een nieuwe koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
owkey ik wil dus een nieuwe koptelefoon nadat mijn SHEAP F29 piek koptelefoon |:( met 4 kabelbreuk(4x gefixt) en 6x speakertje los :r nou ECHT zat ben ik ut EN als ik em op heb dat et na een uur of 2 je oren pijn doen :'(

mou wil ik dus een nieuwe koptelefoon DUH.. :+
met kabel/draadloos, voordelen/nadelen

et gaat em voormij namelijk om dat i goed/relaxt/lekker op je kop zit :7 (ook na non-stop 4 uren) en met vollumeregeling (dat telkens is winhoos te doen ik ook een ramp)

jullie meningen..

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Sennheiser ?

Heb zelf een oude HD 450 II - 100 piek maar prima geluid. Maar ik ben geen pro (wel kritisch)

Mvg

Verwijderd

Ik was eerst zelf helemaal weg van sennheiser's (zijn nog steeds mooie produkten hoor) maar kijk ook eens naar beyerdynamic;
Die maken naar mijn mening voor dezelfde prijs wat fijnere headphones :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:26

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ixos! dj 1001 t/m 1003

kost wel een paar duiten maar dan heb je ook wat

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Sennheiser HD-580/600

er is nikz beters

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 01:50 schreef ShaDoW het volgende:
Sennheiser HD-580/600

er is nikz beters
Helemaal mee eens (vind zelf de 580 mooier dan de 600).
Enige nadeel voor de topicstarter is dat ze geen volumeregeling in het snoer hebben.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Die koptelefoon die je nu heb, dat is toch niet per ongeluk een Philips hè?

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De Sennheizer hd 580 is alleen moeilijk te krijgen omdat ie niet meer gemaakt word, gelukkig heeft hobo in amersfoort er nog een boel.

Ik heb em nu een paar weken en ben dr erg blij mee :)

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Als je zoekt op AKG :9 kom je nog wat nuttige draadjes tegen. :)
(mits de Onno-search niet plat ligt)

No news is bad news.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 02:43 schreef Hyperbird het volgende:
De Sennheizer hd 580 is alleen moeilijk te krijgen omdat ie niet meer gemaakt word, gelukkig heeft hobo in amersfoort er nog een boel.
Stuut en Bruin in Den Haag heeft er ook nog genoeg op voorraad. 299,- zijn ze volgens mij.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
[quote]
[b]Op maandag 03 september 2001 01:14 schreef
het volgende:[/b]
Sennheiser ?

Heb zelf een oude HD 450 II - 100 piek maar prima geluid. Maar ik ben geen pro (wel kritisch)

Mvg
Prima dingen, voor dat geld uitmuntend. Maar die gast wil volume regeling. (dat kom je volgens mij barweinig tegen bij goede koptelefoons, ik heb die er nog nooit op zien zitten).

Heej, hoe duur mag hij zijn? F99,-? F150,- F250,-? ofzo

De Sennheiser HD580 kost F299,-, klinkt zeer deatillistisch. Persoonlijk vind ik hem kil klinken. De HD590 vind ik beter klinken dan de (met nieuwe design) HD580 en HD600. De impendantie is lager, maar voor acoustische muziek (klassiek, metal, rock etc.) vind ik deze veel warmer en voller klinken dan de HD580 en de HD600.

Hij kost F399,- waarschijnlijk te duur. Die HD580 en 600 vind ik meer goede hoofdtelefoons voor electronische muziek (trance, techno etc.). De HD570 is de perfecte allrounder voor een mooie prijs, elke muziek klinkt daar zeer redelijk, ook slechte opnames (niet een eerlijk geluidsbeeld, maar dat is niet zo erg voor je denk ik). Als je een koptelefoon wilt die vooral voor electronische muziek goed klinkt en een (voor muziek optimaal) frequentiebereik heeft moet je zeker ook naar de HD250 Liniear II gaan luisteren, komt tot 10Hz op -3dB (geloof er niets van). Hoorbaar tot iets van 22Hz (sinus golf) diep (met mijn oren).

HD570: F169,- (ongeveer)
HD580: F299,-
HD590: F399,-
HD600: F400,- of hoger
HD250: F349,-

Link: HD500-600 reeks

HD250

De prijs komt absoluut niet overeen met die in Nederlands. Bovenstaande prijzen daarvoor koop je ze ongeveer. Voor de mensen met weinig geld kan ik zeggen dat de HD570 altijd al zeer goed daarbij is bevallen.

