Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-05-2024
Na jarenlang in het XBox platform te hebben geïnvesteerd (3 consoles, veel games gekocht) heb ik nu een hele negatieve ervaring met Microsoft. Blijkbaar kan Microsoft "zomaar" besluiten dat ik mijn met veel moeite verdiende Rewards punten (welke meer dan €50,- aan waarde vertegenwoordigen) niet meer in mag wisselen. En dat zonder dat er een goede uitleg wordt gegeven of de mogelijkheid bestaat om bezwaar te maken (zie de teksten hieronder).

Voor de duidelijkheid, ik heb géén VPN gebruikt en enkel punten verdiend via de XBox en een hele enkele keer via de Rewards website. Er is dus absoluut géén sprake van "verdachte activiteiten". Toch is het me overkomen. Microsoft claimt nu zomaar dat ik hun voorwaarden heb geschonden terwijl ik mij van geen kwaad bewust ben, zonder dat ze bewijs leveren en zonder dat er een mogelijkheid tot bezwaar is.

Update 23 juni: Microsoft reageert inderdaad niet meer op verzoeken om meer informatie te krijgen over de "overtreding" die ze claimen. Ik sta, net als vele andere mensen met mij, voor een gesloten deur bij Microsoft. Microsoft is er duidelijk niet voor hun klanten / de gamer :(

Ook is daarmee mijn vertrouwen in het ecosysteem rondom de XBox behoorlijk geschaad; kan Microsoft ook zomaar besluiten dat de vele honderden euro's die ik aan games heb gekocht ook niet meer toegankelijk zijn?

Update 18 juli: Als ik nu probeer om Rewards punten in te wisselen krijg ik de volgende melding:
Your account is restricted at present as your recent activity is indicative of a potential breach of the Microsoft Rewards terms of service.  We strongly urge you to use search in good faith, and your rewards account will automatically be restored upon improvement. If you believe this is an error you can open up a Customer Support Request.
Het lijkt dus alsof de Rewards punten op mijn account mogelijk ooit weer bruikbaar zijn. Helaas reageert support of met een standaard tekst of niet op e-mails. Waardeloos dus :'( En ik heb dus geen enkel idee hoe ik dit probleem in de toekomst kan voorkomen gezien ik niet weet waarom Microsoft de activiteiten op mijn account verdacht vindt...

Het verhaal tot nu toe:
  • (Maandag 12 juni) Ik kreeg de volgende melding toen ik probeerde rewards punten in te wisselen voor een cadeaukaart:
    There’s an issue with your account or order
    Please contact Microsoft Rewards customer support for assistance.
  • (Maandag 12 juni) Support gecontacteerd
  • (Dinsdag 13 juni) Reactie Microsoft Rewards Support:
    Hi,

This is Jaya from Microsoft Rewards support assisting you with your Service Request no. SR xxxxxxxxxx.

This is regarding your issue with redeeming points in Microsoft Rewards account due to the SMS verification process. I understand how important this is to you. Let me discuss this with you.

After conducting a thorough review, the possible reasons why you received an error when redeeming your points may include the following:

The use of Voice over IP (VoIP) numbers. In order to redeem your points, you will need to provide a working non-VoIP phone number. This requirement is outlined in the Microsoft Services Agreement. We do not require the mobile phone or non-VoIP landline to be yours. If you do not personally own a mobile or non-VOIP number, you can use a family members', a friends', or neighbors' phone for this purpose. We do not share phone numbers with third party companies nor use it to contact you.
    Redeeming an item from a market outside of your current location, which violates our program policy. The availability of offers and rewards may vary depending on your account, region, or market. Therefore, it is essential to ensure that you are selecting rewards that are designated for your particular market.

To further assist you, we kindly request that you refrain from using any proxy or VPN services that may obfuscate your true location. These services can interfere with the accurate determination of your market and can result in issues with redeeming rewards.

We hope this information clarifies the situation. We do understand this process may cause some inconvenience, but the account verification process assures the integrity of the program.

Thanks for contacting Microsoft Rewards. I hope this information helps. If you have clarification or needs further assistance, feel free to email us back.

