Probleem:
Mijn Celeron 850 wil zonder problemen op 952 mhz (8.5*112), maar bij 1054 (8.5*124) loopt Windows tijdens het opstarten vast (zowel 98SE als 2k) met beschermingsfouten.
Specs:
Abit BH-6 rev1.0 (slot 1 dus...)
Abit Slotket III (Slot1 --> FCPGA)
Celeron 850 SL5GA met Golden Orb
320mb 133 mhz SDRAM
Hercules 3D Prophet II MX
2 netwerkkaarten (Intel @home, Realtek El Cheapo)
Soundblaster AWE64
Settings:
FSB (PCI Clock): 124mhz (1/3)
AGP/CPU clock: 2/3
L2 Latency: default (geen idee of dit relevant is...)
Voltage 1.8v (anders boot hij helemaal niet)
De PCI loopt dus op 41,3 mhz. Soms geeft Windows 98SE bij het opstarten een melding over VREDIR, dat hij die niet kan initialiseren... En aangezien dat een netwerk-VxD is, heb ik het idee dat 1 van beide netwerkkaarten niet met die 41.33mhz overweg kan. Wat kan ik hier aan doen? Heb niet veel zin om die te vervangen. Zo ja, zou dat dan helpen? Wat kan hier verder de oorzaak zijn? Ik weet niet superveel van overklokken, dus wat voor bottlenecks je allemaal tegen kan komen, geen idee.
P.S. 1054 mhz moet makkelijk haalbaar zijn volgens de CPU database van www.overclockers.com.
Mijn Celeron 850 wil zonder problemen op 952 mhz (8.5*112), maar bij 1054 (8.5*124) loopt Windows tijdens het opstarten vast (zowel 98SE als 2k) met beschermingsfouten.
Specs:
Abit BH-6 rev1.0 (slot 1 dus...)
Abit Slotket III (Slot1 --> FCPGA)
Celeron 850 SL5GA met Golden Orb
320mb 133 mhz SDRAM
Hercules 3D Prophet II MX
2 netwerkkaarten (Intel @home, Realtek El Cheapo)
Soundblaster AWE64
Settings:
FSB (PCI Clock): 124mhz (1/3)
AGP/CPU clock: 2/3
L2 Latency: default (geen idee of dit relevant is...)
Voltage 1.8v (anders boot hij helemaal niet)
De PCI loopt dus op 41,3 mhz. Soms geeft Windows 98SE bij het opstarten een melding over VREDIR, dat hij die niet kan initialiseren... En aangezien dat een netwerk-VxD is, heb ik het idee dat 1 van beide netwerkkaarten niet met die 41.33mhz overweg kan. Wat kan ik hier aan doen? Heb niet veel zin om die te vervangen. Zo ja, zou dat dan helpen? Wat kan hier verder de oorzaak zijn? Ik weet niet superveel van overklokken, dus wat voor bottlenecks je allemaal tegen kan komen, geen idee.
P.S. 1054 mhz moet makkelijk haalbaar zijn volgens de CPU database van www.overclockers.com.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.