14 inch laptop school advies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:06

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Komen schooljaar gaat mijn dochter de naar middelbare school, nu hebben zij een laptop nodig en zij wilt graag een 14 inch laptop.

Nu was ik zo vlijtig bezig geweest en ook de Tweakers Price Watch gaan gebruiken, maar ik kreeg van school een heel ander advies, vooral ook met de garantie en vervanging bij defect. Nu ga ik altijd goed om met mijn laptop en na 3 jaar doet mijn huidige het nog perfect, echter is mijn dochter een beetje een brokken piloot 8)7

Nu ben ik zelf maar op die webshop gaan kijken die school ons gaf en kwam daar op deze 2 laptops uit. Mijn vraag heeft iemand ervaring met deze laptops en welke zouden jullie aanbevelen? Ik zelf kwam op de Asus uit, maar die HP staat ook erg hoog aan. Maar ook de vraag of hier andere Tweaker ouders zijn die ervaring hebben met de eerste laptop voor zijn of haar kind voor de middelbare school.

Het gaat om deze 2 laptops.

https://www.campusshop.nl...xa/80063943/product/14460

https://www.campusshop.nl...bh/80064124/product/14460

Ik zag al dat Campusshop een onderdeel of in samenwerking is met Paradigit, wat volgens mij geen onbekende winkel is. Ik hoor graag van jullie

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Beste antwoord (via Linksquest op 19-06-2023 09:20)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:13

Barrycade

Through the...

Neem aan dat jij je laptop niet iedere dag is een tas op de fiets meeneemt?

Dat is dus waar je rekening mee moet houden. Nu heeft mijn dochter ook een andere laptop dan de education Dell's die ze op school hadden, maar ik ben redelijk handig met pc's laptops dus kon toendertijd een leuke deal voor een consumenten HP scoren.

En die gaat dus iedere dag mee naar school op de fietsdrager 9km en weer terug. Wel in een neopreen sleeve. Die zorgt voor een shock buffer en zorgt er ook voor (regen) water bescherming.

Die pro Asus en HP kunnen wel tegen een stootje. Voordeel is dat meerdere kinderen dezelfde hebben dus keertje lader vergeten is geen ramp.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 14:52
Voordat ik over ga op regulier, technisch advies, even een out-of-the-box idee: Wil jij niet een nieuwe laptop?

Er is namelijk helemaal niks een tweedehands apparaat, zeker als je weet dat je dochter niet altijd de handigste is. Dan is het - voor jullie beiden - ook minder erg als hij op een gegeven moment stuk gaat.

Point and case: Ik heb donderdag na 3 jaar gebruik m’n iPad Pro laten vallen. Doet heel veel pijn, maar iets minder omdat ik hem tweedehands voor €550 gekocht heb i.p.v. nieuw voor €1000+.

Als je niks van dit idee vind hoor ik het natuurlijk ook en gaan we gewoon naar iets nieuws op zoek :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:13

Barrycade

Through the...

Dat is dus waar je rekening mee moet houden. Nu heeft mijn dochter ook een andere laptop dan de education Dell's die ze op school hadden, maar ik ben redelijk handig met pc's laptops dus kon toendertijd een leuke deal voor een consumenten HP scoren.

En die gaat dus iedere dag mee naar school op de fietsdrager 9km en weer terug. Wel in een neopreen sleeve. Die zorgt voor een shock buffer en zorgt er ook voor (regen) water bescherming.

Die pro Asus en HP kunnen wel tegen een stootje. Voordeel is dat meerdere kinderen dezelfde hebben dus keertje lader vergeten is geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Balance schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:27:
[...]

Voordat ik over ga op regulier, technisch advies, even een out-of-the-box idee: Wil jij niet een nieuwe laptop?

Er is namelijk helemaal niks een tweedehands apparaat, zeker als je weet dat je dochter niet altijd de handigste is. Dan is het - voor jullie beiden - ook minder erg als hij op een gegeven moment stuk gaat.

Point and case: Ik heb donderdag na 3 jaar gebruik m’n iPad Pro laten vallen. Doet heel veel pijn, maar iets minder omdat ik hem tweedehands voor €550 gekocht heb i.p.v. nieuw voor €1000+.

Als je niks van dit idee vind hoor ik het natuurlijk ook en gaan we gewoon naar iets nieuws op zoek :)
Ik heb niks tegen 2de hands, zeker niet, maar ik werk onregelmatige diensten en het is niks als ze straks 3 dagen geen laptop heeft. Zelf ben ik wel handig genoeg om dingen te fixen, echter bij die service, kost me omgerekend €38 per jaar, daarmee verleng ik de garantie naar 4 jaar en krijgt ze direct als hij kapot is een vervangende laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Barrycade schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:48:

Z'n sleeve kreeg ze er ook gratis bij, en gedacht met fietsen inderdaad die wat stevigere laptop.