Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock012
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 01-08-2023
Beste allemaal,

Ik heb nu de Samsung s20 5G en heb al jaren de samsungs sinds de s7 naar de s10 en nu de s20, maar mijn ervaringen met de s20 zijn alles behalve een pretje. Met name de slechte accuduur was voor mij een reden om nu na te denken over een nieuwe telefoon.

Ik zoek een?
Nieuwe telefoon met een accu die het heel de dag volhoud. Gemiddelde schermtijd van circa 4 uur waarvan de meerderheid social media is. De keuze zal gaan zijn tussen de iPhone 13 en de Samsung s23.

Wat is je budget?
+- 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor Privé doeleinden, ook wil ik dat de telefoon lang mee kan gaan met software updates.

Extra context
Ik ga naar mijn 1e jaar van universiteit, hiervoor ga ik een MacBook aanschaffen aangezien ik nog geen laptop heb voor school of uberhaupt een laptop. Ik zit nu vast in het Samsung "Ecosysteem" met de telefoon, oortjes en de horloge van samsung.

De vraag
Is het een goede keuze om naar iPhone te switchen en dan denk ik de iPhone 13 of moet ik de nieuwe Samsung s23 halen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je gecontroleerd of je Samsung horloge gaat samenwerken met de iPhone?

En als je een iPhone gaat halen, waarom niet even wachten en doorsparen voor de iPhone 15, die krijgt als het goed is een USB C poort ipv de Lightning aansluiting dus kun je je huidige laders blijven gebruiken ipv nieuwe aan te moeten schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Volgens de Tweakers Best Buy Guide review: Smartphone Best Buy Guide - Mei 2023 hebben ze een vergelijkbare accuduur. De S23 is beter voor browsen, de iPhone 13 voor video kijken. Volgens gsmarena is de S23 bij allebei beter (en veel beter dan de S20). De S23 is ook een halfuur sneller vol bij een volledige oplaadbeurt dan de iPhone 13. Je hoeft wat betreft accuduur dus niet over te stappen naar een iPhone (De S20 heeft een Exynos processor, die staan bekend om accu's sneller leeg te trekken. De S23 heeft een zuinigere Snapdragon).

Als je een Samsung Watch 4 of 5 hebt dan moet je ook een nieuwe smartwatch kopen bij een overstap naar een iPhone. De Samsung Watch 4 en 5 werken alleen in combinatie met een Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je voor een macbook gaat dan is een iPhone wel heel handig.
Maar dan zou ik inderdaad nog even wachten op de iPhone 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:06
Budget is ongeveer 1000 euro. Dan is wachten op een iPhone 15 nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ColeJ schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:19:
Budget is ongeveer 1000 euro. Dan is wachten op een iPhone 15 nutteloos.
Ik gaf al het advies van doorsparen tot die tijd, is immers ongeveer tegen oktober leverbaar.

Daarnaast, losse verkoopprijs, inruilacties, combinaties met abonnementen, grijze import, er zijn mogelijkheden. De telefoon is vaak niet zo prijzig als de adviesprijs in de praktijk doet verwachten.

En anders is de S23 dan ook weer goedkoper geworden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Je gaat naar het eerste jaar van de universiteit en zegt dat je 4 uur per dag op je telefoon zit, hoofdzakelijk op social media. De oplossing zit niet in een nieuwe telefoon maar in een gesprek met de studentenpsycholoog. Je bent verslaafd en dit is zonde van je studententijd.

Beschermheer van het consumentenrecht

Pagina: 1