In Deventer gebeurd er, in mijn ogen, iets erg interessants: namelijk de ontwikkeling van een stadscampus genaamd De Kien. Ik volg de ontwikkelingen al een tijdje, mede ook omdat ik zowel in Deventer woon en omdat ik bij één van de Kien Partners werk. Maar ik ben vooral eigenlijk heel erg benieuwd wat personen buiten mijn bubbel vinden van de plannen om Deventer de IT hoofdstad van Nederland te maken door middel van o.a. de stadscampus.Vandaar dit topic. Hieronder een paar korte stukjes tekst en interessante links.

Afbeelding uit een premium artikel uit De Stentor
Op onderstaande kaart is ook het verlengstuk van de Stadscampus zichtbaar. De Kennis As.

Afbeelding uit een artikel van Luuk Talens
LinkedIn
Gemeente bericht 1
Gemeente bericht 2
Ontwikkelingsperspectief PDF
Nieuwsartikel Saxion
Nieuwbouw Aventus PDF
Topicus Campus
Nieuwsartikel Wittevaan+Bos
- Gaat het de bedrijven helpen met vinden en behouden van personeel?
- Verbeterd het de studies/het studieaanbod van de scholen?
- Is het goed of juist slecht voor de stad Deventer?
- Welke risico's en kansen zien jullie?
- En er zijn vast nog wel veel meer vragen te verzinnen.
Wat is De Kien?
De traditionele onderwijs-, overheids- en businessmodellen veranderen. Steeds vaker ontstaan er cross-overs tussen ondernemen, onderwijs, onderzoek en overheid. Jezelf ontwikkelen doe je niet meer alleen op school of als je jong bent, maar je leven lang. Bedrijven krijgen daarom een andere rol in de kennisketen en gaan zelf opleidingen aanbieden.
Tegelijkertijd vervult de digitale wereld een steeds prominentere rol in ons leven. Dat betekent dat ‘mensenwerk’ een andere plek krijgt. Wat doen we straks nog zelf? De juiste mensen vinden voor werk waar we nu nog niet voor opleiden, daar liggen de kansen en dat is dan ook de uitdaging.
In stadscampus De Kien gaan onconventionele doeners uit het bedrijfsleven, onderwijs en overheid samen die uitdaging aan. Met nieuwe digitale technieken werken ze aan innovatieve oplossingen voor belangrijke maatschappelijke opgaven op het gebied van klimaat en inrichting van de leefruimte. De fysieke ruimte om ons heen, het stationsgebied van Deventer, is daarbij de experimenteerruimte. Zo biedt De Kien ruimte voor talent en tech.
Afbeelding uit een premium artikel uit De Stentor
Op onderstaande kaart is ook het verlengstuk van de Stadscampus zichtbaar. De Kennis As.

Afbeelding uit een artikel van Luuk Talens
Urls
Website De KienGemeente bericht 1
Gemeente bericht 2
Ontwikkelingsperspectief PDF
Nieuwsartikel Saxion
Nieuwbouw Aventus PDF
Topicus Campus
Nieuwsartikel Wittevaan+Bos
[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 15-06-2023 19:12 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie