Betaald online gamen: belachelijk of rechtvaardig?

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Naar aanleiding van dit topic: [topic=214906/1/25] wil ik even met jullie van gedachten wisselen over betaald online gamen.

Het leuke was dat in dat topic de eerste 3 pagina's iedereen lyrisch was over het nieuwe project, maar zodra duidelijk werd dat er een "monthly fee" betaald moet gaan worden, sloeg de stemming om.

Persoonlijk vind ik het belachelijk. Mijn stelling is niet zozeer uit krent-opzicht, maar eigenlijk omdat ik niet begrijp WAAROM. Ik bedoel, er zijn duizenden andere games die je ook online kan spelen. Maar dan GRATIS. Meer dan een éénmalige uitgave voor de aankoop (ALS je die al doet :+ ) is niet nodig. Ik noem CS, UT, Q3, racegames, strategy games, blablabla.

Ultima Online, Everquest, NFS: Motorcity Online, etc. etc. en nu World Of Warcraft... Betalen, betalen betalen. Is dit de toekomst? Dan blijf ik mooi in het verleden. (8>

Hoe rechtvaardigt men dit? Ben erg benieuwd.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Belachelijk gewoon, ik huur niet, ik koop.

- Kopen, dat kan natuurlijk óók.

Verwijderd

Wat moet er gerechtvaardigd worden?

Verwijderd

Voor NFS MotorCity moet je ook gaan betalen.

Jammer .. want dat ga ik dus niet doen. Punt.

Verwijderd

Ik ga niet iedere maand betalen, Ik koop iedere game orgineel diek online speel en that's it.
Tenminste.. Zo denk ik er nu over, Ik heb namelijk geen credit card en ze denken niet echt na daaro.
Niet iedereen heeft een creditcard.. |:(
Ja okay, t'is iets wat veiliger... Maar ze lopen dan wel veel mis. Ik zou'et gewoon via m'n bankrekening willen doen oid. :)
Maar dan moet het wel een verrekte goede spel zijn wil je mij iedere maand iets ervoor zien neer leggen.
Ik zou eerst een proef periode willen hebben met een spel waar je voor moet betalen. Maar dat doen ze nog bij geen een spel waar je iedere maand voor moet betalen (ultima online bijv.). En dat vind ik ook jammer... ;(

• Captain Pervert
Ja maar wat ik wel eens wil weten: waarom vragen ze geld? Wat krijg ik er voor terug? Niet meer dan bij andere, gratis games toch? Dat is eigenlijk wat ik bedoel. kan iemand een reden verzinnen (naast geldklopperij)?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 01:38 schreef Captain Pervert het volgende:
Ja maar wat ik wel eens wil weten: waarom vragen ze geld? Wat krijg ik er voor terug? Niet meer dan bij andere, gratis games toch? Dat is eigenlijk wat ik bedoel. kan iemand een reden verzinnen (naast geldklopperij)?
Wrom ze geld vragen? Ik denk dat dat aardig simpel is, Om betere service te verlenen (lees betere servers, meer opties, ze kunnen meer mensen inhuren voor patches/updates/add-ons enz. enz.). :)
Wrom ze geld vragen voor een game te kopen lijkt me duidelijk... :z :P

• Captain Pervert
Raven: die dingen die je noemt zitten ook bij games die je voor nop online kan spelen.

Verwijderd

Ja, En daar is service soms belabbert, Als je er voor gaat betalen kunnen ze veel meer doen om je spel plezier te blijven behouden. Meer admins bij de servers om lamers weg te houden en meer van dat soort gedoe.

Kijk maar naar delta force land warrior, Ik vind'et alleen leuk om op de servers van novalogic te spelen, dat kon ook redelijk in'et begin. En nu... Heb je zelfs een w8rij om binnen een server te komen en dat had je eerst niet.. :(
Als je dan een maandelijkse contributie moest geven zouden ze waarschijnlijk wat meer severs neer proppen en zo ervoor zorgen dat die w8rij weg is en tevens meer admins kunnen huren/aanstellen zodat de lamers (cheaten, zielig gedrag enz. enz.) weg blijven. :)

Verwijderd

Hier zijn al meerdere topics over!

