Ik zoek een snelle scanner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Scanner

Wat is je budget?
€400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst HP, omdat ik met hun software makkelijk de scan kwaliteit op 600DPI kan inscannen. Zodat de afbeelding zo klein mogelijk blijft in KB's. Dit doe ik nu ook met mijn all in one HP 4520e, maar hij is zo langzaam.. Ik hoop dat het sneller kan in kleur scannen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil boeken inscannen en de afbeeldingen hiervan op mijn website plaatsen. Het zijn nogal wat boeken 5000+ waar de voor en achterkant van moet worden ingescand.(10.000 afbeeldingen totaal). Het is dus belangrijk dat de scanner snel scant. De resolutie moet minimaal 600 DPi zijn. Zodat de afbeeldingen in KB's klein blijven. Ik doe de afbeeldingen op de computer bewerken, zodat ze uiteindelijk nabij de 300kb per afbeelding groot zijn. Zodat ik 3-5gb aan afbeeldingen op mijn website heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Glamourt op 15-06-2023 10:05 ]

Beste antwoord (via Glamourt op 15-06-2023 16:26)

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:48

P_Tingen

omdat het KAN

Er zijn ook apps die dit kunnen. Op mijn Samsung telefoon zie ik zelfs een wit vierkantje verschijnen op het moment dat de camera detecteert dat ik een papier of boek wil fotograferen (default Samsung software). Als ik dan vervolgens afdruk, heb ik een kant en klare bijgesneden en evt bijgedraaide foto van boek of papier. Vrijwel geen nabewerking nodig.

... en gaat over tot de orde van de dag

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:16
Ik weet zo geen scanner voor je, maar ik wil wel even melden dat er op boeken in de meeste gevallen copyrights op zitten en deze mag je dan niet inscannen en publiceren zonder goedkeuring van de uitgever/auteur.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:08

QinX

Shai-Hulud

Niet gerelateerd aan je aankoopwens. Maar als je toch van plan bent de scans te gaan bewerken, dan zou ik zeer zeker op hogere resolutie scannen en deze uiteindelijk verkleinen. Meestal heb je dan meer behoud van kwaliteit terwijl de grootte in KB redelijk gelijk blijft.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Is foto's maken niet veel sneller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

DutchKel schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:08:
Ik weet zo geen scanner voor je, maar ik wil wel even melden dat er op boeken in de meeste gevallen copyrights op zitten en deze mag je dan niet inscannen en publiceren zonder goedkeuring van de uitgever/auteur.
TS geeft aan de voor en achterkant te willen scannen, hoewel daar ook copyright op zit staan die vaak ook gewoon op webwinkels en zijn die in te zien zonder het boek te kopen, dat is toch heel wat anders dan de volledige inhoud scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
PageFault schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:27:
Is foto's maken niet veel sneller?
Waarschijnlijk is fotograferen wel sneller. Maar het is voor een webshop die ik zelf ga maken. Net zoiets als bol.com zegmaar. Het worden geen advertenties net als op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Glamourt schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:32:
[...]

Waarschijnlijk is fotograferen wel sneller. Maar het is voor een webshop die ik zelf ga maken. Net zoiets als bol.com zegmaar. Het worden geen advertenties net als op Marktplaats.
Als je een niet te beroerd fototoestel of smartphone gebruikt op een statiefje/houder en het boek op een houder zet (zeg maar zo'n notenstandaard gebruikt in de muziek), dan moet je een eind kunnen komen. Of wil je per se de halftone rasters van het drukwerk zien?

Ik heb zelf best een snelle consumenten scanner, maar boeken zijn te dik voor hem, dus dan moet je de deksel open laten. Maar dan nog duurt 600 DPI A4 zeg maar een halve minuut. Je kunt zo'n profi Kodak of Fujisti scanner pakken, maar die kosten je een vermogen en je computer verslikt zich in de data die het te verduren krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je wil dus alleen de voor en achterkant scannen? Allemaal handwerk dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
njitter schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:41:
Je wil dus alleen de voor en achterkant scannen? Allemaal handwerk dus?
Ja klopt, dan kan ik de afbeeldingen ook gelijk gebruiken voor SEO. Met 10.000 stuks kom je een end, op het begin zou het niet lonen, maar op ten duur is het alleen de voorraad elke keer aanpassen. Ik had al wat rond gekeken op de tweakers website en de Cannon canoscan lide 400 doet er 8 seconden over om op 600DPI in te scannen.

De all in one HP envy 4520E die ik nu gebruik doet er volgens mij ook 8 seconden over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:32

Marc H

- - Is wakker - -

Gewoon een kleine digitale camera op een statief met het boek op een standaard. Werkt vele malen sneller als scannen en de extra scherpte die scannen oplevert heb je toch niet nodig.

