Toon posts:

mic en md wat opnemen en wat niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sharp portable md...

daar zit ook een mic ingang op. Kan ik daar nou met een goede mic goede opnamen mee maken van mijn pianouitvoeringen...of is dit slechts voor het opnemen van gepraat?
Wanneer ik er instrumtenten mee op kan nemen, welke mic heb ik dan nodig?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 21:43

ThaHandy

Discovery Channel

zover ik weet zijn er ook verschillende mic's de ene beter dan de andere.

heeft et geen line-in?

Verwijderd

Topicstarter
ja ook een line in ja

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
wanneer je een betje hi-fi nodig hebt, kun je niet toe met een keramische mic , maar zul je een dynamische (met spoeltje) nodig hebben.
Het nadeel is dat je dan een laag-ohmige ingang moet hebben, die een fatsoenlijke hoeveelheid versterkt, aangezien het signaal hiervan nogal zwak is.
Die keramische mic's zijn als ik me niet vergis te vergelijken met het "speakertje" wat ook wel in een horloge zit. Vaak zit in de zelfde behuizing ook al een versterkertje ingebouwd (vandaar de 3 aansluitingen op een computer mic). Deze worden ook wel electret mic's genoemd.

Op de md's die ik heb gezien (zijn er niet veel) zit volgens mij maar één aansluiting voor een mic, dus dan hebbie alleen maar een mono signaal.
Ik denk dat de beleving al een stuk toeneemt met een stereo opname.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Eerst de handleiding lezen om te zien wat voor een mic je uberhaupt aan kunt sluiten.
Mono/stereo, dynamisch/condensator/electret/piezo(?)

Als je fav mic niet direct op je MD past kun je vast wel pre-ampjes krijgen die line-out leveren, dan kan elke soort mic erop.

Welke mic het best is voor piano... geen idee, maar ik denk dat je met een goeie dynamische een heel eind komt.

Wellicht dat de betere audio-zaak (dus geen BCC/Megapool) je daar meer over kan vertellen of zelfs een paar proefopnames wil laten maken. Als je toch pegels gaat uitgeven kun je het maar beter zeker weten toch?

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ik heb een mic van Sony ooit gekocht, soort vierkantje die je kunt neerzetten of 'opspelden' aan je shirt met dezelfde clip. Heeft me 249,- gekost, en dat heb ik er laaang niet uitgehaald... |:( Hij maakt wél goede opnamen... :)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 01:06 schreef TD-er het volgende:
Op de md's die ik heb gezien (zijn er niet veel) zit volgens mij maar één aansluiting voor een mic, dus dan hebbie alleen maar een mono signaal.
Ik denk dat de beleving al een stuk toeneemt met een stereo opname.
Kan natuurlijk ook een aansluiting voor een stereo mic zijn...

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb zelf een Sony, maar volgens mij hebben alle MD-spelers ongeveer hetzelfde, dus dat boeit niet.
Bij mij zit er een mono-ingang voor mic. Deze is enigszins versterkt, net genoeg om bij de hoogste gevoeligheid een aardige opname van piano te maken; dat heb ik zelf wel een paar keer gedaan, mic op zo'n 70 cm van de piano (een gewone, geen vleugel) af, een beetje aan de linkerkant zodat de bas duidelijker is. Ik heb het dan wel over een dynamische mic (heb zelf een redelijke shure-kloon). Dus het kan. Koop een dynamische mic van zo'n 50-75 piek en het zal wel lukken.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

[topic=215545/1/100]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.