Regards,

Jaya
    Microsoft Customer Service and Support
    toon volledige bericht
  • (Dinsdag 13 juni) Gereageerd via e-mail:
    I am still in need of assistance: the provided information did not help me solve the issue. I have added a phone number (non-VoIP) where before no number was associated with my account. I am NOT using a VPN and the item I am trying to purchase with my rewards points is NOT an item from a market outside of my current location. Despite all this I can still not redeem the reward:

'There’s an issue with your account or order
    Please contact Microsoft Rewards customer support for assistance.'
  • (Woensdag 14 juni) Reactie Microsoft Rewards Support:
    Hi,

This is Carla from Microsoft Rewards support assisting you with SR # xxxxxxxxxx.

I understand that you’re unable to redeem Microsoft Rewards points. Also, you didn’t use your points to redeem outside of your market. I know how important it is for you to redeem your desired reward. Allow me to explain.

After conducting a thorough review, we’ve looked into the circumstances that resulted in cancellation of your orders. Your order was declined because your activities abused the terms of the Microsoft Service Agreement by earning points in multiple markets. We made the decision to do so after careful consideration and upon further investigation stand by that decision. We understand that this is not the ideal solution, and we apologize that we are not able to resolve this issue as you would like, however the decision is final and we will be unable to provide further assistance regarding this account or the transactions.

Let us know if you encounter any further issues. Thank you for being a loyal Microsoft Rewards member.

Regards,

Carla
    Microsoft Rewards and Customer Support
    toon volledige bericht
  • (Woensdag 14 juni) Gereageerd via e-mail:
    The only way points were earned was via de Xbox console and the Rewards website. I cannot imagine that this could possibly be a violation of the Microsoft Service Agreement as this is the normal way of earning points. I'm not even sure what "earning points in multiple markets" means or how this could be achieved without me even knowing. However, given that I have invested quite a bit of money in the games linked to my account I am shocked at how Microsoft treats its customers. I am given various explanations and now one that does not make any sense. At the very least I feel like I am owed an explanation as to what exactly Microsoft thinks I did specifically that would warrant voiding all my hard-earned credits and of course the opportunity to appeal. This is not right!
  • (Donderdag 15 juni) Aanvullende reactie gestuurd via e-mail:
    This is an addition to my previous e-mail.

Let me start again by stating that I did NOT earn points in any other way than via the XBox Console and via the Rewards page (via https://www.xbox.com/nl-nl/). I did NOT use a VPN or do anything that could possibly result in a "violation of the Microsoft Service Agreement" by "earning points in multiple markets". I therefore request immediate assistance, especially since it seems more than likely that the system Microsoft is using to determine violations is broken.

Please provide me with details regarding the alleged violation: date/time, IP address, and which offer was used to earn points that was not available to the market for the country where I live and use the Microsoft services (The Netherlands). It would also help to understand how it is possible to "earn points in multiple markets" as I am still not sure how this could be achieved as my account is linked to a specific country / market and I did not use any means to obscure my location.

Again, please help! This is not a way to treat loyal customers.

[ Voor 22% gewijzigd door Xerxes-IA op 19-07-2023 13:48 . Reden: Toevoegen aanvullende informatie ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 23:59

Barrycade

Through the...

Hoe staat je MS account ingesteld?

Je had geen telefoonnummer blijkbaar ingesteld. Heb je wellicht een oud account en ooit eens je aangemeld met een US of ander niet Nederlandse nationaliteit?

Ook lijkt het basis de tekst dat je punten toch buiten je ecosysteem hebt gesprokkeld. Nooit toevallig toch op een andere website terechtgekomen?