Ik denk wel dat dit toekomst heeft.

Laag of geen aankoopbedrag en dan gewoon per uur/week/maand gaan betalen. Waarom niet?

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het enigge spel waar ik berijd ben voor te betalen is http://www.worldofmidgard.com die gaat echt zo veel roelen :7

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 17:26
Lijkt me ook een goede zet. Geef het spel dan wel (bijna) gratis weg. Mensen die het niks vinden kunnen zo geen miskoop doen, mensen die het vaak spelen, betalen er dan voor. Lijkt me een erg eerlijk concept. Als de verkoopprijs echter niet omlaag gaat, is het simpelweg onhaalbaar.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik vind idd dat er de keuze moet zijn tussen maandelijks betalen of eenmalige aankoop, niet allebei.

Jammergenoeg denken die bedrijven daar anders over; de aankoop is om de R&D van het spel te betalen, de maandelijkse som is voor de upkeep van de servers en dergelijke :(

Ik ben niet tegen maandelijks betalen, maar ik vind wel dat de prijzen niet de pan uit moeten rijzen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 01:23 schreef Captain Pervert het volgende:
Hoe rechtvaardigt men dit? Ben erg benieuwd.
Om spellen te spelen op "Persistent Online Worlds" die de makers zelf hosten, onderhouden en (qua game) updaten wordt normaal idd een maandelijkse fee gevraagd, waarom:
1) Servers
2) Bandbreedte
3) Volk wat er constant mee bezig is
4) Geld verdienen

De uitleg
1: Servers moeten worden aangeschaft en evt opgewaardeerd worden
2: Bandbreedte heb je aardig wat van nodig als je zo'n hele lading clients hebt
3: Admins, patch-crew, etc.
4: Gaming is a business, in business ppl want to make money!

edit:

Dit geldt dus alleen voor MMORPG achtigen zoals UO,EQ,AC,AO, etc. Ik neem dus aan dat WoW en NFS:MO ook persistent online zijn..

En over die test-periode, als je echt in een MMORPG geïnteresseerd bent, dan houd je ook vanaf het begin alles wat er te maken mee heeft in de gaten en heb je als het spel uitkomt al een aardig goed beeld van hoe het werkt/wat er komen gaat (screenshots, trailers, pre-views, interviews, in-game-footage, forums, etc.).

P.S. Over punt 1 & 2, de servers die hele werelden hosten zijn wel ietsie anders dan bv een gamepoint-server waar een paar CS/UT/Q3 servers op draaien.

Verwijderd

Er is nog geen gerucht dat je voor CS moet betalen, dus ik maak me over de toekomst geen zorgen :)

Verwijderd

Sommige mensen schijnen niet helemaal te snappen wat een MMORPG precies inhoudt. Want massive multiplayer online role playing games waarvoor betaald moet worden maken gebruik van een evolving world.

Dit houdt kortgezegd in dat er constant nieuwe quests en nieuwe delen aan de wereld toegevoegd worden.

Om dit te bewerkstelligen moeten ze een relatief groot team hebben zitten dat hier aan werkt en ja daar is geld voor nodig.

Dhuzzz een MMORPG is net iets anders dan Diablo waarin je standaar 4 acts hebt met elke keer dat je het speelt dezelfde standaar quests, want de quest, de NPC's en zelfs de hele wereld veranderd constant.

En DAAROM moet er betaald worden voor dit soort games.

Ook houdt het creditcard-systeem lamers ervanaf want je betaalt geen 20 piek de maand om te gaan kutten (mag ik hopen).

Ook het feit dat er servers nodig zijn met een veel grotere capaciteit verklaart waarom er voor betaalt moet worden.

EN dan kan je wel zeggen dat ze MMORPG's gratis zouden moeten maken. maar dan maken ze verlies en dan krijgen we geen leuke games meer van blizzard, en dat zouden we toch ook niet willen *D

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:56

Masselink

Voor de dorst

Als je de software moet aanschaffen, dan moet je gratis kunnen spelen.

Als je de software kunt gratis kunt downloaden, maar voor multiplayer moet je een fee-betalen, dan is dat ook goed.

