Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleMarcus
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-08 12:35
Mijn vraag
Ik wil 2 monitoren aansluiten op het moederbord. Beide (identieke) monitoren hebben een HDMI en DVI aansluiting. Het moederbord een DP en HDMI aansluiting. De ene monitor gaat rechtstreeks op de HDMI poort van het mobo, de andere monitor via een DP --> HDMI adapter. Die laatste wordt nu wel herkend en gebruikt door het systeem, maar de monitor rechtstreeks op de HDMI poort van het mobo niet.
Beide monitoren functioneren wel goed. Maar dus niet gelijktijdig. Wat zie ik over het hoofd?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 11
AMD Ryzen 5 7600X
Asus TUF Gaming B650M
Corsair Vengeance DDR5 6000MHz

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wisselen van monitor, wisselenvan kabel. Andere HDMI kabel.
Tweede monitor detecteren; systeem ziet de 2e monitor niet.

[ Voor 14% gewijzigd door KaleMarcus op 16-06-2023 08:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:33
Had je toevallig deze stappen al doorlopen?
Kan goed zijn dat je bios settings nog niet goed staan :)

https://www.asus.com/support/FAQ/1045574/#aaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleMarcus
JobKlimop schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:02:
Had je toevallig deze stappen al doorlopen?
Kan goed zijn dat je bios settings nog niet goed staan :)

https://www.asus.com/support/FAQ/1045574/#aaa
Dank je voor het meedenken en de tip. Ik had dit nog niet gedaan. Ik kan in de BIOS wel bij de NB Config de primary video device aanpassen naar IGFX Video, maar daarna krijg ik (ok na herstart) geen aparte melding voor IGFX multimonitor. Zou dat kunnen liggen aan de BIOS versie en indien ja, zou een hogere BIOS versie mij hierin kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:46

ThunderNet

Flits!

Doet de hdmi poort het wel als je geen monitor in de DP poort hebt zitten? Kan goed zijn dat je mobo uberhaupt maar 1 monitor gelijktijdig ondersteund.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:33
KaleMarcus schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:52:
[...]

Dank je voor het meedenken en de tip. Ik had dit nog niet gedaan. Ik kan in de BIOS wel bij de NB Config de primary video device aanpassen naar IGFX Video, maar daarna krijg ik (ok na herstart) geen aparte melding voor IGFX multimonitor. Zou dat kunnen liggen aan de BIOS versie en indien ja, zou een hogere BIOS versie mij hierin kunnen helpen?
Garanderen kan ik niet, maar proberen kan natuurlijk altijd! :) Sowieso wel verstandig op het moment om de nieuwste bios versie aan te houden i.v.m. de voltage issues.
ThunderNet schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:56:
Doet de hdmi poort het wel als je geen monitor in de DP poort hebt zitten? Kan goed zijn dat je mobo uberhaupt maar 1 monitor gelijktijdig ondersteund.
Net ook naar gezocht, maar er staat nergens een vermelding in de specs/handleiding dat je maar 1 van de 2 kunt gebruiken. De iGPU van de 7600X zou het sowieso moeten ondersteunen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaleMarcus
Dank jullie beide sofar. Ik heb op voorhand het mobo geselecteerd omdat ik meende dat het 2 monitoren gewoon ondersteunt (en ja, er is inderdaad niet terug te vinden dat dat niet zo is).

Vooralsnog ga ik het BIOS maar flashen naar een van de laatste versies. Daarna kom ik er wel op terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaleMarcus
De BIOS flash heeft geholpen. Het werkt weer als vanouds. Nogmaals dank voor jullie meedenken! 🙏
Pagina: 1