PVC dakramen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-05 13:40
Heeft er iemand ervaring met (of wat gehoord van) kunststof dakramen van andere merken dan de bekende twee (velux & fakro)?

Ik wil ze zelf plaatsen en heb een voorkeur voor kunststof/PVC (ben schilder geweest / heb genoeg geschilderd :) )

Ben vooral naar geinteresseerd in de ervaring mbt. Luxtra (de prijs ;) ) en Intura (hebben ook kleine dakraampjes die degelijk geisoleerd zijn)

Dakea en Keylite vind ik niet zo interessant qua PVC dakramen, weinig verschil qua prijs/opties/waardes of weinig wat ze interessanter zou maken tegenover de andere merken.

Of heeft er nog iemand nog ander tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 20:08
Niet recent, maar een poos geleden kozen veel naasten voor de B-keus dakramen in zowel hout als PVC. Duidelijke mindere kwaliteit, ik heb de laatste 4 jaar 5 PVC Velux ramen geplaatst met bijbehorende accessoires. Deze zijn beduidend beter naar mijn inziens, met de wetenschap dat deze + 20jaar gebruikt worden een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
OK thanks,
Velux is idd degelijk spul (fakro trouwens ook)
Die Intura heb ik nog nooit in "het echt" gezien, maar geeft me (online althans) niet de indruk B-keus te zijn.
Luxtra lijkt me mss wel een budget oplossing... maar omdat ik geen al te grote ramen (M4A of C4A) ga nemen blijft het mss wel een optie (en ook omdat ons budget nogal "budget" is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:38
Ik had vroeger op mijn kamertje velux dakraam, is nooit geschilderd geweest en dat gaat al tientallen jaren goed. Heb zelf op de zolder 4 veluxen geplaatst, buiten is alles netjes afgedekt, binnen is het hout netjes wit afgewerkt dus heb ik er niets aan hoeven schilderen en ik verwacht dat die ook een 40-50 jaar meegaan zonder ooit te moeten schilderen.

Wellicht zal een goedkoper merk voor die tijd al wat beginnen lekken en dan moeten hersteld en herschilderd worden, dus lijkt me je vraag om niet te schilderen best beantwoord met gewone houten veluxen (wit gelakt).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
technisch gezien is schilderen idd niet nodig, dit is meer een echtelijke kwestie....
kunststof ramen HOEF ik niet te schilderen als mijn wederhelft er op uitgekeken is of van gedachte veranderd is :)

het is meer een soort van rust verzekering voor mezelf :)

Hoewel pvc ook wel te schilderen is.... niet ideaal maar het kan :F

[ Voor 12% gewijzigd door robotomizer op 16-06-2023 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:43
robotomizer schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:43:

Hoewel pvc ook wel te schilderen is.... niet ideaal maar het kan :F
Niet te hard typen, straks hoort je vrouw het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
YOLO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Heb een half jaar geleden een Roto dakraam laten plaatsen. Volledig van kunststof en ziet er goed uit, prijs was ook redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 23:03
Kijk eens bij Keylite. Die hebben ook dakramen die 1-op-1 in een Velux sparing passen bijvoorbeeld.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb pas geleden ons Velux zolder dakraam laten vervangen door een nieuwe Velux (met PVC laagje).
Eerlijk is eerlijk, het is duidelijk van mindere kwaliteit dan wanneer je een normaal kunststof kozijn laat zetten, maar scheelt ook gewoon ruim de helft van de prijs.
Raam zelf prima en glas modern en top, maar kozijn merk je gewoon dat er dunner/goedkoop toplaagje op zit.
Overigens voor ons prima, want het doet verder wel precies wat we willen.
We hebben het overigens ook voor dezelfde reden vervangen, niet meer schilderen en makkelijk schoon te maken.
Als je zelf gaat zetten zal het prijsverschil nog minder zijn (je betaalt toch ook voor de naam Velux), maar zo'n standaard Velux maat is wel altijd makkelijk vervangen in de toekomst :)

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:14

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

hansie_k schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 07:19:
Kijk eens bij Keylite. Die hebben ook dakramen die 1-op-1 in een Velux sparing passen bijvoorbeeld.
Ik heb ook een Keylite. En ook wel ervaring met Velux. Keylite heeft erg goed gekeken hoe Velux in elkaar zit... Heb de indruk dat sommige onderdelen gewoon hetzelfde zijn zelfs. Begreep dat zelfs de raamdecoratie uitwisselbaar is. I stand corrected @hansie_k.

Ben er erg tevreden over. Ik had een houten van een vaag Duits merk wat ~25 jaar oud was maar die was er erg slecht aan toe inmiddels.

[ Voor 3% gewijzigd door Beekforel op 18-06-2023 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
@Beekforel raamdecoratie is niet uitwisselbaar, nagevraagd bij de importeur/fabrikant.
Het lijkt idd wel verdacht veel op...ze hebben erg goed gekeken bij de buren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Jan_

Discussie is daar >>>

Zelf een aantal jaar geleden gekozen voor Fakro in plaats van Velux omdat Fakro volledig kunststof is waarbij Velux (toen!) een met pvc bekleed houten raam was.

Verder vindt ik de bediening onderaan bij Fakro fijner dan de Velux hendel aan de bovenzijde.

www.elecdev.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Heb hier sinds 2 jaar een houten Velux dakraam, pvc omtrokken. Ziet er strak uit, al vind ik de bediening een stuk minder.
Heb het idee dat er bij de greep minder ruimte is dan bij het oude raam, waardoor ik m'n hand er niet goed tussen krijg. Tevens is de vergrendeling uiteindelijk ook erg zwaar (is dit af te stellen...?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
Bediening onderaan vind ik zelf ook wel een voordeel, vooral voor kinderkamers. Ik verwacht wel dat ze ongeveer mijn lengte zullen halen maar dat kan nog wel wat jaren duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:51
Ik zou dus wel voor velux gaan.

Velux klinkt lekkerder bij de verkoop van je huis.
Maar ik vind het vooral belangrijk dat onderdelen goed leverbaar zijn en blijven.
Voor het gemiddelde veluxraam van 30 jaar oud kan je nog steeds onderdelen kopen.
Pagina: 1