Een combinatie is belachelijk, want dan betaal je 2 keer voor 1 game.

De gamedevelopers dekken proberen zo waarschijnlijk omzet te genereren van een game die toch illegaal gekopieerd is.

Een heel ander verhaal is het gebruik maken van een bv. CS server waar je moet voor betalen. Dan betaal je voor een extra service, namelijk een goede host. als je dat het waard is, dan moet je het doen.....

Koffie en meer...

Verwijderd

ja idd belachelijk, je betaalt je eerst al scheel aan hardware/software en dan moet je nog eens al je zakgeld gaan opgeven voor het online spelen :P

Verwijderd

op de 1 of ander emanier snappen ze niet dat als je de game GOED maakt voor online en het serial check goed maakt.
dat mensen zo i zo toch wel de game kopen. kijk maar naar HL
eerst had ik daar gewoon een back-up van iemand anders van, maar toen CS uit kwam heb ik dus wel ff mooi naar de winkel gehobbeld om ff de officele versie te kopen.
dus ik denk dat als ze gewoon goede online hebben en goede serial :) dat dat hele betalen voor online zijn niet nodig is

Verwijderd

Jawel, lees nou eens wat ik zeg. dat betalen is WEL nodig want er moet een team van mensen aan het werk gezet worden die die hele online wereld onderhoudt, nieuwe beesten maken, nieuwe quests verzinnen en zorgen dat de wereld groter blijft worden.

en in tegenstelling tot wat je misschien denkt zijn dat GEEN vrijwilligers.

die mensen moeten BETAALD worden. snappie?

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01 00:04

Psychoot

1337n00b^

Ik vind het belachelijk.
Ik betaal al de dure telefoonrekening die er ook nog een bij komt. Dan moet ik dus 3 uitgaven doen om online te kunnen gamen, aankoop spel, telefoonrekening, abbo voor uberhaupt te kunnen spelen. Vind ik een beetje van de gekken.

Verwijderd

Irons dan moeten ze daar maar expansies voor maken en die proberen te verkopen. maar dan in iedergeval wel de servers backwards compatible houden.

Verwijderd

Ten eerste HOEF je het niet te spelen. dus je MOET helemaal geen dure telefoonrekeningen betalen (<--fout NL :) )

en ten tweede is het een online only game en snap ik dus niet waarom ze daar een aparte add-on voor zouden maken. het leeuwendeel van de mensen koopt juist een MMORPG om de veranderende wereld en de nieuwe quests.

dan gaan ze geen rare add-on maken voor een paar NL-ers die het anders niet op kunnen brengen lijkt me. :)

• Psychoot
  • Laatst online: 02-01 00:04

Psychoot

1337n00b^

Op maandag 03 september 2001 11:24 schreef Irons het volgende:
Ten eerste HOEF je het niet te spelen. dus je MOET helemaal geen dure telefoonrekeningen betalen (<--fout NL :) )
..........................
Das natuurlijk onzin, want je MOET ook dat spel niet online te spelen, dus MOET je ook niet betalen voor het te spelen. Kan dit topic net zo goed gesloten worden als je zo redeneert.

Verwijderd

als ze zo iets echt realisties zouden will aanbieden (in mijn ogen) dan zou ten eerste de game gewoon BRUUT goedkoper in de winkel moeten liggen. en het niet zo zijn dat je het koopt maar dat je het least.
en dat je dan niet per maand maar per jaar betaald.
en als ik dan zeg maar 100 piek per jaar moet dokken dan doe ik dat best hoor. (als de game goed is) maar met ultima online moest je ten eerste al 100 piek in de winkel dokken en dan nog eens 7 dollar per maand das ongeveer 14 piek per maand dan heb je dus in nog geen jaar het spel al dubbel betaald. nou lekker hoor.

Verwijderd

Das natuurlijk onzin, want je MOET ook dat spel niet online te spelen, dus MOET je ook niet betalen voor het te spelen. Kan dit topic net zo goed gesloten worden als je zo redeneert.
beetje vaag wat je allemaal zegt :S

je betaalt maandelijks voor die game omdat je et leuk vind. als je dat er niet voor over hebt vind je die game duidelijk niet leuk genoeg chapiche?

