Toon posts:

grrr, wat nu

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanavond net Suse 7.2 geinstalled.. Nu ben ik nogal newbie maar heb toch alles netjes afgerond maar nu start ik dus linux op
en dan krijg ik login.. dan log ik in als "root" want dit was standaard ..

en dan zeggen ze Have Fun en wat dan? dan staat er
Michael:#~
hehehe is dit dus Suse of moet er nog meer komen?

Verwijderd

Dat is dus Linux :)

Probeer ook eens startx als commando, dat is wat je meer gewend bent denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga het proberen

als het lukt (ben je me redder in nood) hahaha

thx

Verwijderd

Welcome to Linux :)
Wat wou je dan? Een grafische interface? Probeer eens startx

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
nee tuurlijk niet
je moet gewoon ff op [ENTER] drukken en dan komt er dus een supervette desktop die tienduizend maal beter is dan welke andere desktop dan ook te voorschijn....

wist je dat niet?

:7 ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Afsluiten met "shutdown -h now" (zonder aanhalingstekens)

óók linux vind het niet fijn als je aan de powerknop van je PC zit.

Verwijderd

Topicstarter
Oooops!!! hij werkt niet

ik krijg :

There is no link /var/X11R6/bin/x to the correct X server binary. Please Configure the corrrect X server with Sax/Sax2 which will create the missing link..

wat nu?? :'( mooet ik nu alles weer overnieuw doen?

Verwijderd

Sax/Sax2 runnen? Dus achter Michael:#~ typen:
code:
1
Sax

of
code:
1
Sax2

Zo moeilijk was-ie toch niet dacht ik!

Verwijderd

doe mij aub een lol en verdiep je eerst eens een beetje zeg. dit is gewoon forum vervuiling |:(

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 07:54 schreef Gila het volgende:
doe mij aub een lol en verdiep je eerst eens een beetje zeg. dit is gewoon forum vervuiling |:(
zegguh, beetje newbie-vriendelijker mag wel.....

Wijs hem dan tenminste naar een plek waar hij zulke informatie kan vinden, zoals een suse tutorial, suse newbie guide, suse users guide op www.suse.de of de NOS FAQ of zoiets dergelijks.

Hier schiet niemand iets mee op....

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op maandag 03 september 2001 10:10 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

zegguh, beetje newbie-vriendelijker mag wel.....

Wijs hem dan tenminste naar een plek waar hij zulke informatie kan vinden, zoals een suse tutorial, suse newbie guide, suse users guide op www.suse.de of de NOS FAQ of zoiets dergelijks.

Hier schiet niemand iets mee op....
Inderdaad. Ik ben het wel met die botterik eens, maar zo bot hoeft het nou ook weer niet :)

Kijk ook eens op http://www.linuxnewbie.org, daar is ook veel info te vinden, o.a. zogenaamde NHF's, Newbie-ized Help Files, die heel handig zijn voor newbies en voor mensen die het lezen van manfiles nog niet helemaal door hebben. Want zo'n technisch documentje lezen is ook een kunst die je niet meteen onder de knie hebt...

Als je SuSE in de winkel gekocht hebt, heb je ook 20 dagen gratis telefonische installatie-ondersteuning. Ik zou zeggen, maak daar gebruik van. Je hebt er immers voor betaald...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Cheapass heeft het al weer opgegeven?

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

tsss wie heeft X nu weer nodig :)
nergens voor nodig >:)
chaten BitchX
ICQ Micq
ftpŽn gewoon lekker met ftp of wget.
en mp3Žtjes luisteren met mpg123
en met vi en pico kan ik genoeg schrijven en editen

pfff X wat een verspiling van je HDD ruimte

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Op dinsdag 04 september 2001 09:05 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
chaten BitchX
ICQ Micq

Sure...

met papier mache kun je alles maken!!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 04 september 2001 14:48 schreef Servowire het volgende:

[..]

Sure...
Die gast is net zo ingewikkeld als zijn gui :)
Beslaat niet eens de hele ascii set :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 14:48 schreef Servowire het volgende:

[..]

