Welke Speakers voor mijn PC werkplek?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuifj110
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-08-2024
Mijn vraag
Ik ben zelf heel erg verwikkeld geraakt in alle speakers en studio monitors die er op de markt zijn. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met jullie kennis voor het maken van de juiste keuzen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment gebruik ik een Custom PC met deze audio ingangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBgTQ3aKEFGgWoeTdskBdD0Yatk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qg4uMvsYErJhccZhOMWFVDmq.jpg?f=fotoalbum_large

De speakers zullen als deze opstelling geplaatst worden, dus lekker dichtbij. Er is zeker plaats voor een subwoofer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wOsksXy-YqINgXkFTe90K_IKCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vN1QUqOEWrqQV15JCR1lwB6E.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik zie veel het merk van Edifier tegen komen, zo ook dan de Edifier R1700BT en de R1855DB. Zelf heb ik geen voorkeur voor een merk.

Waar zal ik het voor gebruiken?
Ik zal het voornamelijk gebruiken voor het luisteren van muziek. Ook zal ik soms een film afspelen die ik graag wil beluisteren. Zelf ben ik echt iemand die van een aardige bass houdt, zo draai ik dan ook deep techno, house of een hardstyle gaat er ook vaak nog wel in.

Mijn budget is tussen de €150 - €300.

Alvast bedankt voor je tijd! :)

[ Voor 6% gewijzigd door kuifj110 op 16-06-2023 16:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15

Dhrax

Prog Lord

you got mail (PM) :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dhrax op 16-06-2023 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-05 11:50

Louw Post

Cerenas

Denk dat je wat betreft je muzieksmaak wel goed zit bij Edifier. Ik heb zelf de 1700 en ben er zeer tevreden over. Ze kunnen best bonkerig zijn, maar bass en treble zijn aan te passen met fysieke knoppen op de rechter speaker naar wens.

De Edifiers zijn ook gewoon aan te sluiten op de line out van je foto. Voor hun geld zijn het zeker waard imo. Ik zou gewoon een setje proberen en als het je niet bevalt kun je ze altijd nog terugsturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuifj110
Louw Post schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:10:
Denk dat je wat betreft je muzieksmaak wel goed zit bij Edifier. Ik heb zelf de 1700 en ben er zeer tevreden over. Ze kunnen best bonkerig zijn, maar bass en treble zijn aan te passen met fysieke knoppen op de rechter speaker naar wens.

De Edifiers zijn ook gewoon aan te sluiten op de line out van je foto. Voor hun geld zijn het zeker waard imo. Ik zou gewoon een setje proberen en als het je niet bevalt kun je ze altijd nog terugsturen. :)
@Louw Post Denk je dat er veel verschil zit in de 1700 en de 1855? Er is namelijk een klein prijsverschil. Alhoewel de 1855 wel een optie biedt voor een subwoofer en de 1700 dan niet. (De 1700BTs wel, maar die is niet te verkrijgen)

En ik lees ook dat de aansluiting op je PC ook vaak uitmaakt, iets met digitale input of zoiets. Of zit dat met mijn inputs helemaal goed bij de edifier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-05 11:50

Louw Post

Cerenas

kuifj110 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:54:
[...]

@Louw Post Denk je dat er veel verschil zit in de 1700 en de 1855? Er is namelijk een klein prijsverschil. Alhoewel de 1855 wel een optie biedt voor een subwoofer en de 1700 dan niet. (De 1700BTs wel, maar die is niet te verkrijgen)

En ik lees ook dat de aansluiting op je PC ook vaak uitmaakt, iets met digitale input of zoiets. Of zit dat met mijn inputs helemaal goed bij de edifier?
Verschil is klein denk ik. Je betaald waarschijnlijk meer voor de ingebouwde geluidskaart en optie voor subwoofer.

De 1700 heeft alleen 2x een RCA aansluiting en er zit een 3.5mm naar RCA kabel bij. Die 3.5mm jack past in zo goed als elke PC (de groene poort in jouw foto).

Digitale input hoef je niet naar te kijken. Dat is bij de 1855 wel mogelijk, maar aan jouw foto te zien heeft jouw PC geen digitale output (optical out). De 1855 kun je echter ook gewoon met een 3.5mm naar RCA kabel aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuifj110
Louw Post schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:01:
[...]

Verschil is klein denk ik. Je betaald waarschijnlijk meer voor de ingebouwde geluidskaart en optie voor subwoofer.