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
ik heb ook nog een nieuwe nodig voor niet al teveel geld,....zijn er nog meer te krijgen voor ene piekie of 150,- ??

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
UMG wat zijn die tyfus dingen duur...ik gebruik ze alleen voor et gamen

maar ik weet al ewat ik neem ;)
Op maandag 03 september 2001 13:39 schreef DJ-FreSh het volgende:
ik heb ook nog een nieuwe nodig voor niet al teveel geld,....zijn er nog meer te krijgen voor ene piekie of 150,- ??
150 vind ik ook wel genoeg ja

enne hoe zit dat met dat draadloze gebeuren? geen verschil (vind ik btw wel makkelijk

• bigboss
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb gewoon een draadloze Philips. Met volumeregeling. Kostte 40 piek (in de aanbieding) Niks mis mee.

"Bug? That's not a bug, that's a feature."

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 19:53 schreef bigboss het volgende:
Ik heb gewoon een draadloze Philips. Met volumeregeling. Kostte 40 piek (in de aanbieding) Niks mis mee.
niet on de 4 weken een nieuwe batt.? of wel?

• JnX
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Voor F150,- heb je geen goed draadloze koptelefoon. Je kan dan beter de Sennheisser HD500 nemen, die kost iets in die buurt geloof ik. Deze heeft, vind ik, een ongeloofelijk goed geluid. Wat ik zelf een groot voordeel vind van deze Sennheissers is dat je het kabeltje kan vervangen, en deze gaat het snelst kapot.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
[b]Op maandag 03 september 2001 20:23 schreef Wat ik zelf een groot voordeel vind van deze Sennheissers is dat je het kabeltje kan vervangen, en deze gaat het snelst kapot.
lamaar...

Verwijderd

Aan een goede koptelefoon zit altijd een draad, anders zit je altijd naar radiokwaliteit te luisteren

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:25

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Whatever u do, do it Zennheiser.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
* Sundead heeft ook een zennheiser voor het gamen, erg fijn.....

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 01:50 schreef ShaDoW het volgende:
Sennheiser HD-580/600

er is nikz beters
Er zijn veel betere, zoals de Sennheiser EH2270 (Evolution Serie), maar die zijn niet echt voor dit soort doeleinden, maar meer voor muzikanten.... ik kan trouwens nog wel een paar koptelefoons opnoemen die nog veel beter zijn, waaronder een aantal van Beyer Dynamics....

Verwijderd

Sennheiser Fanclub hier?

Sony Beyer of AKG zijn net zo goed.

Sony maakt ook heel goeie lichtgewicht headphones met hoor rendement. MDR... (Ik heb hier de F1 en ja die is ook duur F500,-) Ik heb verschillende hp's vergeleken en weer gekozen voor Sony.

Wat veel mensen er nooit bijzeggen is namelijk dat die Sennheisers een hele hoge impedantie hebben en dus een heel laag rendement zodat je ze nooit op personal audio aan kunt sluiten.

Verder vind ik de Sennheisers altijd zo tam en beleefd. Pioneer heeft teveel bas.

Wat je dus moet doen is: eigen cd mee en naar de winkel en luisteren.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
ik kan trouwens nog wel een paar koptelefoons opnoemen die nog veel beter zijn, waaronder een aantal van Beyer Dynamics....
Heb je ze ook beluisterd? Dat betwijfel ik een beetje als ik je opmerking zo lees. Ikzelf heb de HD580 en de beyerdynamic dt-931. En ook al klinken ze hoorbaar verschillend (de beyerdynamic geeft beduidend meer hoog weer dan de senn bijv.) kan ik niet bepaald zeggen dat de er een groot kwaliteitsverschil tussenzit, hooguit dat het ene type je meer zal bevallen dan het andere. Ik denk dat wanneer je naar deze kwaliteit hoofdtelefoons gaat luisteren, kwaliteitsverschillen zo miniem zijn dat persoonlijke voorkeuren voor een bepaald type geluid een veel grotere gaan spelen dan absolute kwaliteitsverschillen in de hoofdtelefoons.

In dat opzicht wil ik ook graag yokozuna's opmerking wat nuanceren: Ik denk dat zijn voorkeur voor de hd-590 en hd-570 meer komt omdat dat geluid hem beter bevalt (en dat is niet negatief bedoeld!!) dan dat die hoofdtelefoons zoveel beter zijn.