En wat de winkelprijs betreft ben ik het met stratos helemaal eens. die zouden ze wel goedkoper moeten maken want voor hetzelfde geldt vind je der geen hoer aan

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 14:01
Tegen de tijd dat Games gratis zijn, wil ik best wel betalen om online te gamen... anders niet...

Telefoontikken zijn al duur zat :(

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat als ze de mogelijkheid maken om het spel gratis down te loaden en een uitgeklede free for all server neer zetten voor mensen die willen kijken wat voor spel het is.
Dat het best wel een succes kan worden.
Of gewoon een goed key systeem, kan je wel zeggen dat ze verder moeten ontwikkelen maar of ze het geld nou in een keer krijgen of per maand maakt ook niet uit.

En kom niet met dat geblaat dat je ook al je kabel abbo betaalt, dan kan je ook tegen canal+ gaan zeuren |:(

Alleen is het jammer voor de mensen met 56k maarja er zullen ook nog genoeg single player spellen uitkomen, en dat jij nog geen kabel hebt is altijd nog de schuld van de overheid die niet inzien dat internet een van de grootste sociale voorzieningen hoort te zijn.
Als iemand het ff in de botte kop van die domme }:O ramt dat internet onderhand bijna net zo belangrijk is als de wegen en dat we een 100mbit lijntje nodig hebben naar elk huis :)

Verwijderd

En als we dan toch bezig zijn met de overheid mogen ze casema ook wel een duizendtal boetes geven voor hun (niet)verleende service.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 19:37

Metzie

Nyaano !

Dat je voor RPG's met evoluerende werelden moet betalen vind ik voorkomen normaal. Waneer een team van 20 mensen elke dag weer bezig is om je wereld te verbeteren (nieuwe quests, towns, wapens, armour, etc, etc) heb je gewoon waar voor je geld.
Betalen voor statische games als Quake, Unreal en andere shit is IDD overbodig.

Wel vind ik dat de aanschafprijs van Mmorpg wat lager kan. Bijvoorbeeld door ook een downloadbare versie uit te brengen, en dat je je serial key online kan bestellen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

exactly my point

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik betaal alleen voor een game als ie GOED bijgehouden wordt ;).

Verwijderd

denk dat je dat van Blizzard wel kunt verw88 aangezien ze tot nu toe alleen nog maar kunstwerkjes geleverd hebben.

Hopen dat het MMORPG genre ze ligt

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
WHAHAHAHAHA! Ja ik heb al zoveel geld wil je zeggen!

Ik denk er niet eens over :D .

Steam

Verwijderd

Ik denk er ook niet aan hoor, niet omdat het zo duur is, maar meer omdat ik met mijn verbinding toch niet kan spelen.

aangezien de kans dat casema sneller wordt gelijk staat aan de kans dat er een komeet op aarde inslaat......

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Op maandag 03 september 2001 13:27 schreef Irons het volgende:
Ik denk er ook niet aan hoor, niet omdat het zo duur is, maar meer omdat ik met mijn verbinding toch niet kan spelen.

aangezien de kans dat casema sneller wordt gelijk staat aan de kans dat er een komeet op aarde inslaat......
Ture, true >:) zelfde hier alleen met IGR >:) .

Steam

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Voor mij (als Simcoureur:)) zou ik betalen een zeer goede zaak vinden. Dit houdt wreckers en 15 jarige kinderen die niet kunnen rijden buiten de deur.

