Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Statiefventilator verbruikt dezelfde 40 watt op elke stand.

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:40
Hallo,

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar misschien ook wel :).

Ik gebruik al jaren de zelfde ventilator en nu het snachts weer heet is en stikt van de muggen is dat wel eens fijn om op de laagste stand over je slaapplek te wapperen.

Maar nu kijk ik op een verbruiksmeter (in dit specifieke geval een mobiele powerbank (bluetti EB3A) en geeft deze op elke snelheid aan dat deze 40 watt verbruikt.

Iets zegt mij dat dit niet zou moeten kloppen. Op de laagste (van de 3) standen geeft die 38 watt verbruik aan, ga ik een standje sneller dan 'schiet' die even naar de 40 watt, 39 en vervolgens blijft die weer op 38 staan. En hetzelfde verhaal op de hoogste stand.

De fantilator is van het merk Honeywell HS-1040RE. Op het etiket geeft deze 55w aan.

Enig idee waarom die op elk niveau hetzelfde verbuik lijkt aan te geven?

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:25
Kan te maken hebben met de Power-factor van de fan, die jou meter mss niet correct meeneemt in de meting.
Of de motor heeft nog een weerstand om het vermogen (snelheid) te verminderen 8)7 zou mij met een Amerikaans merk fan niet verbazen.

[ Voor 3% gewijzigd door natural colour op 17-06-2023 08:27 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/