Groene LED op MHI SRK20ZS-W uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-06 15:14
Paar dagen geleden zijn bij mij airco's geplaatst. Koele lucht is geweldig maar op de binnen units (SRK20ZS-W) brandt een redelijk fel groene LED als hij ingeschakeld is. Nu hangt een van die dingen recht boven mijn bed en is dat nogal irritant. Heb redelijk 'gegoogled' om te vinden of er een manier is om die LED uit te schakelen maar kan niets vinden. Weet iemand de magische knoppen combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-06 21:28
Google zegt dit:

Can you turn the light off on a Mitsubishi aircon?
Turn off the light by pressing the SET button for 3 seconds or longer.

En anders een klein stukje geknipt e-isolatietape werkt ook prima :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
Ik had die SET-button 3 seconden inderdaad ook gevonden maar unit reageert daar niet op. Enigste wat er wel gebeurt is dat de remote in 'child-lock' gaat.

Tape gaat denk ik de acceptatie van die lelijke dingen niet verhogen :)

[ Voor 40% gewijzigd door mhaket op 16-06-2023 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49
Ik heb precies hetzelfde probleem eigenlijk en geniet met volle teugen van de airco :) Heb het probleem idd opgelost met een stukje tape. Op het moment dat je de afstandsbediening gebruikt piept ie luid dus voor optische signalering heb ik het toch niet nodig

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-06 19:42
Volgens mij kan je hem instellen door je afstandsbediening open te klappen, en links onder met iets puntigs op MENU te drukken. Je kan L0 L1 of L2 kiezen, wat respectievelijk 0% 50% en 100% lichtsterkte is.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhaket
Slinkos schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:49:
Volgens mij kan je hem instellen door je afstandsbediening open te klappen, en links onder met iets puntigs op MENU te drukken. Je kan L0 L1 of L2 kiezen, wat respectievelijk 0% 50% en 100% lichtsterkte is.
Dacht dat ik gelezen had dat dat invloed had op de ON/OFF knop op de remote zelf maar ga zeker even proberen. Gaat wel even duren want nu 'zakelijk afwezig' zoals dat zo mooi heet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-06 19:42
Ik heb het even voor je getest en het klopt wat ik zeg. Alleen je moet nog even op "SET" drukken na dat je L0 hebt gekozen.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
Slinkos schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:58:
Ik heb het even voor je getest en het klopt wat ik zeg. Alleen je moet nog even op "SET" drukken na dat je L0 hebt gekozen.
Dat zou echt heel mooi zijn! Top voor het uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsbad
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:44
Wat ik nog wel eens doe is het ledje inkleuren met een permanent marker. Werkt ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhaket
Slinkos schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:58:
Beetje late reactie maar inderdaad, dit doet precies wat ik wil. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1978
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-06 12:33
@Slinkos LED uitzetten werkt inderdaad met de L0-L1-L2 setting ...weet jij toevallig of je ook het 'bevestigings geluid (piepje)' kan uitzetten? Die hoor je bv. als je unit aan/uit zet of temperatuur veranderd.
Pagina: 1