Wat je zou kunnen doen is vragen waar precies de kneep zit. Basis je chats kan ik er niet wijs uit worden. Maar lijkt er toch echt op dat er ergens een misalignment zit tussen Nationaliteit en gespaarde punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar kun je überhaupt op andere manieren aan punten komen? Ik doe ook aan Rewards en doe alles via of de Edge browser op Xbox zelf, of via de Edge/Bing app op de telefoon, ingelogd als het account wat ik op Xbox gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
Hoe staat je MS account ingesteld?
Ik heb het account aangemaakt op de Xbox console. De taal was ingesteld op Engels, maar de locatie op Nederland.
Heb je wellicht een oud account en ooit eens je aangemeld met een US of ander niet Nederlandse nationaliteit?
Het account is nu iets van 3 jaar oud. Ik ben niet aangemeld met een US of ander niet Nederlandse nationaliteit.
Ook lijkt het basis de tekst dat je punten toch buiten je ecosysteem hebt gesprokkeld. Nooit toevallig toch op een andere website terechtgekomen?
Dat is nu juist het vreemde. Ik heb enkel punten verdiend op de Xbox console en via de Rewards website. Dat maakt de claim dat ik de gebruikersvoorwaarden heb overtreden ook zo frustrerend.
Maar kun je überhaupt op andere manieren aan punten komen?
Niet dat ik weet. maar Microsoft denkt blijkbaar van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
@Xerxes-IA Dit is wel heel zuur, maar heb je toegang tot je account en games? Heb je dat al geprobeerd?

Anders gewoon laten voor wat het is. Voor een miezerige 50 euro (nog niet eens 1 game) wil je toch het risico niet lopen op een volledig gelocked account?

Ja, je hebt vast gelijk, en het is super oneerlijk, maar je staat hier als consument gewoon erg zwak. Geen weerwoord, geen verdediging...

Ik zou in jouw geval het verlies gewoon nemen (jammer) en stilletjes doorgaan met je account zonder te veel stennis te schoppen, vooral als het betekent dat je überhaupt nog kan gamen. Of een nieuw account beginnen en beide ingelogd houden.

Ik heb ooit ook eens bijna toegang verloren tot m'n steam account, door mijn eigen domme fout (geen toegang meer tot email in m'n profiel). Met ongetwijfeld een veelvoud aan games en uitgaves dan jouw xbox account, was me dat even stress zeg!

Je beseft dan maar al te goed hoe fragiel je positie is, en hoe weinig controle je hebt en vooral hoe gemakkelijk je tien jaar uitgaven kan verliezen. Het heft me toch goed laten nadenken over 'de hobby', onze afhankelijkheid van die accounts, enz...

[ Voor 12% gewijzigd door Amos_x op 15-06-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
@Amos_x Mijn account is nog toegankelijk en mijn games lijken nog te werken (en gezien ik 78 spellen heb gekocht hoop ik dat dat zo blijft). Mijn zorg is voornamelijk dat als Microsoft zomaar mijn rewards punten af kan nemen, ze ook zomaar de toegang tot de gekochte games kunnen blokkeren. En dat geeft me het benauwde gevoel dat investeren in het Xbox ecosysteem en digitaal aangekochte games erg risicovol is. Zeker gezien ik het account goed beveiligd heb (random wachtwoord, account enkel thuis gebruiken, alle cookies etc. wissen bij afsluiten browser) en dus geen enkel idee heb hoe ik verantwoordelijk zou kunnen zijn voor deze situatie.
Je beseft dan maar al te goed hoe fragiel je positie is, en hoe weinig controle je hebt en vooral hoe gemakkelijk je tien jaar uitgaven kan verliezen. Het heft me toch goed laten nadenken over 'de hobby', onze afhankelijkheid van die accounts, enz...
Inderdaad! Dat is precies de realisatie die hard binnen is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:54
Ik heb geen ervaring met het rewardssysteem, maar de reden die ze geven is dat je punten hebt verdiend via 'multiple markets'. Wat ik begrijp betekent dat over meerdere regios:
Microsoft Rewards regions - Microsoft Support

Heb je op de een of andere manier (misschien onbewust) te vaak van regio verwisseld?

Ik zou in ieder geval via de chat verder navragen naar bewijsstukken waarop hun besluit is gebaseerd. Datum, tijdstip, apparaat, welke regio ze dan geconstateerd hebben etc.
Amos_x schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:20:
@Xerxes-IA Dit is wel heel zuur, maar heb je toegang tot je account en games? Heb je dat al geprobeerd?

