Vloer leggen onder de keuken

Pagina: 1
Acties:

• Jackzwart
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-02-2024
Allen,

Heb weer eens een probleempje. Ik kom nu op het punt om de vloer te leggen en ben bij de keuken aangekomen. Het punt is (zie foto), de klik pvc moet onder de bar komen. Die heb ik ernaast ingeklikt en vervolgens doorgetikt met een blok en hamer. Echter als ik nu links van die tegel verder wil gaan, kom ik op het probleem dat ik deze tegel natuurlijk niet omhoog krijg... hebben jullie een idee hoe ik dit beste kan aanpakken en onder deze poot het beste kan leggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyT8P2yqlxWEn057H7F70pg8TIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICPThzYIhT8AWiGtsSGtQxUY.jpg?f=fotoalbum_large

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:39
Bar loshalen vloer leggen bar terug?

• Jackzwart
99ruud99 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 06:50:
Bar loshalen vloer leggen bar terug?
Ik zie geen mogelijkheid om de bar los te halen. Het is een soort van u keuken. Enige tips hoe dit te verwijderen?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:39
Als je de bouten waarmee het aanrecht gefixeerd zit iets los schroeft kan je er wigjes onder plaatsen. Dit zal sowieso moeten als de rest van je keuken ook massief is (of heeft het een stootbord en poten, zoals veel aanrechten hebben, dan leg je het niet onder poten wel onder stootbord).
Kitrand zal wel opnieuw gemaakt moeten worden, want die scheurt los als je boel paar cm optilt.

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:54
Ik zou bijna geneigd zijn ze er los onder te schuiven en dus vanuit die hoek te beginnen. Mogelijk wordt het lastig ze zo aan de rest te klikken, ik weet niet hoe de ruimte verder loopt. Maar ik ben zelf altijd geneigd eerst het 'rotstuk' te doen en dan verder te gaan of dat later aan te sluiten. Ik neem aan dat je de vloer door wilt leggen zodat je bij een andere keuken geen gat hebt?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:18

paQ

Laat je je keukenblok straks op de vloer rusten?
Tjek even de handleiding van je vloer. Want met geïntegreerde ondervloer kan dat een issue zijn. Maar dan zal het wel er bij staan.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 11:56
Jackzwart schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:00:
[...]

Ik zie geen mogelijkheid om de bar los te halen. Het is een soort van u keuken. Enige tips hoe dit te verwijderen?
Het wandje zal waarschijnlijk vastgeschroefd zijn, met de schroefkoppen aan de binnenkant van de kastjes. Hopen dat je daar nog bij kan zonder het blad eraf te moeten halen...

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:15
Je had bij de keuken kunnen/moeten beginnen en het volledige oppervlak aan PVC moeten klikken. Vervolgens ( als er genoeg ruimte is ) onder de keuken door schuiven als 1 geheel.

Of je moet de keuken een flink eind optillen
of je moet je PVC zo afzagen dat het niet onder de keuken doorloopt en strips gebruiken rondom om het af te werken

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:34
Andere optie is de tand/groef verbinding daar bewust onklaar te maken. Vervolgens een dotje lijm er onder. Er komt toch weinig beweging daar.

• Jackzwart
CJ_Latitude schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:15:
[...]

Het wandje zal waarschijnlijk vastgeschroefd zijn, met de schroefkoppen aan de binnenkant van de kastjes. Hopen dat je daar nog bij kan zonder het blad eraf te moeten halen...
Super! Dit was inderdaad zo. Aan de binnenkant van de kast was dit paneel vast geschroefd met 5 schroefjes. Deze kon ik bereiken door alle lades er uit te halen onder de bar en de schroeven los te draaien.

_/-\o_
Pagina: 1