Heusinkveld Engineering

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 10:17 schreef Masselink het volgende:
Als je de software moet aanschaffen, dan moet je gratis kunnen spelen.
Schijnbaar moet dit niet. Er zijn toch al wel aardig wat MMORPG's die het toch echt niet zo doen :)
Op maandag 03 september 2001 11:14 schreef Psychoot het volgende:
Ik vind het belachelijk.
Ik betaal al de dure telefoonrekening die er ook nog een bij komt. Dan moet ik dus 3 uitgaven doen om online te kunnen gamen, aankoop spel, telefoonrekening, abbo voor uberhaupt te kunnen spelen. Vind ik een beetje van de gekken.
Dat er geen kabel/ASDL/Flat Rate in de buurt is van sommige mensen kun je de makers van MMORPG's toch niet kwalijk nemen :? En trouwens, ik zie hier een overeenkomst met auto's, benzine en wegenbelasting :P
Op maandag 03 september 2001 13:39 schreef Lister_Storm het volgende:
Voor mij (als Simcoureur:)) zou ik betalen een zeer goede zaak vinden. Dit houdt wreckers en 15 jarige kinderen die niet kunnen rijden buiten de deur.
Betaling dmv creditcard meestal, verhoogd idd de drempel tot een spel, dus alleen degenen die het echt willen spelen gaan het spelen. En daar komt dan nog eens de aanschafkosten bij! Wat een lading drempels toch.. :r Je moet wel erg gek met het spel zijn om het dan nog te willen spelen, maar ja als je het dan eenmaal speelt hoef je iig niet bang te zijn dat je kankerende nederlanders tegenkomt die het te duur vinden :+

• Whuzz
  • Laatst online: 15:18

Whuzz

Dodgeball!

Ik ga ook niet per maand betalen, simpelweg omdat m'n budget dat niet toestaat.
Je moet al betalen voor de aankoop, en dan betalen voor je internet-connectie als je online wilt spelen. Dan OOK nog gaan betalen om gebruik te maken van hun server?
Als zij m'n collegegeld betalen, zal ik voor hun server betalen :P

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

maar kijk, nu zijn de meeste online games nog gratis, en kan je ze dus even uitproberen.. vind je ze niet leuk? dan keil je ze er weer lekker vanaf, moet je voor alles gaan betalen moet je zeker eerst eenmalige kosten van 50,- betalen en dan elke maand 25,- ofzo, en dan blijkt na 2,5 uur dat je het helemaal niet leuk vind, dan ben je verbonden aan een contract van 6 maanden :((

Verwijderd

Ik vind dat ze de prijs gewoon wel redelijk hoog mogen maken (like 50,-) maar dat er dan niet voor betaald moet worden of alleen voor extra services.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 16:11 schreef WouteRF het volgende:
maar kijk, nu zijn de meeste online games nog gratis, en kan je ze dus even uitproberen.. vind je ze niet leuk? dan keil je ze er weer lekker vanaf, moet je voor alles gaan betalen moet je zeker eerst eenmalige kosten van 50,- betalen en dan elke maand 25,- ofzo, en dan blijkt na 2,5 uur dat je het helemaal niet leuk vind, dan ben je verbonden aan een contract van 6 maanden :((
Contract van zes maanden? Zover ik weet is het iig bij UO zo dat als je je account stopzet/pauzeerd je alleen nog voor de huidige maand waarin je speelt betaalt. niks geen half-jaar contract business.
Mocht je daarnaa weer verder willen spelen is het even je account her-activeren met je creditcard en binnen een minuutje kun je weer beginnen..

edit:

Mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt :?
Zoja, hoe kom je aan die onzin?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 15:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

mensen mensen.. Voor nix gaaat de zon op..

Ik vind het niet meer dan logisch om een maandelijks bedrag te moeten betalen. De makers van de spellen moeten ook brood op de plank krijgen!

Soms wordt ik een beetje moe van die bekrompen nederlandsheid.. Alles moet maar gratis en goedkoop.. Denk je werkelijk dat ontwikkelaars gaan investeren in een coole online comunity achtig iets als ze alleen maar 1x kunnen verdienen (het verkoop moment van een spel)..

De reden dat het bv bij quake en unreal niet gebeurt is omdat iedereen gewoon de serversoftware zelf kan downloaden en een server draaien.. Hierdoor kost het online speelbaar houden van het spel de ontwikkelaar nix tot nauwelijks iets..

Ik vind idd wel dat een spel dan wel gratis te downloaden moet zijn.. Zie het meer als een soort abbonement constructie..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Ik kan best begrijpen dat je moet betalen om op de servers moet kunnen spelen en dat wil ik best doen, MAAR ik heb het er dus ABSOLUUT niet voor over om elke maar maar eens 25 piek te moeten gaan betalen om een maand dat spel online te kunnen gaan spelen.

