Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Goedendag

Weet iemand of er een dienstverlener is waar we een reeks 06 nr's kunnen afnemen.
En vervolgens instellen dat een sms's naar 1 van die nr's doorgezet word naar een zelf in te stellen ander 06 nr ?

Reden daarvoor is dat we voor werk een aantal 2fa van externen via SMS moeten doen. Maar we willen niet het prive nr van een collega afgeven (en iedereen een werkgsm + abbo werd op kosten afgewezen)
Heb zelf al even gezocht, maar kan niks vinden. alleen andersom diensten om mass sms'en te versturen.

En enkele diensten ongeveer zo iets (erbij) doen, maar die 10-20E per maand per nummer zouden kosten. Wat ook niet wenselijk is.

Andere alternatieven ideeen zijn ook goed. SSO instellen word lastig om dat de externen dat niet ondersteunen.

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 16-06-2023 19:33 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:20
Klinkt alsof het account gedeeld word, zou je niet voor iedere gebruiker een eigen account willen, en is dan een prive nummer niet een probleem?

And zou zou zo iets kunnen proberen: https://play.google.com/s...=com.frzinapps.smsforward
Maar dat word wel een beetje houtje touwtje.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
ymoona schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:38:
Klinkt alsof het account gedeeld word, zou je niet voor iedere gebruiker een eigen account willen, en is dan een prive nummer niet een probleem?

And zou zou zo iets kunnen proberen: https://play.google.com/s...=com.frzinapps.smsforward
Maar dat word wel een beetje houtje touwtje.
Andersom, geen gedeelde accounts. maar de gebruiker kan goed bij 10 verschillende partijen een nr moeten afgegeven voor 2fa. En er zijn wat gegronde (privacy) redenen, waarom men niet hun prive nr voor werk wilt gebruiken.

Dus ik heb bv ook een blok 0800 nr's bij kpn, en daar kan ik in het portaal aangeven naar welk telefoonnr dat nr naar doorgezet word. Dus zoiets maar dan voor sms is wat ik zoek :)

En voor de door jouw genoemde oplossing zouden we nog steeds een gsm-abbo+toestel per gebruiker moeten afgeven. Dan kan ik net zo goed gewoon dat nr doorgeven :P

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 16-06-2023 23:42 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 09:05
Ik werk bij een b2b telecom provider (en IT leverancier) waar we sms’jes die binnenkomen op 1 mobiel nummer door kunnen sturen naar een andere mobiele nummers(of e-mails). Ook is het mogelijk om meerdere nummers op 1 abbo te zetten waardoor dit vrij simpel en relatief goedkoop op te lossen is.

Dit zou dus betekenen dat je 1 of 2 losse abbo's af moet nemen, de simkaarten in de kast kan leggen en dan heb je een werkende oplossing voor vrij weinig kosten.

Mocht je meer info en/of een POC willen kan je mij een DM sturen

[ Voor 18% gewijzigd door Vaelin op 17-06-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36
Bijna alle telefoons kunnen dual sim aan 5egenwoordig, en voor 3,50 per maand kun je een Simpel of Youfone abonnement hebben die kan bellen, sms en zelfs wat data heeft. Is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:20
Of anders een authenticator app, of fysieke key?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Het lijkt me dat dat moet kunnen met iets als Twilio.com of MessageBird.com
Pagina: 1