Anders gewoon laten voor wat het is. Voor een miezerige 50 euro (nog niet eens 1 game) wil je toch het risico niet lopen op een volledig gelocked account?
Vreemd advies. Hij loopt geen risico op een volledig gelocked account door hier een punt van te maken. Dat zou wel heel extreem zijn. Daarnaast wil je toch júíst weten waarom dit mis gaat om het in de toekomst te kunnen voorkomen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
Heb je op de een of andere manier (misschien onbewust) te vaak van regio verwisseld?
Ik heb geen enkele keer van regio gewisseld. Het enige wat ik me kan bedenken wat misschien fout is gegaan is dat de taal van mijn browser is ingesteld op "English (US)". Als ik naar xbox.nl ga dan krijg ik de site in het Nederlands te zien, maar als ik op een link klik (bijv. Diablo IV) dan kom ik opeens op de Amerikaanse website terecht. Bij Microsoft snappen ze blijkbaar niet dat als ik naar de Nederlandse website ga, ik een Nederlands account gebruik en ik op een link in het Nederlands klik, ik niet doorverwezen moet worden naar de Amerikaanse pagina.

Maar... als ik naar de Rewards website ga staan de aanbiedingen er wel in het Nederlands. Dus ik weet niet of dit iets met het probleem te maken kan hebben. En het zou betekenen dat als de taal van de browser wordt ingesteld op een andere taal dan Nederlands je in overtreding zou zijn van de voorwaarden. Dat zou natuurlijk wel heel erg extreem zijn.
Ik zou in ieder geval via de chat verder navragen naar bewijsstukken waarop hun besluit is gebaseerd. Datum, tijdstip, apparaat, welke regio ze dan geconstateerd hebben etc.
Ik heb vanmorgen een mail gestuurd om die informatie op te vragen (inmiddels ook toegevoegd aan mijn eerste post). Hopelijk reageren ze daar nog op.
Daarnaast wil je toch júíst weten waarom dit mis gaat om het in de toekomst te kunnen voorkomen
Precies dat. Er zijn nog accounts van andere gezinsleden waardoor de schade nog veel verder op kan lopen als deze ook geblokkeerd zouden worden (ruim meer dan €170,- aan tegoed). En dan heb ik het nog niet eens over de aangekocht games als Microsoft deze ook zomaar zou blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Op Reddit klagen nu meer mensen over hetzelfde probleem, zonder dat ze zich bewust zijn iets fout gedaan te hebben.
https://www.reddit.com/r/MicrosoftRewards/

Hopelijk wordt dit probleem opgelost als meer mensen klagen.

Van wat ik in het verleden gelezen heb, was het gebruik van een VPN wel altijd al een probleem. Maar de laatste tijd is Microsoft inderdaad ook aan het rommelen met punten die je niet mag verdienen als je je niet in het juiste land bevindt. Maar toon die mogelijkheden dan ook niet als je als Microsoft weet dat men ze niet mag verdienen!
En vertel op z'n minst dat je iets fout doet en geef de kans om daar mee op te houden, zonder gelijk een account te blokkeren.

Microsoft heeft altijd al een probleem gehad met instellingen wat betreft taal/land/regio/locatie.
Ik vind het redelijk vreemd als je niet alles op Engels zou mogen hebben staan; je kunt er niet van uitgaan dat iemand op een bepaalde locatie de lokale taal machtig is! En waarom zou iemand geen regionaal nieuws mogen zien van een andere regio?
Maar zelfs als je in Nederland (locatie) Engels (taal) kiest, krijg je regelmatig (slecht vertaald) Nederlands te zien. Als je naar de Nederlandse Microsoft/Xbox-website gaat, wordt je inderdaad ook regelmatig doorgeleid naar de US-site en moet je soms zelf het webadres gaan aanpassen naar NL-NL om op de juiste plek te komen.