De 1700 heeft alleen 2x een RCA aansluiting en er zit een 3.5mm naar RCA kabel bij. Die 3.5mm jack past in zo goed als elke PC (de groene poort in jouw foto).

Digitale input hoef je niet naar te kijken. Dat is bij de 1855 wel mogelijk, maar aan jouw foto te zien heeft jouw PC geen digitale output (optical out). De 1855 kun je echter ook gewoon met een 3.5mm naar RCA kabel aansluiten.
Ja precies, zelf ben ik heel erg van een goeie bass. Denk dat daar een subwoofer goed bij kan helpen. Maar eerst de r1855db los uitproberen en daarna kijken of een subwoofer nodig is.

Als er nog andere suggesties zijn hoor ik het graag! De edifiers zijn natuurlijk ook alweer een tijdje ouder, maar heb het idee dat dat in de speakerwereld niet helemaal uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:41
Een subwoofer zal in jouw situatie weinig toevoegen, aangezien hetgeen wat binnen jouw budget valt meer bonkt dan dat het daadwerkelijk de lage tonen goed weergeeft.

De Edifiers hebben een 4'' woofer, en klinken voor het geld 'OK', niets meer en niets minder.

Wanneer je graag meer bereik wilt in het laag, zou ik voor een fatsoenlijk setje actieve monitor speakers kiezen. Mocht je voldoende ruimte hebben dan is bijv. de Devine RX-6A een veel beter keuze binnen het gestelde budget, of de Devine RX-5A wanneer eerstgenoemde te groot/ diep is voor op jouw bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuifj110
Freshouttheoven schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:07:
Een subwoofer zal in jouw situatie weinig toevoegen, aangezien hetgeen wat binnen jouw budget valt meer bonkt dan dat het daadwerkelijk de lage tonen goed weergeeft.

De Edifiers hebben een 4'' woofer, en klinken voor het geld 'OK', niets meer en niets minder.

Wanneer je graag meer bereik wilt in het laag, zou ik voor een fatsoenlijk setje actieve monitor speakers kiezen. Mocht je voldoende ruimte hebben dan is bijv. de Devine RX-6A een veel beter keuze binnen het gestelde budget, of de Devine RX-5A wanneer eerstgenoemde te groot/ diep is voor op jouw bureau.
Kunnen actieve monitor speakers wel op mijn pc? Ik lees namelijk erg vaak dat je een amplifier nodig hebt er tussen. Of zal ik bijvoorbeeld met die Devine RX-6A op zichzelf genoeg hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03 07:45
kuifj110 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:36:
[...]

Kunnen actieve monitor speakers wel op mijn pc? Ik lees namelijk erg vaak dat je een amplifier nodig hebt er tussen. Of zal ik bijvoorbeeld met die Devine RX-6A op zichzelf genoeg hebben?
Actief betekent dat er een versterker in de speakers zit. Een actieve speaker kan je dus sowieso aansturen met je pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@kuifj110
Ik ben zelf erg blij met deze: uitvoering: PreSonus Eris E3.5BT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:41
kuifj110 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:36:
[...]

Actieve monitor speakers hebben een ingebouwde amp, dus gewoon plug ‘n play ;).

*Het kan zijn dat je zelf een '2 x XLR male naar 3,5 mm male jack' kabel dient te kopen, afhankelijk van welke accessoires de fabrikant meelevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 11:58

Magic666

No one's neighbour!

De Creative Gigaworks T40 Series II nog een optie?

Ik heb zelf de T20's en ben daar nog steeds meer dan tevreden mee. (aangesloten via een Topping DX3 Pro+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuifj110
Ik denk dat ik binnenkort even naar een winkel ga om het een en ander uit te proberen. Ik merk dat er zoveel keuze is, dat ik zelf helemaal verdwaald raak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De Creative T100 is ook een erg leuke set en ziet er imo ook goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 09:16
Je zou ook twee actieve krk rp5's kunnen overwegen. Niet echt de mooiste speakers, maar klinken leuker dan de edifiers. En passen net binnen je budget.

Ja het zijn ' studio ' monitoren, maar zijn toch aardig gekleurd en niet al te plat.

[ Voor 7% gewijzigd door Inverted_World op 20-06-2023 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Deze misschien ook een optie? https://www.bax-shop.nl/s...-monitorsysteem-bluetooth

Zijn actief, heeft bluetooth en is ook in wit verkrijgbaar.

