Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaro
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:00
Mijn vraag
... Ik wil mijn primaire accountalias waarmee ik mij aanmeld bij mijn Microsoft-account wijzigen, omdat dit een oud e-mailadres is welke ik niet meer gebruik en omdat deze in feite niet meer bestaat. Voordat ik deze verwijder, moet ik eerst een tweede bestaand e-mailadres als een Microsoft-accountalias toevoegen, op de daarvoor bestemde website van Microsoft ...

https://account.live.com/AddAssocId?ru=&cru=&fl=

Echter, schijnt dit niet mogelijk te zijn en ik krijg dan de melding ...
Je kunt geen e-mailadres voor werk of school toevoegen als een alias aan een persoonlijk Microsoft-account. Probeer een ander e-mailadres.
Het nieuwe e-mailadres dat ik wil toevoeging is echter geen e-mailadres voor werk of school. Ik heb geen idee hoe nu verder. Graag jullie hulp in deze. Bij voorbaat dank.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via F_J_K op 17-06-2023 09:51)

• Picaro
Uiteindelijk maar mijn gmail e-mailadres ingevuld. Dit lukte inderdaad zonder verdere complicaties. Nu kan ik deze tot primaire accountalias verheffen en mijn oude e-mailadres als accountalias verwijderen.

Zaak opgelost.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Die melding komt niet uit het niets. Niet stiekem voor je werk ook dat e-mailadres gekoppeld ergens? Eigen Office 365?

Probeer het account in te vullen op login.microsoftonline.com, als hij dan met de vraag komt werk/schoolaccount of persoonlijk dan weet je zeker dat hij ergens in een zakelijke Microsoft omgeving bestaat of is gebruikt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaro
nelizmastr schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:56:
Die melding komt niet uit het niets. Niet stiekem voor je werk ook dat e-mailadres gekoppeld ergens? Eigen Office 365?

Probeer het account in te vullen op login.microsoftonline.com, als hij dan met de vraag komt werk/schoolaccount of persoonlijk dan weet je zeker dat hij ergens in een zakelijke Microsoft omgeving bestaat of is gebruikt.
Nee, niet stiekem, want ik heb geen werk, wel ooit een studentenversie van Microsoft Office 2003 gehad. Office 365 nooit gehad. login.microsoftonline.com komt niet met die vraag ...

Maar waarom zou ik desondanks mijn e-mailadres niet kunnen wijzigen?

[ Voor 5% gewijzigd door Picaro op 14-06-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Picaro schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:07:
[...]

Nee, niet stiekem, want ik heb geen werk, wel ooit een studentenversie van Microsoft Office 2003 gehad. Office 365 nooit gehad. login.microsoftonline.com komt niet met die vraag ...

Maar waarom zou ik desondanks mijn e-mailadres niet kunnen wijzigen?
Omdat de zakelijke en privé niet door elkaar gebruikt mogen worden.

Ik neem aan dat je nieuwe alias wel een live/hotmail/outlook.com is en niet een eigen domein en ook geen al bestaand zelfstandig account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaro
nelizmastr schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:42:
[...]

Omdat de zakelijke en privé niet door elkaar gebruikt mogen worden.

Ik neem aan dat je nieuwe alias wel een live/hotmail/outlook.com is en niet een eigen domein en ook geen al bestaand zelfstandig account?
Ik heb alleen privé, zakelijk nooit gehad. Mijn e-mailadres is bij XS4ALL, de oude zowel als de nieuwe. Daar kun je ook voor kiezen op de website, dat hoeft niet een outlook.com e-mailadres te zijn ...
Een bestaand e-mailadres als een Microsoft-accountalias toevoegen

[ Voor 20% gewijzigd door Picaro op 14-06-2023 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Picaro schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:44:
[...]

Ik heb alleen privé, zakelijk nooit gehad. Mijn e-mailadres is bij XS4ALL, de oude zowel als de nieuwe. Daar kun je ook voor kiezen op de website, dat hoeft niet een outlook.com e-mailadres te zijn ...

[...]
Je e-mail is nu ook bij Microsoft. Dat is onderdeel van je microsoft account en waar de alias functie vandaan komt. Maar goed. Dat doet er verder niet toe.

Zolang Microsoft denkt dat je andere e-mailadres zakelijk is, kun je die niet gebruiken om je huidige adres mee te vervangen. Je zou Microsoft eens kunnen bellen. Wellicht kunnen zij meer zien.

Sowieso een goed idee een keer te stoppen met provider mail, tenzij je het wel pri,a vindt om de rest van je leven bij KPN te blijven. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaro
nelizmastr schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:05:
[...]

Je e-mail is nu ook bij Microsoft. Dat is onderdeel van je microsoft account en waar de alias functie vandaan komt. Maar goed. Dat doet er verder niet toe.

Zolang Microsoft denkt dat je andere e-mailadres zakelijk is, kun je die niet gebruiken om je huidige adres mee te vervangen. Je zou Microsoft eens kunnen bellen. Wellicht kunnen zij meer zien.

Sowieso een goed idee een keer te stoppen met provider mail, tenzij je het wel pri,a vindt om de rest van je leven bij KPN te blijven. Maar dat is mijn mening.
Morgen ga ik 020 - 500 1500 bellen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Picaro
Mijn probleem eerst maar eens voorgelegd aan de Microsoft Community.

Volgens een van de antwoorden die ik kreeg, kun je, behalve een outlook.com e-mailadres, alleen een bestaand e-mail adres van een van de grote providers gebruiken, te denken valt aan bijvoorbeeld gmail.com of yahoo.com. Alle andere adressen (KPN, Ziggo, XS4ALL, enz) worden niet geaccepteerd en dan krijg je dus de melding ...
Je kunt geen e-mailadres voor werk of school toevoegen als een alias aan een persoonlijk Microsoft-account. Probeer een ander e-mailadres.
Zoals ik de uitleg die ik kreeg begrijp, hoeft dit toch niet perse te betekenen dat je daadwerkelijk een e-mailadres probeert toe te voegen voor werk of school, ondanks dat dat als zodanig in de melding wordt geponeerd. :?

[ Voor 37% gewijzigd door Picaro op 17-06-2023 13:02 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Picaro
Uiteindelijk maar mijn gmail e-mailadres ingevuld. Dit lukte inderdaad zonder verdere complicaties. Nu kan ik deze tot primaire accountalias verheffen en mijn oude e-mailadres als accountalias verwijderen.

Zaak opgelost.
Pagina: 1