Sure...
ummm, mijn eigen desktop pcŽtje draait op dit moment gewoon linux zonder X erop.
heb het er afgeflikkerd een maand geleden ofzo.
en ik moet zeggen dat het me ontiegelijk bevalt.
beetje met ALT+F[1t/m7] toets tussen je schermpjes zappen.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op dinsdag 04 september 2001 14:56 schreef StratoS_V2.0 het volgende:

[..]

ummm, mijn eigen desktop pcŽtje draait op dit moment gewoon linux zonder X erop.
heb het er afgeflikkerd een maand geleden ofzo.
en ik moet zeggen dat het me ontiegelijk bevalt.
beetje met ALT+F[1t/m7] toets tussen je schermpjes zappen.
Stoer hoor, en dit berichtje heb je zeker geplaatst met lynx?
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, ik zit idd ook ruim de helft van me tijd in console, maar lekker op 1152x864 surfen is toch beter als in je 80x24 console hoor :P

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

hehe got me there :)

nee zit nu op mijn werk. in win2k te werken.
maar thuis zit ik bijna nooit op GoT
meestal te chatten en de downen.

en ik ga ook wel weer terug met X werken. zodra ik geheugen heb.
16MB just doesnŽt work goed enouf.

• BezurK
Op maandag 03 september 2001 01:57 schreef CheapAss het volgende:
Ik heb vanavond net Suse 7.2 geinstalled.. Nu ben ik nogal newbie maar heb toch alles netjes afgerond maar nu start ik dus linux op
en dan krijg ik login.. dan log ik in als "root" want dit was standaard ..

en dan zeggen ze Have Fun en wat dan? dan staat er
Michael:#~
hehehe is dit dus Suse of moet er nog meer komen?
Ik raad je aan eerst een goed boek te lezen over linux voordat je het installeerd, linux is niet zoals windows...
Of lees iig wat linux newbie docs ofzo, dat je verbaasd staat over een command line zegt al genoeg over wat je van linux verwachte...
Als je SuSE 7.2 pakket gekocht heb, lees dan de install guide die erbij zit GOED door, en doe de gehele installatie van je systeem opnieuw, maar nu MET wat kennis, weet je meteen wat je doet en heb je er ook nog wat aan :)

Linux is vet relaxed, maar je moet het niet gaan vergelijken met windows, dit is appels met peren vergelijken.

edit:

inloggen als root is trouwens ECHT onverstandig als je een newbie ben, als root heb je totale toegang tot het systeem en kan je dus het hele systeem naar de klote helpen. Als je ff iets als root moet doen, gebruik dan het commando 'su' (zonder ''). Inloggen als root is !niet! standaard...

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:09

Bezulba

Formerly known as Eendje

dan is het dus noodzaak geweest, en geen vrij keuze!

zie je nou wel X is cool.. alleen meot het wel werken zoals het bij mij nog nooooit heeft gedaan... (hebben de standaart kernels nu al standaart gf support? ;)

blup

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er ook zeker wel iets over lezen >:)

thx *D

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 04 september 2001 15:06 schreef Werkeend het volgende:
dan is het dus noodzaak geweest, en geen vrij keuze!

zie je nou wel X is cool.. alleen meot het wel werken zoals het bij mij nog nooooit heeft gedaan... (hebben de standaart kernels nu al standaart gf support? ;)
Een kernel met GeForce-support? Nog meer potentieel onstabiele troep in mijn kernel? Alles wat zonder kernel-drivers kan moet het ook maar zonder doen...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

[b]Op dinsdag 04 september 2001 15:06 schreef
Mjah, je weet dat dat niet kan?

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 04 september 2001 19:03 schreef odysseus het volgende:
Een kernel met GeForce-support? Nog meer potentieel onstabiele troep in mijn kernel? Alles wat zonder kernel-drivers kan moet het ook maar zonder doen...
Wrom niet? Als het een standaard kernel is (en dan bedoel ik een vanilla kernel van kernel.org), worden er toch geen binary-only modules meegeleverd.

Kortom: dat kan niet, of nvidia moet zijn drivers opensourcen, dan kan het wel, maar dan heb ik er nix op tegen (zet je het toch lekker uit bij je kernelconfig, behalve als je een nvidia hebt).

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Op dinsdag 04 september 2001 09:05 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
chaten BitchX
ICQ Micq

lekker gotten met lynx, yeh man!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gathering of tweakers is niet te lezen in Lynx. Komt omdat lynx geen javascript uitvoerd (Voor zover ik weet, maar ik kan ook een oudere versie hebben)

Ikzelf heb ook geen x draaien, maar achter mijn linux bak zit ik nooit... Zit vooral met meerdere putty windowtjes te werken :)

Trouwens .. Emacs ruleert boven vi en pico :) .. Nu alleen nog wachten op de nieuwe versie van Emacs die ook kleuren in de console ondersteund :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

no... no... don't....

ok ik kon mezelf nog net bedwingen om geen Vi Vs. Emacs war te beginnen :)

Verwijderd

[semi-offtopic]

altijd leuk dat er mensen zijn die zeggen dat je als user niet als root moet werken :) ik heb 1 jaar als root only gewerkt en daarna pas als user. Je _WEET_ wel dat je als user moet werken, maar je zit zoveel te kloten in de config dat het gewoon niet praktisch is...