Kijk of je een camera kan vinden die je vanaf de computer kan bedienen, dan zou je elke x aantal seconden automatisch een foto moeten kunnen maken en meteen op de computer opslaan. Dat gaat vele malen sneller dan scannen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:04
Als je wil inscannen op 600DPI, maar daar uiteindelijk maar 300kb aan afbeelding aan over wil houden dan heb je waarschijnlijk zoveel informatie weggegooid dat je net zo goed op lagere resolutie had kunnen scannen. Een setup met een digitale camera op een statief, voetbediening en mooie egale verlichting is waarschijnlijk sneller en net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Kun je niet beter een echte boekenscanner gebruiken? zoiets bijv. https://www.amazon.nl/VII...herkennning/dp/B08FXDSH7H

Deze hebben ook scan software die automatisch platte kleinere bestanden maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
Nutral schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:56:
Kun je niet beter een echte boekenscanner gebruiken? zoiets bijv. https://www.amazon.nl/VII...herkennning/dp/B08FXDSH7H

Deze hebben ook scan software die automatisch platte kleinere bestanden maakt.
Zoiets had ik ook in gedachte. Lijkt mij ook veel makkelijker, je legt het boek erop en klaar. Maar ik kan nergens vinden, wat de snelheid is van zoon boeken scanner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Glamourt schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:59:
[...]

Zoiets had ik ook in gedachte. Lijkt mij ook veel makkelijker, je legt het boek erop en klaar. Maar ik kan nergens vinden, wat de snelheid is van zoon boeken scanner.
Het is volgens mij best snel, omdat het gewoon een camera is, dus de enige tijd die eroverheen gaat is het processen en dat gebeurt op de computer. Misschien is er een youtube filmpje van te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Waarom wil je zo graag een scanner gebruiken terwijl een camera juist veel praktischer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:16
Oon schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:31:
[...]

TS geeft aan de voor en achterkant te willen scannen, hoewel daar ook copyright op zit staan die vaak ook gewoon op webwinkels en zijn die in te zien zonder het boek te kopen, dat is toch heel wat anders dan de volledige inhoud scannen.
Yes en ik weet ook vrijwel zeker dat bol.com en andere webwinkels een contract daarvoor hebben met de uitgevers.

Maar goed ik wil hier niet te lang over stil blijven staan/doorzeuren. Ik heb mijn zegje in elk geval gedaan, het is aan @Glamourt om daar iets of niks mee te doen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
Nutral schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:00:
[...]

Het is volgens mij best snel, omdat het gewoon een camera is, dus de enige tijd die eroverheen gaat is het processen en dat gebeurt op de computer. Misschien is er een youtube filmpje van te zien?
Zal is kijken of ik iets op youtube erover kan vinden en anders vraag ik het wel aan de verkoper op Amazon 😀

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Er zijn ook apps die dit kunnen. Op mijn Samsung telefoon zie ik zelfs een wit vierkantje verschijnen op het moment dat de camera detecteert dat ik een papier of boek wil fotograferen (default Samsung software). Als ik dan vervolgens afdruk, heb ik een kant en klare bijgesneden en evt bijgedraaide foto van boek of papier. Vrijwel geen nabewerking nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:51
Je kan in de PriceWatch de scansnelheid filteren onder "Resolutie en Snelheid".
Dan kan je al een hoop scanners elimineren.
En alles wat je nu kan kopen zal ongetwijfeld een stuk sneller zijn dan die oude HP.
Met een recente flatbedscanner zijn de handelingen, die je zelf moet doen, een groter deel van de tijd dan het scannen zelf.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Glamourt schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:59:
[...]

Fujitsu heeft er ook eentje (uitvoering: Fujitsu Scansnap SV600) en die claimt "3 seconds / page (Color / Grayscale: 600 dpi, Monochrome: 1,200 dpi) " voor een A3-formaat afbeelding. Maar die is bijna 2x jouw budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glamourt
Marc H schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:02:
Waarom wil je zo graag een scanner gebruiken terwijl een camera juist veel praktischer is?
Omdat mij het veel gedoe lijkt met de verlichting en de statief goed instellen? Ik heb hier niet echt ervaring mee.
P_Tingen schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:10:
Dankje voor de tip! Ik heb nu de Vflat scanner app gedownload op mijn Google Pixel 7 Pro en het werkt perfect. Ik krijg de afbeeldingen gelijk met een grootte van 300KB. Dus dan hoef ik niet de format van bestanden te veranderen ect om de KB grootte per afbeeldingen kleiner te maken.. Alleen de afmetingen van de foto's (Voor en achterkant boek) zijn niet hetzelfde. Maar dit kan ik zo bewerken op de PC. Het mooiste zou zijn als ik een statief zo kan neerzetten dat de stand van de camera altijd hetzelfde is en de afmetingen van de afbeeldingen (Voor en achterkant boek) ook hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Glamourt schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:25:
[...]

