Ervaring Niimbot printers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 17:52
Voor een nieuw project wil ik zelf QR-codes met wat extra data kunnen afdrukken vanuit een aangeleverd data bestand. Toevallig kwam ik bij de Niimbot printers uit, en dan met name de B18.
Ze hebben allerlei verschillende printers, maar de B18 is de enige met "thermische transfer". Dat heb ik nodig omdat de QR-codes tegen een stootje moeten kunnen (water, diepvries, (hopelijk) vaatwasser, en langer goed moeten blijven (+5 jaar).

Om e.e.a. te testen heb ik de Niimbot software geïnstalleerd, maar er werd meteen om een telefoonnummer gevraagd, voor een verificatiecode. Enigszins argwanend heb ik dat toch maar gedaan.
Vervolgens heb ik een Import via Excel gedaan, wat prima werkt. Echter automatisch worden de templates ergens in de cloud opgeslagen. Inclusief alle data uit mijn spreadsheet.

Dat bracht me aan het twijfelen. Ik wil de QR-codes voorzien van allerlei soorten data, inclusief Wifi gegevens en adresgegevens. Verder is hardware en software gemaakt in China en, voor zover het überhaupt iets betekent, een privacy policy m.b.t. deze software kan ik nergens vinden.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? En zijn er betaalbare veiligere alternatieven (met thermische transfer) (liefst onder de 100 euro all inclusief), waarmee ik eenvoudig batches van QR-codes met extra data kan printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 00:10
Als je je niet op je gemak voelt bij het gebruik van de Niimbot-software en je niet zeker bent van de privacy- en beveiligingsmaatregelen, dan zou je op zoek kunnen gaan naar alternatieven. Er zijn verschillende printers beschikbaar die QR-codes kunnen afdrukken met thermische transfer, zoals de Brother QL-700 of DYMO Labelwriter 4XL. Deze printers zijn betaalbaar en kunnen op grote schaal worden gebruikt om batches van QR-codes af te drukken.

Voor het genereren van QR-codes kun je gratis online tools gebruiken, zoals QR Code Generator of QR Code Monkey. Deze tools stellen je in staat om QR-codes te genereren met verschillende soorten gegevens, waaronder wifi-gegevens en adresgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
Zatara schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:31:
Als je je niet op je gemak voelt bij het gebruik van de Niimbot-software en je niet zeker bent van de privacy- en beveiligingsmaatregelen, dan zou je op zoek kunnen gaan naar alternatieven. Er zijn verschillende printers beschikbaar die QR-codes kunnen afdrukken met thermische transfer, zoals de Brother QL-700 of DYMO Labelwriter 4XL. Deze printers zijn betaalbaar en kunnen op grote schaal worden gebruikt om batches van QR-codes af te drukken.

Voor het genereren van QR-codes kun je gratis online tools gebruiken, zoals QR Code Generator of QR Code Monkey. Deze tools stellen je in staat om QR-codes te genereren met verschillende soorten gegevens, waaronder wifi-gegevens en adresgegevens.
Bedankt voor je reactie. Hoewel ik twijfel of het een door ChatGPT gegenereerd antwoord is. Anyway heeft het me geholpen. Bij mijn eigen zoektocht naar "thermische transfer" printers kwam ik steeds uit op alleen "thermische" printers. Wat volgens mij anders is.
Heeft iemand ervaring met de levensduur van de labels die hier in kunnen? Zijn ze sterk en waterbestendig? En na minimaal 5 jaar niet vervaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 00:10
Maandag zal ik eens op mijn werk kijken. De labels die wij daar printen komen op materialen die buiten opgeslagen worden en helaas soms wel jaren blijven liggen. Het zijn labels met enkel tekst en geen QR-code. De printers zelf zijn overigens veel duurder dan de bovengrens van 100 euro die jij hebt genoemd.

[ Voor 38% gewijzigd door Zatara op 17-06-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Ik zou het gewoon lekker bij een goede (wat duurdere) printer van de bekendere merken houden, inplaats van voorop proberen 2 tientjes te besparen op een random chineese labelmaker, en over 2 jaar geen tapes meer voor dat ding kunnen vinden.

Onder andere Dymo, Epson, en Brother hebben ieder gewoon goed ondersteunde tapes en software. Zelfs als je helemaal over de top je wilt gaan met Bluetooth, auto-cutting, en kleuren schermen ben je bij de meeste van die merken wel voor rond de 150 euro klaar. Afhankelijk van of je die features echt nodig hebt, of kan wachten op een leuke aanbieding ergens, kan je makkelijk onder de 100 euro uitkomen, inclusief een handje tape casettes.

