Kabel tussen smartphone (USB C) en tv (HDMI)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geedoubleyou
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-04 12:42
Ik wil een mogelijkheid hebben om in onze camper de smartphone bedraad aan te sluiten op de tv. Op een camping of zomaar ergens onderweg heb je niet altijd wi-fi ter beschikking en dat moet je hebben wil je gebruik maken van Chromecast of Smart View e.d. Als het zou lukken om een bedrade verbinding te krijgen kan ik bijvoorbeeld thuis bij Netflix films downloaden en die later op de camping op het tv scherm tonen.

Van tevoren opgezocht wat ik moet hebben en op diverse sites zie ik dat het wel erg gemakkelijk is: een kabel die de telefoon met de hdmi aansluiting op de tv verbindt. Simpeler kan eigenlijk niet! Ik dus een usb-c <> HDMI kabel aangeschaft: een Kebidu - USB C naar 4K HDMI Adapter - USBC Hub. Deze met een HDMI kabel verlengd.

De kabel aangesloten op mijn smartphone en de HDMI stekker in de tv gestoken. Er gebeurt helemaal niets. De tv herkent de kabel wel maar geeft geen signaal, zo is de melding. Wat heb ik vervolgens gedaan:
- zelfde configuratie maar andere tv (SamsungQe65q80 in plaats van Philips 24pfs6805_12) : resultaat nul
- zelfde configuratie maar andere mobiel (Samsung A52s 5G in plaats van A52 4G): geen resultaat
- zelfde configuratie maar laptop in plaats van smartphone: geen resultaat
- zelfde configuratie maar andere HDMI-kabels geprobeerd: geen resultaat
- laptop direct via HDMI, dus zonder de adapter, aangesloten op de tv: prima resultaat

Als je het bovenstaande leest denk je misschien al gauw: dan moet het aan de adapter/kabel liggen. Maar is de adapter gewoon kapot, dan geen probleem: retour sturen en een nieuwe bestelling plaatsen. Maar misschien is de adapter die ik heb gekocht, er niet geschikt voor. Zo ontdekte ik nu dat er ook adapters zijn met een aparte stroomvoorziening. Ook lees ik dat de zender , dus de mobiele telefoon, geschikt moet zijn om via de stroomaansluiting video naar buiten te sturen. Van beide thema's heb ik geen verstand.

Kan iemand mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:11
Volgens https://firmwarespro.com/tv/samsung-galaxy-a52s-5g-detail werkt het niet zonder adapter.
The difficulty of the method lies in the fact that Samsung Galaxy A52s 5G is not equipped with an HDMI port for connecting to a TV. But this drawback can be solved with the use of an MHL or SlimPort adapter. You can buy the corresponding accessory in an e-store for about $3.
Als ik je bericht zo lees heb je een willekeurige usb-c naar HDMI adapter gekocht, deze zijn over het algemeen voor laptops bedoeld en zullen niet op mobieltjes werken.

[ Voor 17% gewijzigd door DutchKel op 16-06-2023 20:41 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geedoubleyou
Zo, dat is een fijne reactie, met een oplossing erbij! Bedankt. Ik heb nu al enkele uurtjes besteed om een Slimport adapter te vinden met een usb-c aansluiting. Ik heb er geen kunnen vinden. Wel met micro usb. Kan ik dan met een adapter van usb-c <> usb micro het wel werkend krijgen? Of werkt de slimport functie dan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:13
Omdat je telefoon een USB-C poort heeft die effectief alleen USB 2.0.kan verwacht ik dat een passief micro-USB naar USB-C verloopje wel werkt in combinatie met een MHL/Slimport adapter.

Aangezien MHL uit de tijd stamt van micro-USB en tegenwoordig DisplayPort Alternate Mode veel logischer is snap ik wel dat MHL/Slimport adapters voor USB-C niet te vinden zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door OnTracK op 17-06-2023 16:51 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:29
geedoubleyou schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:19:
Zo, dat is een fijne reactie, met een oplossing erbij! Bedankt. Ik heb nu al enkele uurtjes besteed om een Slimport adapter te vinden met een usb-c aansluiting. Ik heb er geen kunnen vinden. Wel met micro usb. Kan ik dan met een adapter van usb-c <> usb micro het wel werkend krijgen? Of werkt de slimport functie dan niet meer?
Is dit niet wat je zoekt?
https://www.bol.com/nl/nl...elefoon/9300000045151448/

My bad ....

[ Voor 1% gewijzigd door E - Jay op 17-06-2023 20:16 . Reden: niet verder dan m'n neus gekeken ... ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-06 10:31
Dat is een displayport alt mode verloop. Als de telefoon geen displayport alt mode signeel geeft, heb je er niks aan. Dan had de oorspronkelijke kabel waarschijnlijk ook gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:52
De Chromecast kan toch ook zelf een wifi netwerk aanmaken waardoor het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geedoubleyou
Interessant cverkooyen. Kun je daarmee dan ook je smartphonescherm spiegelen?

Ik ben gestuit op de volgende adapter: https://www.amazon.nl/Goo...import%2Caps%2C135&sr=8-6
Lijkt me goed, niet? Tenminste als een verloop usb-c naar usb micro goed werkt.

Gek genoeg kwam ik op dezelfde site deze adapter tegen voor een veel aantrekkelijkere prijs, maar is die wel goed voor mijn toepassing: https://www.amazon.nl/eST...import%2Caps%2C135&sr=8-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:52
geedoubleyou schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:38:
Interessant cverkooyen. Kun je daarmee dan ook je smartphonescherm spiegelen?

Ik ben gestuit op de volgende adapter: https://www.amazon.nl/Goo...import%2Caps%2C135&sr=8-6
Lijkt me goed, niet? Tenminste als een verloop usb-c naar usb micro goed werkt.

Gek genoeg kwam ik op dezelfde site deze adapter tegen voor een veel aantrekkelijkere prijs, maar is die wel goed voor mijn toepassing: https://www.amazon.nl/eST...import%2Caps%2C135&sr=8-4
Dat denk ik wel, videos etc streamen doe ik hiermee in mijn tuin overkapping via die guest modus
Pagina: 1