Energieverbruik Intergas warmtepomp uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdstap
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 15:06
Ik vroeg me af of het iemand al is gelukt om het energieverbruik van een Intergas warmtepomp uit te lezen.

Zelf heb ik op dit moment de Intergas Xource warmtepomp met een LAN2RF gateway in mijn netwerk. Deze heb ik met de incomfort integratie al gekoppeld aan mijn HomeAssistant. Heel leuk om op deze manier de temperaturen en druk in te zien.

Echter zie ik in de Intergas Comfort Touch app ook het kWh verbruik sinds de ingebruikname. Dus ergens bestaat die data wel. En die data is niet terug te zien via de HA integratie. Weet iemand of het op een andere manier te realiseren is? Zonder een dure 3-fase groep met kWh meter te plaatsen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr. René

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doesnotcompute
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06:19
renevdstap schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:51:
Ik vroeg me af of het iemand al is gelukt om het energieverbruik van een Intergas warmtepomp uit te lezen.

Zelf heb ik op dit moment de Intergas Xource warmtepomp met een LAN2RF gateway in mijn netwerk. Deze heb ik met de incomfort integratie al gekoppeld aan mijn HomeAssistant. Heel leuk om op deze manier de temperaturen en druk in te zien.

Echter zie ik in de Intergas Comfort Touch app ook het kWh verbruik sinds de ingebruikname. Dus ergens bestaat die data wel. En die data is niet terug te zien via de HA integratie. Weet iemand of het op een andere manier te realiseren is? Zonder een dure 3-fase groep met kWh meter te plaatsen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr. René
Ik heb hetzelfde. De pomp buiten neemt 90% van het verbruik, en is 1 fase. Simpel KWH metertje is dan nog niet zo'n ingreep. Nu heb ik mij wel laten vertellen door vroegere docenten dat intergas nog wel zou werken aan betere apps en integratie. Die kletsen wat vaker met Intergas.

Met een installateurs account zou je wel alles moeten kunnen zien. Heb ik alleen niet aangevraagd, ook al werk ik zelf als installateur voor een installatiebedrijf. Denk namelijk niet dat ze daarmee akkoord gaan.

Baal zelf wel een beetje dat er idd zo weinig uit te lezen valt zoals SCOP en dergelijke. Hoe moet ik nou ooit ontdekken of ik bij een wijziging efficienter werk of niet..