Ik heb geen wifi op het moederbord nodig. Maar ik wil wel een snel PCIe slot voor de AMD Radeon RX 7800 XT kaart die ik straks waarschijnlijk ga kopen.
Ik twijfel over 2 Asus moederborden:
uitvoering: ASUS TUF Gaming B650-PLUS
Deze heeft geen wifi (heb ik ook niet nodig). Het slot voor de videokaart is PCIe 4.0.
uitvoering: ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI
Deze heeft wel wifi (die ik niet nodig heb). Het slot voor de videokaart is een PCIe 5.0.
De TUF kost ongeveer 200 euro. De ROG Strix kost rond de 300 euro.
Ervan uitgaande dat ik straks de AMD Radeon RX 7800 XT koop, is de aanwezigheid van een PCIe 5.0 slot voor de videokaart op het moederbord het prijsverschil van 100 euro voor de ROG Strix waard? En zijn er misschien nog andere redenen om voor dat duurdere bord te kiezen?
Ik twijfel over 2 Asus moederborden:
uitvoering: ASUS TUF Gaming B650-PLUS
Deze heeft geen wifi (heb ik ook niet nodig). Het slot voor de videokaart is PCIe 4.0.
uitvoering: ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI
Deze heeft wel wifi (die ik niet nodig heb). Het slot voor de videokaart is een PCIe 5.0.
De TUF kost ongeveer 200 euro. De ROG Strix kost rond de 300 euro.
Ervan uitgaande dat ik straks de AMD Radeon RX 7800 XT koop, is de aanwezigheid van een PCIe 5.0 slot voor de videokaart op het moederbord het prijsverschil van 100 euro voor de ROG Strix waard? En zijn er misschien nog andere redenen om voor dat duurdere bord te kiezen?