En dan ff over je vraag: welke hoofdtelefoon? Ik ben het eens met iemand hierboven dat je voor 150 geen goeie draadloze hoofdtelefoon kan kopen. Ik ben daar in een andere thread wat meer op ingegaan:
helaas waarschijnlijk gesneuveld in BC3.

ff kort herhalen: Wanneer je voor een goedkope draadloze hoofdtelefoon gaat, zal je waarschijnlijk teleurgesteld worden. Die vallen vaak uit (infrarood) of storen teveel (fm). Da's jammer. Mijn vader bijvoorbeeld heeft een (ongeveer, prijs van aantal jaren geleden) 450 piek kostende sennheiser. Die heeft onder andere een digitaal ruisfilter en werkt via fm. Tot een kleine 50 meter ongestoorde, niet ruisende ontvangst. Pas dan besef je hoe makkelijk een draadloze hoofdtelefoon kan zijn: Je kan rustig opstaan, heen en weer wandelen enz enz. Zonder last te hebben van ruis en kabels. Natuurlijk haalt de kwaliteit het niet bij een gelijkkostende hoofdtelefoon met draad. Maar dat is bij die gelegenheden waarvoor je een draadloze hoofdtelefoon gebruikt meestal ook niet de belangrijkste factor. Een draadloze hoofdtelefoon gebruik je voor de practische mogelijkheden.

Ik weet niet zoveel typen, om je een aanbeveling te doen voor een fijne hoofdtelefoon. Wel dingen waar je op kan letten:
1. grote schelp, die niet op je oren klemt, maar eromheen.
2. los verkrijgbare kussentjes (ja, na een jaartje wil je ze vervangen, trust me)
3. evt. verwisselbare kabel (ik had de vervelende neiging om op de kabel van mijn senn te gaan staan. Gelukkig laten die stekkertjes makkelijk los. Mijn beyer heeft dat niet, ik heb daarom bewust mijn cdspeler op een andere plek neergezet)
4. moeilijk uit te leggen: Een evenwichtige frequentierespons. maw. koop niet een hoofdtelefoon omdat die zo'n fijn hoog, of zo'n lekkere bas heeft. Voor 150 piek koop je al een prima klinkende hoofdtelefoon, het zou jammer wezen als die na een half jaartje ontzettend gaat vervelen, omdat juist dat ene aspect wat tijdens de koop zo leuk leek, gaat vervelen.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 03 september 2001 22:09 schreef Dr. RiPsaw het volgende:

[..]

Er zijn veel betere, zoals de Sennheiser EH2270 (Evolution Serie), maar die zijn niet echt voor dit soort doeleinden, maar meer voor muzikanten.... ik kan trouwens nog wel een paar koptelefoons opnoemen die nog veel beter zijn, waaronder een aantal van Beyer Dynamics....
Yo, de beste is dat helemaal niet. De beste koptelefoon heeft een buizenversterker erbij. En is niet dynamisch maar electrostatisch.http://www.sennheiserusa.com/pages/products/headphones/orpheus.htm

F20.000,- tot F25.000,- geschatte prijs in nl (incl. buizneversterker). Niet zeuren met HD reeksjes. De HD570 kost f169,- en is voor jou wel de grootste aanraders, alles tussen F100,- en F200,- van sennheiser is bijna prima koop. Heb al meerdere modellen gehad (HD470, 570, nu de HD250) allemaal met grote genoegens geluisterd. Heb nu geen betere meer nodig. Voor 10jaar ofzo (mocht er iets kapot gaan kun je het zo vervangen, Sennheiser levert een nette service.)

(wat een kromme zinnen en verkeerd gebruikte uitdrukkingen btw.)
Wat veel mensen er nooit bijzeggen is namelijk dat die Sennheisers een hele hoge impedantie hebben en dus een heel laag rendement zodat je ze nooit op personal audio aan kunt sluiten.
Dat is het grootste nadeel van Sennheiser (mijne heb impendantie: 300Ohm :):)), maar ik vind acoustische kwaliteit nog altijd een grotere invloed hebben dan een beetje extra ruis omdat je je besturingsbron harder moet zetten. En een koptelefoon van F300,- ga je natuurlijk niet op je discman aansluiten. Normale cd spelers op lichtnet leveren altijd zat vermogen om alle Sennheisers aan te sturen.

