Ook ik ben op jacht naar een vervanger van mijn huidige desktop. Deze stamt inmiddels uit eind 2017 en mag doorschuiven naar mijn serverpark
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het gewone 'kantoor' werk (office, outlook etc) doe ik een beetje fotobewerking en speel ik graag games.
Met name games als Cyberpunk, FS2020, Last of us etc. Ik doe niet aan online shooters, ik speel eigenlijk altijd alleen..
Wat mag het systeem gaan kosten?
In mijn huidige wensenlijst kom ik uit op ongeveer 1700€
Ik zou graag in die regio willen blijven of lager uiteraard
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, word een nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
gezien er dit jaar wat nieuwe games uitkomen (Starfield, Cyberpunk DLC, Cities:Skylines 2) wil ik voorbereid zijn en met de nieuwe pc graag een paar jaar doorkunnen. Vandaar ook de 4070 op mijn lijstje, 64gb geheugen (omdat het kan) en een 2tb ssd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat mijn laptop een Ryzen is en ik erg ben te spreken zou ik ook graag een Ryzen als desktop willen. Tenzij blijkt dat een vergelijkbare Intel build betaalbaarder is uiteraard..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope... qua stroomverbruik maakt het me niet uit, hij staat toch enkel aan als ik er mee bezig ben.
RGB is leuk, maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Advies op het door mij uitgezochte spul. Indien ze er zijn, misschien verbeteringen, adviezen over wat wel.wat niet.
Alvast dank voor de eventuele adviezen..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het gewone 'kantoor' werk (office, outlook etc) doe ik een beetje fotobewerking en speel ik graag games.
Met name games als Cyberpunk, FS2020, Last of us etc. Ik doe niet aan online shooters, ik speel eigenlijk altijd alleen..
Wat mag het systeem gaan kosten?
In mijn huidige wensenlijst kom ik uit op ongeveer 1700€
Ik zou graag in die regio willen blijven of lager uiteraard
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, word een nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
gezien er dit jaar wat nieuwe games uitkomen (Starfield, Cyberpunk DLC, Cities:Skylines 2) wil ik voorbereid zijn en met de nieuwe pc graag een paar jaar doorkunnen. Vandaar ook de 4070 op mijn lijstje, 64gb geheugen (omdat het kan) en een 2tb ssd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat mijn laptop een Ryzen is en ik erg ben te spreken zou ik ook graag een Ryzen als desktop willen. Tenzij blijkt dat een vergelijkbare Intel build betaalbaarder is uiteraard..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope... qua stroomverbruik maakt het me niet uit, hij staat toch enkel aan als ik er mee bezig ben.
RGB is leuk, maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Advies op het door mij uitgezochte spul. Indien ze er zijn, misschien verbeteringen, adviezen over wat wel.wat niet.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 327,33 | € 327,33 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M PG Riptide | € 174,86 | € 174,86 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 3X 12G OC | € 669,- | € 669,- |
| 1 | Behuizingen | Antec NX 410 Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S redux | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B5600C40 | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Voedingen | Silverstone DA850 Gold | € 103,90 | € 103,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 104,- | € 104,- |
| Totaal | € 1.682,79 | |||
Alvast dank voor de eventuele adviezen..