Overigens, het schijnt zo te zijn dat zelfs bij geblokkeerde accounts de punten behouden blijven en dat die accounts ooit opeens mogelijk weer gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Het viel me gisteren ook op dat toen ik even de officiele adviesprijzen van een Series console of controllers wou opzoeken bij Microsoft zelf, ik ineens doorging naar de UK website. Alle prijzen in pond

Als ze streng zijn op regio's moeten ze wel zorgen dat het nl-nl of be-nl websites niet lukraak doorverwijzen naar US of UK omdat ze de zaakjes voor hun lokale websites niet op orde hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
Op Reddit klagen nu meer mensen over hetzelfde probleem, zonder dat ze zich bewust zijn iets fout gedaan te hebben.
Dat is goed om te weten! Tegelijk geeft het antwoord van Microsoft Rewards Support niet veel hoop dat ze het probleem serieus gaan onderzoeken met "the decision is final and we will be unable to provide further assistance regarding this account or the transactions".
Overigens, het schijnt zo te zijn dat zelfs bij geblokkeerde accounts de punten behouden blijven en dat die accounts ooit opeens mogelijk weer gaan werken.
Dat de punten behouden blijven kan ik bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
Ik heb de startpost ook al aangepast. Maar voor de leesbaarheid hier ook een update. Microsoft reageert na hun beschuldiging niet meer op e-mails of ondersteuningsverzoeken. Ik sta, net als vele andere mensen met mij, voor een gesloten deur bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Xerxes-IA schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:08:
Ik heb de startpost ook al aangepast. Maar voor de leesbaarheid hier ook een update. Microsoft reageert na hun beschuldiging niet meer op e-mails of ondersteuningsverzoeken. Ik sta, net als vele andere mensen met mij, voor een gesloten deur bij Microsoft.
Maar je kan wel nog bij je games?

edit: blijkbaar wel.

Maar ik kan begrijpen dat je vertrouwen op een dieptepunt staat. Toont nog maar eens hoe 'riskant' het is al je eieren in een mand te leggen, digitaal, bij een aanbieder die zomaar eenzijdig je toegang kan ontzeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Amos_x op 23-06-2023 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
Inderdaad. Het lijkt me ook het voordeel van gamen op de PC dat je dat probleem dan niet meer hebt. Alleen is dat een stuk duurder, vooral vanwege de grafische kaart die meer kost dan mijn Xbox. Ik heb in het verleden ook veel mensen geadviseerd om een Xbox te nemen vanwege de prijs, maar na deze ervaring ga ik dat zeker niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik ben benieuwd of je nog wel nieuwe punten kunt sparen? Van Reddit begrijp ik dat je Rewards-account dan niet echt geblokkeerd is.

Overigens wordt daar ook beweerd dat het redeemen van punten voor sommigen die eerst problemen hadden, nu wel weer werkt. Eventueel na meerdere keren proberen, of juist vanaf een ander apparaat, via mobiel of door te wisselen tussen Microsoft Bing of Start app.
En iOS schijnt meer problemen te geven dan Android.

Wel vreemd is dat blijkbaar ook op land gecontroleerd wordt binnen de EU: schijnbaar als men van Duitsland naar Frankrijk reist en weer terug wordt ook de melding "Oops! Looks like you are on the go" getoond. Maar met de uitleg "Microsoft Rewards offers are available in one country/region each day" zou ik toch hopen dat de EU als regio wordt behandeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
Punten kan ik inderdaad nog sparen. Ik heb bijvoorbeeld de "Wekelijkse schat" van 100 punten laatst nog opgehaald. Maar zodra ik de punten probeer in de wisselen krijg ik een foutmelding. Op de Xbox is de foutmelding dat een of andere service niet bereikbaar is en via de Rewards website de melding die in de startpost vermeld staat.