Nog niet over Sony gesproken, bijna 2Watt om een stereo koptelefoon beetje redelijk aan te sturen. Dat is toch uit den boze!
In dat opzicht wil ik ook graag yokozuna's opmerking wat nuanceren: Ik denk dat zijn voorkeur voor de hd-590 en hd-570 meer komt omdat dat geluid hem beter bevalt (en dat is niet negatief bedoeld!!) dan dat die hoofdtelefoons zoveel beter zijn.
Dat klopt, het ging om persoonlijke smaak. Maar ik nuanceerde mijn mening ook door te vertellen bij welke muziek de koptelefoons hoorden naar mijn mening. Dit is ook weer eigen smaak. Bij de HD580 en HD600 vind ik bv. dat het mid niet zo goed is. Bij de 570 en 590 lijkt het alsof dat veel duidelijker naar voren komt, daarom vind ik ze ook beter klinken bij echte acoustische muziek (waar vaak een flinke laag mid in zit). Wat electronische muziek (vooral bass en treble) vind ik de HD580 en 600 weer beter klinken, en de HD250 in het speciaal (een wat doffer saaier mid dan de HD590, maar een vooral diepere (gesloten systeem), duidelijker weergegeven bass). Gezien de HD250 ook nog een redelijk klonk op acoustiche muziek (dit geval black metal, en punk) was dit mijn keuze geworden.

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Om even aan de Sennheiser hype mee te doen.. ;) Ik heb al 5 jaar een HD 25-1 waarmee ik de halve (mischien wel hele) wereld mee over geweest ben en er is nog helemaal niets mis mee. Erg goed in het laag iets minder mid maar niet te schel hoog. Helaas koste de Kopfhörer toen der tijd 569,-.. maar ja das alle waar naar zijn geld.

Ben het er wel mee eens dat een B.D. ook errruug mooi kan klinken.

Ik ben een beetje off-topic maar wilde ff kwijt dat er een aantal Senn's zijn die erg goed zijn. De veel genoemde 500 serie kan ik helaas niet over oordelen aangezien ik ze nog niet gehoord heb.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Voor gamen zou ik niet zo'n dure nemen loop ff een audio zaak binnen luister en voel ff hoe het zit zo ik zeggen.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 23:03 schreef Baklap het volgende:
De veel genoemde 500 serie kan ik helaas niet over oordelen aangezien ik ze nog niet gehoord heb.
Nou ja, de 500 serie.. het zit lastig in elkaar. Want de 580 en de 600 zitten in dezelfde serie (ook al beginnen ze met een ander cijfer), terwijl de 590 (getal daar tussenin) weer in een andere serie zit.

• Kogelvis
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Op maandag 03 september 2001 23:10 schreef JcaG het volgende:
Voor gamen zou ik niet zo'n dure nemen loop ff een audio zaak binnen luister en voel ff hoe het zit zo ik zeggen.
LOL zit je 4 uur zo'n koptelefoon te testen om te kijken of ie na al die uren nog goed zit >:)

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 22:36 schreef Lampje het volgende:

[..]

Heb je ze ook beluisterd? Dat betwijfel ik een beetje als ik je opmerking zo lees. Ikzelf heb de HD580 en de beyerdynamic dt-931. En ook al klinken ze hoorbaar verschillend (de beyerdynamic geeft beduidend meer hoog weer dan de senn bijv.) kan ik niet bepaald zeggen dat de er een groot kwaliteitsverschil tussenzit, hooguit dat het ene type je meer zal bevallen dan het andere. Ik denk dat wanneer je naar deze kwaliteit hoofdtelefoons gaat luisteren, kwaliteitsverschillen zo miniem zijn dat persoonlijke voorkeuren voor een bepaald type geluid een veel grotere gaan spelen dan absolute kwaliteitsverschillen in de hoofdtelefoons.

En dan ff over je vraag: welke hoofdtelefoon? Ik ben het eens met iemand hierboven dat je voor 150 geen goeie draadloze hoofdtelefoon kan kopen. Ik ben daar in een andere thread wat meer op ingegaan:
helaas waarschijnlijk gesneuveld in BC3.

ff kort herhalen: Wanneer je voor een goedkope draadloze hoofdtelefoon gaat, zal je waarschijnlijk teleurgesteld worden. Die vallen vaak uit (infrarood) of storen teveel (fm). Da's jammer. Mijn vader bijvoorbeeld heeft een (ongeveer, prijs van aantal jaren geleden) 450 piek kostende sennheiser. Die heeft onder andere een digitaal ruisfilter en werkt via fm. Tot een kleine 50 meter ongestoorde, niet ruisende ontvangst. Pas dan besef je hoe makkelijk een draadloze hoofdtelefoon kan zijn: Je kan rustig opstaan, heen en weer wandelen enz enz. Zonder last te hebben van ruis en kabels. Natuurlijk haalt de kwaliteit het niet bij een gelijkkostende hoofdtelefoon met draad. Maar dat is bij die gelegenheden waarvoor je een draadloze hoofdtelefoon gebruikt meestal ook niet de belangrijkste factor. Een draadloze hoofdtelefoon gebruik je voor de practische mogelijkheden.