Nu zit ik altijd als user te werken...

[/semi-offtopic]

Verwijderd

[off topic]

ik zit altijd als user te werken.
en als ik wat als root moet doen. su -c doet wonderen.

[/off topic]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Op dinsdag 04 september 2001 19:43 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Wrom niet? Als het een standaard kernel is (en dan bedoel ik een vanilla kernel van kernel.org), worden er toch geen binary-only modules meegeleverd.

Kortom: dat kan niet, of nvidia moet zijn drivers opensourcen, dan kan het wel, maar dan heb ik er nix op tegen (zet je het toch lekker uit bij je kernelconfig, behalve als je een nvidia hebt).
en als ze het standaard uitzetten heeft niemand er last van...

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• kEUS
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

<haha mode>
ik heb laatst een floppy in mijn computer gestopt, dos 6.0 iemand zei dat het, gewoon het OS is, ik proberen. Dus ik zie

microsoft ms-dos 6.0
a:\>

is dit alles?????
waar is mijn muis heen?

</>

een schoner internet begint bij jezelf

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[zeurmode]
Dat meen je niet... emacs ruled boven vi?! **Zucht**
[/zeurmode]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• BezurK
[nog verder off-topic]
Emacs EN Vi sucken, Joe ownage! Of in X gewoon nedit (Nirvana Editor)
[/nog verder off-topic]

Ik kan me een discussie hier ergens op got herinneren waar iemand op het idee kwam om een GoT OS te maken, toen zei zo'n ventje van "ja, met een mooi loading screen en vette 3d background support" ofzoiets, gna gna gna... volgens mij weten heel veel mensen niet dat een OS veel meer is als wat je ziet, dus als je 'slechts' een command prompt ziet betekent dat nog niet dat het makkelijk/snel enz. gemaakt is. Toevallig heeft linux wel ff VETTE memory management en was het het eerste OS met virtual memory (beter bekend als swap).

Verwijderd

ik vind het systeem van linux op aparte swap partietsie te maken nog stteds beter dan windows met zijn bloated swap bestand.

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 05 september 2001 15:57 schreef BezurK het volgende:
Toevallig heeft linux wel ff VETTE memory management en was het het eerste OS met virtual memory (beter bekend als swap).
Nou neuh, dat betwijfel ik ten zeerste.
GNU/Linux is een heel nieuw OS.. ik gok dat de kernel net 8 of 9 jaar virtual memory heeft, en toen waren er echt toch wel al zat unices met virtual memory lijkt me.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op woensdag 05 september 2001 16:59 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Nou neuh, dat betwijfel ik ten zeerste.
GNU/Linux is een heel nieuw OS.. ik gok dat de kernel net 8 of 9 jaar virtual memory heeft, en toen waren er echt toch wel al zat unices met virtual memory lijkt me.
Nou dar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Intel processoren ondersteunen het pas vanaf een 386 ofzo (gaat om paging van geheugen dus). ja OK das wel ouder dan die 10 jaar die de Linuxkernel bestaat, maar toch. Hoe dat met andere architecturen zit weet ik niet precies. Voor de m68k geldt wel hetzelfde, maar voor Sparc enzo? Dat weet ik niet.

Magoed ik denk dat er ook al Unixen waren voor Linux die dat boden.

[deze advertentieruimte is te koop]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 20:10
Om nog even in te gaan op de originele vraag: wat raar dat je niet vanzelf een grafische login krijgt!

SuSE moet een behoorlijk gebruikersvriendelijk install hebben, niet eentje die je met een command-prompt achterlaat (tenzij je dat per se wil natuurlijk).

Tijdens de install wel gekozen dat je grafisch wilt inloggen, en is je videokaart herkend enzo (daar is dat sax2 dus voor)

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 05 september 2001 18:05 schreef Groot-Moefti het volgende:
Nou dar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Intel processoren ondersteunen het pas vanaf een 386 ofzo (gaat om paging van geheugen dus). ja OK das wel ouder dan die 10 jaar die de Linuxkernel bestaat, maar toch. Hoe dat met andere architecturen zit weet ik niet precies. Voor de m68k geldt wel hetzelfde, maar voor Sparc enzo? Dat weet ik niet.

Magoed ik denk dat er ook al Unixen waren voor Linux die dat boden.
Mja, i386 is gelukkig niet de enige architectuur... Sparc, MIPS, PA-RISC, alpha come to mind (en dat zijn net diegenen die ik zo weet). Ik ben er vrij zeker van dat de mogelijkheid tot virtual memory al redelijk lang bestaat...
Pagina: 1