Ik heb zelf ondertussen ook maar Edge geïnstalleerd met als taal Nederlands i.p.v. Firefox en Chrome welke beiden staan ingesteld op "English US", maar dat heeft dus niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
Helaas is de situatie nog wat erger geworden. Het account van een andere familielid (die keer met punten ter waarde van €65,-) werkt nu ook niet meer. Vorige week werkte het account nog wel naar behoren. En de oorzaak ligt deze keer zeker niet in de taalinstelling. Het is dus een compleet mysterie waarom Microsoft het tegoed zomaar heeft bevroren. Totale schade nu al meer dan €115,- als het niet wordt opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@Xerxes-IA Ik begrijp de frustratie maar van 'financiële schade' in de klassieke zin kan je niet echt spreken. Dit is krediet die 'uit het niets' op je account is gezet, omdat je wat rondklikt op edge, ads bekijkt, en dat soort 'challenges', als ik het goed begrijp.

Je hebt je account niet opgeladen vanaf je bankrekening. Het is jammer, maar je kan geen rechten of garanties ontlenen aan iets wat meer lijkt op virtuele tokens, dan echt geld. Het is dat er een euro symbooltje voor staat, maar je krijgt het van microsoft en kan het enkel bij microsoft spenderen. Het is geen geld dat je buiten dat ecosysteem kan spenderen.

Analoog aan tokens in een mobile game of zo.

'Schade' is de tijd die je spendeerde aan die loyalty programma's. Ik blijf er bij dat het allerbelangrijkste je toegang tot gekochte games is, want die heb je grotendeels wel betaald met echt geld vanuit je echte baan.

Je opmerking ivm gamen op pc begrijp ik niet zo goed. Namelijk dat je daar dit soort problemen niet hebt. Misschien niet dit specifiek probleem, omdat bijvoorbeeld steam naar mijn weten niets doet met loyalty based rewards in 'echt geld'. Maar alle nadelen van een compleet digitale, immateriële library heb je daar ook.

Bij steam zijn er VAC bans gekend, die onherroepelijk zijn. Je kan nergens in beroep gaan. Een kleine jeugdzonde als je 15 bent en even een leuke cheat wil proberen, en je hele library is afgesloten.

Ofwel gebruik maken van een oud weinig gebruikt emailadres als login, die gelocked is door de mail provider (ms bvb) omwille van 'ongebruikelijk gedrag' (eens inloggen op vakantie bvb). Heb ik ooit eens gehad, ik kan ternauwernood nog via een gelukje m'n steam account met honderden games in. Met een beetje pech was ik volledig buitengesloten. Heb er toen nog over gepost in het 'game lounge' topic hier.

Alle macht licht tegenwoordig bij de store, en ondanks je betalingen heb je nauwelijks rechten. Het is een erg fragiel systeem die prima en gebruiksvriendelijk werkt zolang alles goed gaat. Maar als je ergens tegen een blokkade strompelt, kan het best wel zuur zijn.

