Geen post/bios (no signal) en geen USB nu bios update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Wat is het probleem?.

Geen post/bios (no signal) en geen USB na bios update

PC was 100% goed. Draaide als een zonnetje...

Toen las ik hier iets over een security lek in Gigabyte moederborden. Dus besloot ik om de bios te flashen.

Na de flash heb ik geen post/bios beeld meer (monitor zegt uiteindelijk 'no signal') USB werkt ook niet (muis, toetsenbord) Fans gaan aan, RGB verlichting werkt, AIO cooler geeft beeld

Re-flash geprobeerd, hielp niet

Resetting CMOS, verwijderen batterij and jumper, hielp niet

Andere monitor getest, hielp niet

HDMI geprobeerd ipv Displayport, hielp niet

Verschillende memory configuraties getest en ander geheugen geprobeerd, hielp niet

Andere GPU geprobeerd, hielp niet

Moederbord opgestuurd als RMA, compleet nieuw moederbord (zelfde merk, model) geplaatst, exact hetzelfde probleem....

Ik ben door mijn ideeën heen, jullie hulp wordt erg op prijs gesteld.

Setup:

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 motherboard
Cooler Master MWE Gold 850 Full Modular V2 PSU
Corsair DDR4 Vengeance RGB Pro 2x16GB 3600 Memory
NZXT Kraken Z53 Cooler
AMD Ryzen 7 5800X processor
Nvidia RTX3080ti FE

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 09:30
Gezien het hele moederbord is vervangen lijkt het mij sterk dat het nog aan de bios ligt, zeg nooit nooit natuurlijk ... zal je net zien dat er bug in een bepaalde bios versie zit wat dit icm bepaalde hardware veroorzaakt.

Misschien een voedingsprobleem of dat er iets met je AMD cpu aan de hand is.

Ik zou denk ik eens beginnen om de componenten los op tafel te monteren ipv in de behuizing om rariteiten met kortsluiting uit te sluiten.
Als dat geen verschil maakt zou ik eens kijken of je een andere voeding kan lenen/aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Opgelost!

Onderstaande instructies gevolgd.

Take the PC of the power, remove everything from the motherboard, CPU, GPU, mem, fans, storage, leave nothing on there exept power to the motherboard so the big connector and the 6-pin connector.

Download the latest bios file for your board, mind the revision! In my case the Aorus Elite V2 Rev. 1.2

Rename the bios file to GIGABYTE.bin and put it on an USB stick.

Put the USB stick in the computer, connect power and push the Q-flash button. (a light should be flashing) Wait a while untill the computer shuts down again. Now add CPU, one stick of RAM and the GPU. Start de computer and you will get the message that everything has been reset and get in the bios.

May the force be with you!!