En zo denken velen er gewoon over. Ik verdien aardig wat geld ik mag niet klagen wat dat betreft maar de manier waarop men nu denkt kan ik zelfs niet volhouden laat staan de gemiddelde gamer, want het zijn vooral nog kids en studenten die gamen. Die kunnen niet elke maand ff 3 games a 25 piek betalen en zo nu en dan eens een nieuw spel halen in de winkel. Laat staan de telefoonkosten die aardig wat mensen nog maandelijks moeten betalen.

Als ik al kijk hoe druk het op de free shards met UO aan het worden is voorzie ik geen goeie toekomst voor dit soort ideeën vooral omdat de nieuwere games al naar $15 gaan wat dus al een slordige 38 piek is wat je PER MAAND moet gaan ophoesten.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 16:35 schreef Janoz het volgende:
mensen mensen.. Voor nix gaaat de zon op..

Ik vind het niet meer dan logisch om een maandelijks bedrag te moeten betalen. De makers van de spellen moeten ook brood op de plank krijgen!

Soms wordt ik een beetje moe van die bekrompen nederlandsheid.. Alles moet maar gratis en goedkoop.. Denk je werkelijk dat ontwikkelaars gaan investeren in een coole online comunity achtig iets als ze alleen maar 1x kunnen verdienen (het verkoop moment van een spel)..

De reden dat het bv bij quake en unreal niet gebeurt is omdat iedereen gewoon de serversoftware zelf kan downloaden en een server draaien.. Hierdoor kost het online speelbaar houden van het spel de ontwikkelaar nix tot nauwelijks iets..

Ik vind idd wel dat een spel dan wel gratis te downloaden moet zijn.. Zie het meer als een soort abbonement constructie..
hmm met huidige dollarkoers is online gamen voor de normale Nederlander een hele dure zaak geworden Everquest en Ultima Online kosten zo'n 25 tot 26 piek in de maand. De nieuwere Online games kosten 35 tot 40 piek in de maand.

Trouwens voor Ultima Online kan je ook serversoftware downloaden. Heb zelf eens gekeken ernaar.

Het feit is gewoon dat veel gamers die bedrag niet maandelijks op kunnen hoesten vooral niet nu het nog duurder aan het worden is (zie ook post hierboven).

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 19:49 schreef The Dude het volgende:
Die kunnen niet elke maand ff 3 games a 25 piek betalen en zo nu en dan eens een nieuw spel halen in de winkel. Laat staan de telefoonkosten die aardig wat mensen nog maandelijks moeten betalen.
3 games met maandelijkse kosten :? Ehrm, als je je abboneert op 3 MMORPG's ben je of heel errug maf of heb je achterlijk veel tijd te veel (zon 30 uur/dag) :P

Verwijderd

komt wel een crack voor :P

Verwijderd

als et spel er nou gratis mee werd, naja dan moet et nog niet te duur worden maar dan kan t door de beugel. Maar spel kopen en daarna nog een keer dokken, nee gaat er bij mij toch echt niet in. Wachten op een crack dan maar.

Verwijderd

Nee ik ga niet betalen om een spel online te mogen spelen, het spel legaal in de winkel kopen heb ik geen probs mee maar dan moet het wel gratiz online te spelen zijn, ik vraag me ook af of ze wel genoeg publiek krijgen die willen betalen voor online spelen.

Verwijderd

Lol, een crack voor een MMORPG?? jij snapt er duidelijk niet veel van want dit soort games zijn wel ietsje beter beveiligd dan de standaard fps-online shooter.

Ook zou ik (als mijn verbinding het toeliet) wel willen betalen voor zo'n game. al is het alleen al omdat het spel elke keer dat je speelt gedeeltelijk anders is.

sommige mensen schijnen nou eenmaal te beseffen dat je zo'n evoluerende wereld niet kunt onderhouden van de 100,- die zij voor het spel neerdokken.

ach ja......ignorance is a bless.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 13:39 schreef Lister_Storm het volgende:
ermm, ultima online vond ik de prijze ook al pittig.
toch zit het vol met 13 jarige lvl 99 americaanse kiddo's

everquest zelvde verhaal.

als je een echt goede game op i-net met veel mensen wilt spelen die dan ook nog eens constant word ge update en waar je niet voor hoeft te betalen en nix voor hoeft te downloaden aan software moet je maar een hier kijken http://www.mudconnectors.com

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Op maandag 03 september 2001 16:03 schreef Jack Frost het volgende:

Betaling dmv creditcard meestal, verhoogd idd de drempel tot een spel, dus alleen degenen die het echt willen spelen gaan het spelen. En daar komt dan nog eens de aanschafkosten bij! Wat een lading drempels toch.. :r
So?