Ik denk tegenwoordig ook na over het hele gebeuren, maar heb geen oplossing gevonden, behalve mijn accounts (steam en PS voornamelijk) goed managen. Maar er staat absoluut een rem op het aantal games dat ik nog koop. En bij PS heb ik nog steeds een voorkeur voor het schijfje. Niet omwille van wat op de disc staat, maar omdat de license 'vrij' is van een specifieke account, en overdraagbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerxes-IA
Ik begrijp de frustratie maar van 'financiële schade' in de klassieke zin kan je niet echt spreken. Dit is krediet die 'uit het niets' op je account is gezet, omdat je wat rondklikt op edge, ads bekijkt, en dat soort 'challenges', als ik het goed begrijp.
Het klopt dat het krediet voortkomt uit "challenges". Maar is dat zo wezenlijk anders dan naar een scherm kijken, wat karakters op het toetsenbord tikken en met de muis klikken om vervolgens aan het einde van elke maand iets te krijgen genaamd "salaris"? In beide gevallen heb ik er moeite voor gedaan en staat er een "beloning" tegenover mijn "prestatie".
Het is geen geld dat je buiten dat ecosysteem kan spenderen.
Het is mogelijk om de punten in te wisselen voor cadeaukaarten die je ook buiten het ecosysteem van Microsoft kan spenderen. Wel zijn de punten dan in verhouding minder waard.
Je opmerking ivm gamen op pc begrijp ik niet zo goed. Namelijk dat je daar dit soort problemen niet hebt.
Dat is waar. Ik dacht eerst aan GOG.com, waar je na het kopen van een game alle files lokaal op kan slaan en dus niet meer zo afhankelijk bent van de store. Maar dat is natuurlijk een uitzondering.
[...] Heb ik ooit eens gehad, ik kan ternauwernood nog via een gelukje m'n steam account met honderden games in. [...]
Phew... Dat is ook echt schrikken. Ik ben blij voor je dat het uiteindelijk toch nog goed is gekomen.
Alle macht licht tegenwoordig bij de store, en ondanks je betalingen heb je nauwelijks rechten. Het is een erg fragiel systeem die prima en gebruiksvriendelijk werkt zolang alles goed gaat. Maar als je ergens tegen een blokkade strompelt, kan het best wel zuur zijn.
Ik hoop dat er betere regelgeving voor gaat komen. Idealiter zou er een onafhankelijke organisatie bestaan die klachten zoals deze kan afhandelen met daarnaast de optie om naar de rechter te stappen indien gewenst. Niet dat ik zover wil gaan, maar het zou fijn zijn als de optie er was.
En bij PS heb ik nog steeds een voorkeur voor het schijfje.
Dat is inderdaad een goede optie. En jammer genoeg ook een dure; digitale games zijn veelal goedkoper en in het geval van de Xbox console moet je dan ook nog eens de duurdere variant aanschaffen. Maar zeker iets om over na te denken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-04 14:25
Xerxes-IA schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:21:
Het klopt dat het krediet voortkomt uit "challenges". Maar is dat zo wezenlijk anders dan naar een scherm kijken, wat karakters op het toetsenbord tikken en met de muis klikken om vervolgens aan het einde van elke maand iets te krijgen genaamd "salaris"? In beide gevallen heb ik er moeite voor gedaan en staat er een "beloning" tegenover mijn "prestatie".
Dat is anders ja, want daar ligt een compleet ander contract/samenwerking onder, die in enkele gevallen trouwens óók eenzijdig opgezegd etc kan worden (met alle juridische haken en ogen uiteraard). Ik kan me voorstellen dat het qua gevoel wel hetzelfde voelt… maar het is toch echt iets anders. Ik zou lekker het verlies nemen en er niet teveel moeite meer insteken. Maar ieder z’n ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1629206

Hoe heb je je xbox live gold , gamepass keys ingevoerd ? Goedkoop via VPN ? Of keys gebruikt die niet helemaal "legaal" waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
Geen van beide. Zoals in de startpost is te lezen heb ik geen VPN gebruikt. Ook heb ik geen keys gebruikt die niet rechtstreeks via de Xbox store gekocht zijn. Het probleem is juist dat er geen enkele aanleiding is waarom Microsoft mijn puntensaldo zou kunnen blokkeren, maar toch doen ze het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
Ik heb de startpost aangepast gezien er nu een nieuwe foutmelding wordt weergegeven als ik mijn rewards punten probeer in te wisselen:
Your account is restricted at present as your recent activity is indicative of a potential breach of the Microsoft Rewards terms of service.  We strongly urge you to use search in good faith, and your rewards account will automatically be restored upon improvement. If you believe this is an error you can open up a Customer Support Request.
Helaas blijft support mijn verzoeken negeren. Ik heb enkel eenmalig de standaard tekst ontvangen als "reactie" op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:21
Xerxes-IA schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:21:
Na jarenlang in het XBox platform te hebben geïnvesteerd (3 consoles, veel games gekocht) heb ik nu een hele negatieve ervaring met Microsoft. Blijkbaar kan Microsoft "zomaar" besluiten dat ik mijn met veel moeite verdiende Rewards punten (welke meer dan €50,- aan waarde vertegenwoordigen) niet meer in mag wisselen. En dat zonder dat er een goede uitleg wordt gegeven of de mogelijkheid bestaat om bezwaar te maken (zie de teksten hieronder).