Wat betreft de levensduur van die dingen, geloof ik nooit dat daar echt verschil in zit van merk tot merk voor de gewone labels. Als levensduur echt een prioriteit heeft, heeft Dymo de Rhyno serie. Iso-gecertificeerd, Uv-bestendig, met "extra sterke lijm laag", en: Extra sterke prijs. maargoed, haal je één rhyno casette voor als je het echt nodig hebt, en voor de rest doe je gewoon de normale/after market tapes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
Zatara schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:06:
Maandag zal ik eens op mijn werk kijken. De labels die wij daar printen komen op materialen die buiten opgeslagen worden en helaas soms wel jaren blijven liggen. Het zijn labels met enkel tekst en geen QR-code. De printers zelf zijn overigens veel duurder dan de bovengrens van 100 euro die jij hebt genoemd.
Ik was zelf even een weekje op vakantie .. dus vandaar mijn late reactie. Heb je toevallig nog gekeken?
Ischium schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:50:
Ik zou het gewoon lekker bij een goede (wat duurdere) printer van de bekendere merken houden, inplaats van voorop proberen 2 tientjes te besparen op een random chineese labelmaker, en over 2 jaar geen tapes meer voor dat ding kunnen vinden.

Onder andere Dymo, Epson, en Brother hebben ieder gewoon goed ondersteunde tapes en software. Zelfs als je helemaal over de top je wilt gaan met Bluetooth, auto-cutting, en kleuren schermen ben je bij de meeste van die merken wel voor rond de 150 euro klaar. Afhankelijk van of je die features echt nodig hebt, of kan wachten op een leuke aanbieding ergens, kan je makkelijk onder de 100 euro uitkomen, inclusief een handje tape casettes.

Wat betreft de levensduur van die dingen, geloof ik nooit dat daar echt verschil in zit van merk tot merk voor de gewone labels. Als levensduur echt een prioriteit heeft, heeft Dymo de Rhyno serie. Iso-gecertificeerd, Uv-bestendig, met "extra sterke lijm laag", en: Extra sterke prijs. maargoed, haal je één rhyno casette voor als je het echt nodig hebt, en voor de rest doe je gewoon de normale/after market tapes.
Zeker! Helemaal gelijk, op die paar tientjes hoef ik niet te besparen. De beschikbaarheid van de tapes .. daar had ik even niet aan gedacht. Erg belangrijk inderdaad. Dus wat dat betreft, met een vergelijkbaar apparaat, ga ik zeker liever voor een bekender merk!

De vraag is welke ander apparaat sterke labels kan printen. Op de Niimbot website zag ik deze filmpjes: https://www.niimbotlabel....bel-maker#r-1675752170669
Het lijkt een groot verschil tussen standaard 'thermal' labels en 'thermal transfer' labels. Qua levensduur dus. Daar geloof jij niet in?

Het lastige is dat als ik bijv. kijk naar de Brother QL-700, er op verschillende websites verschillende printtechnieken getoond worden. Op bol.com (https://www.bol.com/nl/nl...printer/1003004012513551/) staat: Thermisch transfer
Terwijl bij Brother zelf (https://www.brother.nl/la...nen/ql-700#specifications) weer iets anders staat: Direct thermisch.

Ga ik op zoek naar 'thermisch transfer' printers, dan kom ik alleen apparaten duurder dan 300 euro tegen.

Dus het blijft een beetje zoeken naar het juiste apparaat en de juiste labels ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Je bent aan het zoeken op label printers, terwijl wat je zoekt vaker een labelmaker genoemd word. Denk dat je daar op vast loopt. De eerste gaan gewoon rollen thermisch papier/stickers in, de tweede slikt cassettes.

Neem hier eens een kijkje tussen:
https://www.123inkt.nl/Labelprinters/Belettering-systemen-p1351707.html
Er zijn betere deals te vinden, maar is in ieder geval een begin.

Edit: Neus ook gelijk even tussen de cassettes die verschillende merken slikken. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ischium op 26-06-2023 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolf3D
Ah! Top! Ja, ik zat inderdaad in de verkeerde hoek te zoeken. Die printers komen ook meer in de buurt van de Niimbot. Nice!
Toevallig sprak ik zojuist iemand die de Brother PT-P700 heeft. Dus hij gaat wat testen voor me doen. Labels in de zon, in de vaatwasser en een beetje geweld erop loslaten... Ik weet dat er ook wat sterkere labels zijn, maar die zijn meteen ook een flink stuk duurder. Misschien zijn de standaard goed genoeg.

De PT-P710BT is nog net wat nieuwer, maar slikt vast dezelfde cassettes.

Thanks voor je hulp!

[ Voor 11% gewijzigd door Wolf3D op 27-06-2023 13:04 ]

Pagina: 1