Ik betaal wel 60 gulden voor Nascar 4, om het online te kunnen racen. Kom je online blijken het grootste gedeelte van de coureurs daar mensen te zijn die gewoon niet kunnen rijden en moedwillig anderen eraf beuken.

Dus, wat is dan het probleem van een kleine betaling, desnoods een heel klein bedrag. Dat je tenminste geregistreert oid als speler, en dat je geband of aangesproken kunt worden op je daden.

Heusinkveld Engineering

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Jezus Christus (excuse my french) !!!!

Wat een stelletje hollanders hier zeg (op een paar uitzonderingen na). Alles moet maar gratis en stel je voor dat je per maand wat zou moeten betalen. Dat ze het nog durven te vragen die bedrijven ! Schandalig !

Wanneer je even nadenkt wat een onderhoud, servers, bandbreedte en ontwikkeling er in zo'n game gaat zitten om het interessant te houden is het logisch dat je per maand moet betalen om het te kunnen spelen.

Natuurlijk doen ze het zeker vanuit een winst oogpunt maar ik heb er totaal geen moeite mee om per maand voor een game te spelen wanneer alle bovengenoemde punten 100% in orde zijn.

Die mentaliteit van 'alles moet maar gratis' begrijp ik nog steeds niet en dan ben ik nog wel een echte hollander. Maar op dat vrekkige gedoe :r ik echt! Iedereen kopiert alles wat los en vast zit (ik ook, koop misschien 5 originelen per jaar ofzo) maar de pleuris breekt uit wanneer je maandelijks moet betalen voor een spel. Dat is dan meteen oplichting etc.

Ik betaalde al voor online MUDs (txt, nog geen graphics) 10 jaar geleden. http://www.avalon.co.uk/ nog nooit zoveel plezier gehad in een game in die tijd.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 23:38 schreef Lister_Storm het volgende:

[..]

So?
duh. Ik was sarcastisch bezig...

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik vind het rechtvaardig, elke maand breidt je gamewereld uit, je krijgt professionele hulp van de GM's en de servers waar het op gedraait wordt moet natuurlijk ook worden betaald..
Je zou toch niet door Asheron's Call willen lopen, en als je de barman vraagt om iets te drinken dat-ie dan zegt "Sure! Today's Special is COCA COLA(R) (Special: +1 strength for 10 minutes)" of reclame van maandverband als banner van de Evil Queen BlaBlaleia, zou belachelijk zijn..

Deze spelletjes kosten de makers een hoop geld om te onderhouden, en aan game plezier krijg je die 10 dollar/maand dik terug.. en je hebt tenminste niet al die annoying 13-jarigen in het spel die het voor iedereen verpesten, je hebt een wereld waarin de meeste mensen het belangrijk vinden om leuk te spelen en verder te komen in het spel, niet zoals bijvoorbeeld Diablo 2 waar iedereen elkaar afragt omdat ze even een boze bui hebben, of het verpesten voor de rest van de spelers in het spel door bijvoorbeeld items voor je neus weg te gappen

• Ulx
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

Het ligt er een beetje aan wat je er voor krijgt.

Assignment rejected by specialist

• McBoom
  • Laatst online: 10-02 07:52

McBoom

Broem

Wie zegt dat je vanuit Nederland een goede en snelle verbinding hebt met een server die (vast) aan de andere kant van de grote plas staat? Ze moeten dan ook met een garantie komen dat het met een snelle verbinding te spelen is door bijv. een aantal servers in Europa te plaatsen. En ik denk ook niet dat iedereen bereid is om voor een online-game een creditcard aan te schaffen (althans ik niet, hoe graag ik het spel online zou willen spelen)

The ramblings of an idiot

Pagina: 1