Voor de duidelijkheid, ik heb géén VPN gebruikt en enkel punten verdiend via de XBox en een hele enkele keer via de Rewards website. Er is dus absoluut géén sprake van "verdachte activiteiten". Toch is het me overkomen. Microsoft claimt nu zomaar dat ik hun voorwaarden heb geschonden terwijl ik mij van geen kwaad bewust ben, zonder dat ze bewijs leveren en zonder dat er een mogelijkheid tot bezwaar is.

Update 23 juni: Microsoft reageert inderdaad niet meer op verzoeken om meer informatie te krijgen over de "overtreding" die ze claimen. Ik sta, net als vele andere mensen met mij, voor een gesloten deur bij Microsoft. Microsoft is er duidelijk niet voor hun klanten / de gamer :(

Ook is daarmee mijn vertrouwen in het ecosysteem rondom de XBox behoorlijk geschaad; kan Microsoft ook zomaar besluiten dat de vele honderden euro's die ik aan games heb gekocht ook niet meer toegankelijk zijn?

Update 18 juli: Als ik nu probeer om Rewards punten in te wisselen krijg ik de volgende melding:

[...]

Het lijkt dus alsof de Rewards punten op mijn account mogelijk ooit weer bruikbaar zijn. Helaas reageert support of met een standaard tekst of niet op e-mails. Waardeloos dus :'(

Het verhaal tot nu toe:
  • (Maandag 12 juni) Ik kreeg de volgende melding toen ik probeerde rewards punten in te wisselen voor een cadeaukaart:

[...]
  • (Maandag 12 juni) Support gecontacteerd
  • (Dinsdag 13 juni) Reactie Microsoft Rewards Support:
    [...]
  • (Dinsdag 13 juni) Gereageerd via e-mail:

[...]
  • (Woensdag 14 juni) Reactie Microsoft Rewards Support:

[...]
  • (Woensdag 14 juni) Gereageerd via e-mail:

[...]
  • (Donderdag 15 juni) Aanvullende reactie gestuurd via e-mail:

[...]
toon volledige bericht
Gebruik je toevallig een extensie die je helpt met je punten of iets dergelijks.(zonder dat je het weet)
Veel gebruikers zijn hier door tegen de lamp gelopen.

Using automation tools or extensions goes against your user agreement with Microsoft Rewards. Around a dozen users have reported experiencing account suspensions.

It is unclear if the account suspensions were a direct cause of using this extension or other activities unrelated to this extension. The account suspensions first started being reported around the time of the introduction of the automated activities.

Use this extension, and especially the automated activities, at your own risk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
Nee, ik gebruik geen extensie daarvoor. Dat is nu juist het grote probleem: ik heb geen enkel idee waarom mijn account en dat van een andere familielid is geblokkeerd. Zelfs als de blokkade ooit wordt opgeheven weet ik niet hoe ik kan voorkomen dat ik deze opnieuw krijg. Microsoft is daarmee een hele onbetrouwbare partij gebleken: zodra er iets fout gaat laten ze je aan je lot over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
What the F... (ja sorry, happy holidays..., bah humbug MS)

Wat is dit?
Ik krijg dit zojuist ook op het account van mijn zoon. Er staat een icoon op de Rewards dashboard en app met de tekst "Oeps! Het lijkt erop dat je ervandoor bent"
En als je erop klikt dan kom je op de Microsoft Service Agreement pagina.

Heb niks fout gedaan. Was gewoon punten aan het verzamelen. En probeerde voor het eerst dat met dat versus spel (zie rewards hunter video).
Punten werden niet toegevoegd en kan ze nu ook niet verzamelen. Alles is grijs.

Heb het zojuist doorgegeven via ondersteuning. Maar wat een bullshit. Is dit de manier van MS? En microsoft is aan het saneren van punten. Is this the way?

Wacht reactie van klantenservice wel af.

Edit: The next day. Na een etmaal is de melding weg en er kan weer punten verzameld worden.
(nog geen reactie van MS)

[ Voor 10% gewijzigd door Royalty op 27-12-2023 11:19 ]

Pagina: 1