Oude beeldschermdriver laat zich niet verwijderen ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06 11:29
Ik ben bezig mijn rtx 3050 grafische kaart te vervangen door een rtx 3060 Ti.
Ik dacht dat je dan met de oude kaart geïnstalleerd de driver moest verwijderen, alvorens de nieuwe kaart te plaatsen.
Dit laatste lukt echter niet; na het verwijderen is er korte tijd de universele VGA driver actief, maar wordt meteen weer automatisch vervangen door de 3050 driver. (pc heeft geen internet verbinding !)
Kan ik evengoed (zonder gevaar) de kaart wisselen terwijl de 3050 driver actief is ?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:04
DDU gebruiken om te verwijderen in veilige modus zou ik zeggen.

Overigens zie ik normaal gesproken het probleem niet zo zeer, zelfde merk en zelfs generatie kaarten, kwestie van nieuwste driver installeren en gaan.
Echter door dat je nu misschien al half dingen heb verwijderd zou ik toch DDU gebruiken om alles even goed te verwijderen.

[ Voor 69% gewijzigd door Arjant2 op 16-06-2023 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:50
Ik heb altijd gewoon de nieuwe kaart erin gedaan en daarna de juiste drivers geinstalleerd voor de kaart.
Windows wilt sowieso graag drivers installeren van hardware waar (nog) geen driver voor aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06 11:29
Bedankt.
Ik wilde zeker weten dat ik geen grote fout zou maken.
(Had dat verwijderen van oude driver ooit eens gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Een oude driver verwijderen wanneer je een nieuwe GPU installeert van een ander merk (Dus van NVIDIA naar AMD of andersom) dan wordt het altijd aangeraden om het te doen.

Als het gewoon van NVIDIA naar NVIDIA is of hetzelfde met AMD en het is een redelijk recente kaart zou het geen probleem moeten vormen om het gewoon te vervangen zonder dit gedoe.

Ziaks @Arjant2 nu aangeeft is het wel handig om toch DDU nu te draaien en vervolgens de drivers opnieuw te installeren, gezien je het nu voor de helft maar hebt gedaan.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:29
Is gewoon helemaal niet nodig. Zelfde serie van kaarten, dan werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:54

weebl

YARR!

Inderdaad niet nodig. De 3050 en 3060ti gebruiken exact dezelfde driver. Gewoon omwisselen.
Pagina: 1