Wijziging User Review - 6R15 - Morress

Pagina: 1
Acties:
  • 1.879 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Topicstarter
Beste admins,

Willen jullie eens kijken naar de review die "Morress" bij mij heeft achtergelaten. Deze tweaker heeft in december 2022 een telefoon van mij overgenomen en op 30-12-2023 aangeven deze ontvangen te hebben. Nu 6 maanden verder komt de melding dat er waterschade in de usb poort zou zitten. Op het moment van verkoop was het product getest en goed en ik heb ook geen idee wat er in het afgelopen half jaar met die telefoon is gebeurd.

Zoals iedereen maak ik ook wel eens een foutje of zie ik iets over het hoofd maar ik ben vrij coelant dus mocht er toch iets mis zijn na aankoop dan los ik dat zonder problemen op zelfs al heb je bij particuliere verkoop geen garantie, maar 6 maanden na aankoop gaat me tever.

De vraag is mag deze beoordeling nog 6 maanden na aankoop? Het liefst zie ik de review verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06:00
Sorry, maar particulier? als ik je advertenties zie verkoop je nogal wat spullen/telefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 12:22
Anoniem: 361276 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:00:
De vraag is mag deze beoordeling nog 6 maanden na aankoop? Het liefst zie ik de review verwijderd.
Nee dit mag niet. Je kan proberen het te laten verwijderen door te stellen dat je een klacht hebt wegens een beoordeling die in strijd is met artikel 33 letter f Voorwaarden Vraag & Aanbod. Dit in samenhang bezien met artikel 44 Voorwaarden Vraag & Aanbod. Moet je alleen zelf nog het emailadres zien te vinden. :+

https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/

[ Voor 81% gewijzigd door rr7r op 16-06-2023 02:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-06 10:51
rr7r schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 02:19:
[...]

Nee dit mag niet. Je kan proberen het te laten verwijderen door te stellen dat je een klacht hebt wegens een beoordeling die in strijd is met artikel 33 letter f Voorwaarden Vraag & Aanbod. Dit in samenhang bezien met artikel 44 Voorwaarden Vraag & Aanbod. Moet je alleen zelf nog het emailadres zien te vinden. :+

https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/
Beiden lijken me niet relevant voor de beschreven situatie.

33f: Een ervaring en/of beoordeling: mag enkel 72 uur na de eerste poging tot communiceren worden geplaatst.

44: Eventuele klachten aangaande het functioneren van V&A dienen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vijftien (15) werkdagen na het ontstaan ervan per e-mail aan Tweakers te worden gemeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Reptielenbrein schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:22:
Sorry, maar particulier? als ik je advertenties zie verkoop je nogal wat spullen/telefoons.
Zeker ook gezien deze quote van de review:
Zegt dat telefoons gecontroleerd en uitgelezen worden, blijkbaar deze gemist of vergeten.
Maar goed, onderzoeksplicht geldt ook voor de koper en aangezien wordt toegegeven dat het een half jaar is blijven liggen, kun je moeilijk een claim maken. Maar ook dit is weer afhankelijk of verkoper een particulier beweerd te zijn of dat het daadwerkelijk om verkoop uit hoofde van een beroep of bedrijf.

De vraag is of een half jaar binnen bekwame tijd is:
Artikel 23
1 De koper kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. Blijkt echter aan de zaak een eigenschap te ontbreken die deze volgens de verkoper bezat, of heeft de afwijking betrekking op feiten die hij kende of behoorde te kennen doch die hij niet heeft meegedeeld, dan moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden. Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is.

2 Rechtsvorderingen en verweren, gegrond op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, verjaren door verloop van twee jaren na de overeenkomstig het eerste lid gedane kennisgeving. Doch de koper behoudt de bevoegdheid om aan een vordering tot betaling van de prijs zijn recht op vermindering daarvan of op schadevergoeding tegen te werpen.

[...]
https://wetten.overheid.n...deel1_Afdeling3_Artikel23
En of de verkoper het behoorde te weten omdat koper beweerd dat er wordt getest:
Artikel 24
1 Indien op grond van een consumentenkoop een zaak is afgeleverd die niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten, heeft de koper jegens de verkoper recht op schadevergoeding overeenkomstig de afdelingen 9 en 10 van titel 1 van Boek 6.

2 Bestaat de tekortkoming in een gebrek als bedoeld in afdeling 3 van titel 3 van Boek 6, dan is de verkoper niet aansprakelijk voor schade als in die afdeling bedoeld, tenzij

a.hij het gebrek kende of behoorde te kennen,

b.hij de afwezigheid van het gebrek heeft toegezegd of

[...]
https://wetten.overheid.n...deel1_Afdeling3_Artikel24

[ Voor 93% gewijzigd door PcDealer op 16-06-2023 10:08 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Microkid Hi Microkid, wilt u uw wijsheid eens loslaten op deze case.

Titel had moeten zijn: Wijziging User Review - 6R15 - Morress

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 361276 op 16-06-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wil iedereen die geen partij is zich onthouden van reageren aub?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Microkid Wil je ook nog kijken wat we doen met de beoordeling op mijn account dan kunnen we dit topic gelijk sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Graag even samen met de koper dit bespreken.
Zie BELANGRIJK: Nieuwe procedure voor V&A Feedback aanpassen

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Morress Input aub

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 361276 op 19-06-2023 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi @Microkid

We zijn nu twee weken verder en geen reactie van Mortess die ik ook in dit topic heb uitgenodigd, ook in de chat is het compleet stilgevallen zie hier: https://gathering.tweaker...discussion/8576646/361276

Sowieso is deze review na meer dan 6 maanden(!) geplaatst en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ik heb de review verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 11:20
Anoniem: 361276 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:45:
Hi @Microkid

We zijn nu twee weken verder en geen reactie van Mortess die ik ook in dit topic heb uitgenodigd, ook in de chat is het compleet stilgevallen zie hier: https://gathering.tweaker...discussion/8576646/361276

Sowieso is deze review na meer dan 6 maanden(!) geplaatst en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Ik heb niks toe te voegen in de chat. Dat heb ik je ook duidelijk gemaakt. Ik heb het achter mij gelaten en mijn verlies genomen (ltterlijk wat in de chat staat) maar jij bent niet in staat het achter te laten. Echt heel kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Morress schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:12:
[...]

Ik heb niks toe te voegen in de chat. Dat heb ik je ook duidelijk gemaakt. Ik heb het achter mij gelaten en mijn verlies genomen (ltterlijk wat in de chat staat) maar jij bent niet in staat het achter te laten. Echt heel kinderachtig.
Opeens als het anders loopt dan je hoopt kan je wel weer reageren over kinderachtig gesproken, maar ik kan het nu ook prima achter mij laten dus we zijn beide content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

In dat geval: case closed.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.