Ik weet niet zoveel typen, om je een aanbeveling te doen voor een fijne hoofdtelefoon. Wel dingen waar je op kan letten:
1. grote schelp, die niet op je oren klemt, maar eromheen.
2. los verkrijgbare kussentjes (ja, na een jaartje wil je ze vervangen, trust me)
3. evt. verwisselbare kabel (ik had de vervelende neiging om op de kabel van mijn senn te gaan staan. Gelukkig laten die stekkertjes makkelijk los. Mijn beyer heeft dat niet, ik heb daarom bewust mijn cdspeler op een andere plek neergezet)
4. moeilijk uit te leggen: Een evenwichtige frequentierespons. maw. koop niet een hoofdtelefoon omdat die zo'n fijn hoog, of zo'n lekkere bas heeft. Voor 150 piek koop je al een prima klinkende hoofdtelefoon, het zou jammer wezen als die na een half jaartje ontzettend gaat vervelen, omdat juist dat ene aspect wat tijdens de koop zo leuk leek, gaat vervelen.
Kheb hier sinds kort een beyer dynamic pro909.
deze bevalt mij toch een stuk beter dan de sennheiser 580 die mijn vader heeft.
Meerdere malen met goede opnames deze 2 vergeleken en vind de beyer in het hoog/mid-hoog een stuk beter dan de sennheiser.
Hij is ook nog eens comfortabeler, kussentjes van beyer zijn bijna bij alle modellen verwissel- en vervangbaar.

Draadloze hoofdtelefoons moet ik niet teveel van hebben evenals gesloten modellen. vind dat bij dat fm signaal nog erg veel verloren gaat.

• bigboss
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 20:17 schreef ThaHandy het volgende:

[..]

niet on de 4 weken een nieuwe batt.? of wel?
Er zitten gewoon oplaadbare batterijen bij die je met de koptelefoon zelf kan opladen. Je moet wel regelmatig opladen (als ik hem +/- 3 uur per dag gebruik doe ik er een week of 2/3 mee).

"Bug? That's not a bug, that's a feature."

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op maandag 03 september 2001 12:53 schreef Yokozuna het volgende:

HD570: F169,- (ongeveer)
HD580: F299,-
HD590: F399,-
HD600: F400,- of hoger
HD250: F349,-
Hmmz, ik heb die HD250 voor 199,- zien liggen bij de lokale radiosjek in Zwolle, is dat erg goedkoop¿
Ik zoek namelijk nog een goeie voor muziek thuis [8er PC, zodat me zusje en ik geen last van elkaars muziek hebben] en voor op LANS.
Is de HD250 dan wel aan te raden¿ [is de enige sennheiser met snoer die ze daar hebben]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Ik zou de Sony MDR-V500DJ Nemen errug lekker koptelefoontje ook als je hem lang op moet ... Zeer goed geluid!!! Gebruik hem zelf nu twee jaar en nog steeds een perfect geluid ... (Ik gebruik hem voor DJ-Praktijken, dus hij heeft al flink voor zijn kiezen gehad!!!!) kost ongeveer 150,- :9~

Ow hij is niet met volume regeling ... maar ik d8 dat de meeste tweakers toch een mengpaneetje hadden dus ...

Verwijderd

om even in te haken op de sennheiser hype, ik heb al vanaf mijn 14e een sennheiser hd480, nooit problemen mee gehad (wel wat kleine , zoals nieuwe oorkussentjes en een kabeltje) totdat deze vorig jaar is gestolen opvakantie.. errug ziek van.maar toch 8 jaar plezier van gehad.. maar goed. Ik heb nu een nieuwe gekocht, natuurlijk weer een sennheiser.. type hd25-1. kostte me wel 400 piek maar sennheiser heeft voor mijn gevoel het meest natuurlijk geluid(vooral handig als ik aan het draaien ben) .bovendien merk je niet na een tijdje dat je deze koptelefoon ophebt, das ook wel belangrijk. dus ik kan alleen maar zeggen... als je geld hebt en je wilt kwaliteit ..ga ervoor...
Pagina: 1