Help deze digibeet vriendin uit de brand (xbox one)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodyliz
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-06-2023
Hey tweakers! Ik wil mijn vriend graag voor vaderdag een headset cadeau geven. Ik kan er alleen geen vinden die bij deze controller past. Wie kan mij helpen?

Mijn vraag
Hoe kom ik aan een headset bij deze XBOX one controller? En als dit niet lukt; wat kan ik dan het beste doen? Andere controller ? Kan iemand mij hierin adviseren?

Bedankt! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CF4UoU8Rveb8drW9EhbIW8M82zU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bx4gc0M9crp9kg36chUJ1JXf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kVNBdXEXHNQXBhPcZCyDvXplTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sf5H4lMdsklqXdv7abSpHJp.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat is de vorige generatie controller, die een 'proprietary' connector heeft. Daar zijn niet heel veel (lees: 1 afaik) opties voor.

Waar je beter naar kan kijken is een headset die vanaf de console komt; draadloos of met draad. Dan zijn er namelijk legio opties, afhankelijk van je budget. Een nieuwe controller kan ook; die hebben een standaard 3.5mm aansluiting, wat de keuze heel groot maakt. Maar dat moet je wel dieper in de buidel tasten; een nieuwe controller is al gauw 45 euro. En dan heb je de headset nog niet!

Voorbeelden van eerste genoemde zijn er legio. Om alvast een indicatie te geven:

https://www.pocket-lint.c...2198-beste-xbox-headsets/

Als je gerichter advies zoekt, is het volgende handig:

1. Budget
2. Functies (bijv. Met of zonder microfoon)
3. Bedraad of draadloos
4. Komt het geluid vanaf de Xbox/TV zelf, of is er sprake van een soundbar of versterker (en zoja; welke is dat)
5. Lange termijn; is er wens naar een upgrade voor een nieuwe console tzt? (Deze vraag is om te kijken of je voor een toekomstbestendige optie kan gaan)

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 16-06-2023 13:42 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodyliz
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-06-2023
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik vind een nieuwe controller kopen prima, we hebben ook een headset liggen van turtle beach met een gewone aux kabel. Zou dit samen kunnen? En welke controller zou je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Melodyliz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:20:
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik vind een nieuwe controller kopen prima, we hebben ook een headset liggen van turtle beach met een gewone aux kabel. Zou dit samen kunnen? En welke controller zou je aanraden?
Wat betreft 'welke controller' is het heel simpel; die van Microsoft aangezien dat de enige is die werkt :+

Direcr bij MS zelf weg of via een reseller maakt niets uit; ze zijn allemaal met een 3.5mm aansluiting. Let op: aux is niet hetzelfde als 3.5mm (laatstgenoemde is dezelfde aansluiting als een standaard koptelefoon op een telefoon bijv.)

MS zelf biedt ook 'controller lab' aan; dan kan je een controller personaliseren met kleuren.

Als de headset die je hebt een 3.5mm aansluiting heeft, zal die prima werken op de nieuwe controller :)

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 16-06-2023 14:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met aux kabel kan je een stereo connector kopen, maar die zijn inmiddels redelijk zeldzaam en prijzig (of je wil 2dehands, dan vind je ze voor een tientje).
uitvoering: Microsoft Stereo Headset Adapter Xbox One

Simpelste headset (voor voicechat)
https://www.microsoft.com...sories/9052shffcxl5?rtc=1

Gebruik ik nog steeds :P

De originele stereo headset is denk ik niet meer te krijgen, of je komt in de kostenrange dat je beter gewoon een nieuwe controller kan kopen die een aux (3,5mm jack) aansluiting heeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.