Omdat mij het veel gedoe lijkt met de verlichting en de statief goed instellen? Ik heb hier niet echt ervaring mee.

[...]

Dankje voor de tip! Ik heb nu de Vflat scanner app gedownload op mijn Google Pixel 7 Pro en het werkt perfect. Ik krijg de afbeeldingen gelijk met een grootte van 300KB. Dus dan hoef ik niet de format van bestanden te veranderen ect om de KB grootte per afbeeldingen kleiner te maken.. Alleen de afmetingen van de foto's (Voor en achterkant boek) zijn niet hetzelfde. Maar dit kan ik zo bewerken op de PC. Het mooiste zou zijn als ik een statief zo kan neerzetten dat de stand van de camera altijd hetzelfde is en de afmetingen van de afbeeldingen (Voor en achterkant boek) ook hetzelfde zijn.
Wil je simpel beginnen ,om het eens uit te proberen:

https://www.action.com/nl...e-ring-light-met-statief/
Een simpel selfie statiefje met verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Glamourt schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:25:
[...]

Het mooiste zou zijn als ik een statief zo kan neerzetten dat de stand van de camera altijd hetzelfde is en de afmetingen van de afbeeldingen (Voor en achterkant boek) ook hetzelfde zijn.
Zoiets? https://www.amazon.nl/-/e...ts-quickly/dp/B07RV3KZ91/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
Yes! ik heb hem besteld, morgen word ie geleverd. Ik zal het dan wel even laten weten hoe die bevalt. Harstikke bedankt allemaal voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:24
Klinkt alsof je de oplossing al gevonden hebt. 5000 x 4 seconden = 5,6 uur dus dat is opzich nog wel te behappen.

Als ik deze uitdaging zou hebben zou ik denk ik zoeken naar een manier om de boeken allemaal op een vloer te leggen, eventueel met wat referentieblokjes van 10x10cm in de hoeken, foto’s maken en software het uitsnijden en betitelen van de boeken met OCR laten uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
HenkEisDS schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:58:
Klinkt alsof je de oplossing al gevonden hebt. 5000 x 4 seconden = 5,6 uur dus dat is opzich nog wel te behappen.

Als ik deze uitdaging zou hebben zou ik denk ik zoeken naar een manier om de boeken allemaal op een vloer te leggen, eventueel met wat referentieblokjes van 10x10cm in de hoeken, foto’s maken en software het uitsnijden en betitelen van de boeken met OCR laten uitzoeken.
Ah joh ik vind het leuk om te doen en hou er leuk zakcentje aan over. Het is alleen maar tijd die ik er in investeer. Ik ben bezig met webdesign en ga eerst voor mijzelf een webshop maken en die SEO geoptimaliseerd in richten, is zien of ik op de eerste pagina terecht kan komen als boekenwinkel. (Leuk projectje)

Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik websites ga maken voor anderen en dan mijn website als voorbeeld kan laten zien. Dit principe met de telefoon en statief kan ik ook gebruiken als ik afbeeldingen wil schieten voor andermans websites. Ben er blij mee, of nouja dat is nog maar afwachten morgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Even een vraag uit pure nieuwsgierigheid: wat voor boeken ga je dan inscannen, zijn dat je eigen boeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glamourt
Ja het zijn mijn eigen boeken, ik heb ze opgekocht bij particulieren. Het zijn allemaal leesboeken met veelal de genre Roman of Thriller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glamourt
Ik heb hem binnen, het werkt erg fijn. Ik zoek alleen nog een goede app, als ik nu een foto maak dan verkleurd de afbeelding een beetje (Krijg opeens een rode gloed om een gezicht) of er blijven dingen wit in de afbeelding omdat er een ezeloor bijv aan de kaft zit. Maar dan maakt de app gelijk een hele gedeeltte van de afbeelding wit. Weet iemand een goede app die JPG scant? (Geen PDF scanner)

Edit: Het was gewoon een instelling in de app.. Het mooie is dat wanneer ik de foto's maak ik de foto's niet hoef op te slaan en door op de knop 'delen met de computer' de geschoten plaatjes via een link worden gedeeld die ik kan openen op de computer. Hoef dus niks op te slaan op mijn telefoon. Een veel beter alternatief dan een scanner dus. Nogmaals bedankt

[ Voor 31% gewijzigd door Glamourt op 16-06-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:24
Als je wilt SEO optimaliseren dan zou ik je nieuwe boekenscanner gebruiken om een standaard video te maken door er ook even een beetje doorheen te bladeren of iets dergelijks. Google waardeert videos hoger dan plaatjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
@HenkEisDS Bedankt voor je top advies beste kerel. Je bent een held!

[ Voor 92% gewijzigd door Glamourt op 17-06-2023 19:57 ]

Pagina: 1