Heb ze zelf staan en ben er zeer over te spreken. Reviews zijn wel te vinden op google.

[ Voor 13% gewijzigd door souljah1h op 20-06-2023 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-05 11:39
Gezien je muziekstijl en budget zou ik eerder kijken naar een voordelige 2.1 set. uitvoering: Edifier S351DB

Ik denk dat jij daar meer aan hebt. Studio monitoren of actieve speakers van 4-5 inch zijn leuk en kunnen mooi gedetailleerd en/of natuurlijk geluid bieden, maar ze kunnen niet knallen zoals een simpele subwoofer dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelovedAunt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-05 01:39
Hi, leuk topic! Ik heb zelf ervaring met zowel passieve (B&O, B&W) als actieve (KRK Rokit, Behringer, M-Audio, Adam, Yamaha en sinds kort ook Presonus). Laatstgenoemde gebruik ik inmiddels zo'n 2 jaar (met en zonder USB-audio interface als Focusrite), ze klinken net iets accurater en scherper dan de M-Audio (BX5A).

Als je de Presonus Eris E3.5 (BT- of niet-BT) paart met een subwoofer kom je tussen de 350-500 euro uit. Als je 2.0 ipv 2.1 wilt kun je voor de Presonus Eris E5 gaan. Deze kun je ook vaak wel op Marktplaats vinden, of nieuw via Thomann:

https://www.thomann.de/intl/presonus_eris_e5.htm

Je kunt eerlijk gezegd niet fout gaan met deze Presonus active speakers, tenzij je echt naar een specifiek geluid (google: soundstage active monitors, oid) op zoek bent. In dat geval kun je beter even doorsparen en bij Hifi winkels gaan luisteren naar KEF, Dali of Q Acoustics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuifj110
Ja voor mijzelf gaat het echt puur om de ervaring van kippenvel krijgen als er een lekker nummertje gedraaid wordt met een goeie bass.

Omdat ik zelf geen muziek maak is het ook echt puur voor het beluisteren van muziek. In mijn auto bijvoorbeeld gooi ik altijd de bass op volle touren, puur omdat ik de trilling en het diepe geluid heerlijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
kuifj110 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:46:
Ja voor mijzelf gaat het echt puur om de ervaring van kippenvel krijgen als er een lekker nummertje gedraaid wordt met een goeie bass.

Omdat ik zelf geen muziek maak is het ook echt puur voor het beluisteren van muziek. In mijn auto bijvoorbeeld gooi ik altijd de bass op volle touren, puur omdat ik de trilling en het diepe geluid heerlijk vind.
Dan lijkt het me dat een 2.1 (dus stereo met aparte sub) echt de beste optie is. Echter zit je dan wel iets hoger in je budget of zelfs daarboven.

https://www.thomann.de/nl/presonus_eris_e3.5_bt.htm
https://www.thomann.de/nl/presonus_eris_sub8.htm

Is een geweldige set voor 308,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuifj110
BelovedAunt schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:17:
[...]

Dan lijkt het me dat een 2.1 (dus stereo met aparte sub) echt de beste optie is. Echter zit je dan wel iets hoger in je budget of zelfs daarboven.

https://www.thomann.de/nl/presonus_eris_e3.5_bt.htm
https://www.thomann.de/nl/presonus_eris_sub8.htm

Is een geweldige set voor 308,- euro.
@BelovedAunt enige is dat er dan waarschijnlijk wel een audiointerface bij nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
kuifj110 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:39:
[...]

@BelovedAunt enige is dat er dan waarschijnlijk wel een audiointerface bij nodig is.
Het is altijd wel aan te raden om een audio interface erbij te doen, hoeft absoluut geen dure te zijn. Zoals je ziet heeft de sub een input en output, je kunt de stereo (bijv. Eris E3.5) speakers daar dus op aansluiten.

YouTube: HOW TO: Connect a Subwoofer To Studio Monitors + Audio Interface | ...

Andere optie is om later nog een sub toe te voegen en te beginnen met Personus Eris E4.5, daar zit al meer bas in dan de E3.5. Dan kun je er ook alvast een (USB) audio interface bij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_ET
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 25-07-2023
Ikzelf gebruik deze speaker die me erg goed bevalt. Heeft ook USB om rechtstreeks buiten je soundcard om aan te sluiten.

https://www.thomann.de/nl/behringer_studio_50usb.htm
Pagina: 1