:strip_exif()/f/image/j4x5Bg1DM0jK0PgBm4q3O7E1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn woonkamer, donkere foto maar de ramen zijn te zien. Ik woon in een behoorlijk oud huis, waar de isolatie bijzonder slecht is. In de winter kan ik stoken wat ik wil, het maakt niet uit en in de zomer is het super snel heel warm en de warmte is moeilijk weg te krijgen. Zeker wanneer er 0,0 wind in mijn straat is, althans de kant waar ik woon.
Vorig jaar heb ik de fout gemaakt (nadat ik een QD-OLED had gekocht) extra verduisteringsgordijnen achter de huidige te doen. Donkerpaars en de andere gordijnen zijn donkerblauw, dit helpt natuurlijk echt niet in de zomer. Ik heb de paars los gehaald en het helpt al een stuk beter, maar niet genoeg. Het liefst haal ik de blauwe ook weg. Maar wat dan?
Ik dacht zelf aan kartonnen dozen pakken, aan elkaar plakken en gewoon die paar weekjes het met tape vastplakken. Maar dan is mijn vraag, houdt karton de warmte tegen of juist niet? Ook heb ik nog heel wat ondergrond platen voor laminaat liggen, zou dit de warmte tegenhouden? Het zal er ongetwijfeld van buiten af niet uit zien maar dat boeit me niet. Wat belangrijk is, is dat het te doen is voor mij en mijn hond en tot nu toe is het niet bepaald fijn. Gelukkig helpt de mobiele airco altijd wel, maar ook die moet er goed tegen strijden.
Als dit geen goede optie is, wat is dan wel een goede en vooral betaalbare optie? Het zijn ook niet bepaald kleine ramen. Ik ben zelf geen super handige donder.