Apple foto's van iMac wissen, maar in cloud houden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomsas
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-11-2024
Beste forumgebruikers

Zo'n 10-tal jaar geleden had ik een iPhone en een iMac. Ik wou al mijn foto's in de cloud plaatsen en wou gebruik maken van icloud-foto's. Dit is toen allemaal vlot gelukt.

Ik weet nog dat ik toen de volgende keuze kreeg:
  • Download originele naar deze mac
  • Optimaliseer Mac-opslag
Om zeker geen foto's kwijt te spelen koos ik voor de eerste keuze.

Ondertussen zou ik deze iMac graag volledig wissen voor verkoop. Ik ben echter bang dat ik al mijn foto's (zo'n 20 000 ondertussen) zou kwijtraken.

Kunnen jullie met 100% zekerheid bevestigen dat de foto's niet uit mijn icloud zullen verdwijnen als ik de iMac wis? Hieronder nog eens het screenshot.

Alvast bedankt
Thomas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRNZOSySAFhsNebxZDXD0edxb80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsO6ydA46LUmHxDO77gVf3kD.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Thomsas op 16-06-2023 08:31)

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 10:58
Je kan ook even naar icloud.com gaan vanaf een andere machine, inloggen en kijken of je al je foto's ziet.
Je settings kloppen iig met wat je wilt maar, zo kan je het dubbel checken.

Apple gooit niet je iCloud leeg als je, je iPhone, Mac of iPad op wat voor manier dan ook wist.

Wil je het zeker weten, en sowieso geen slecht idee: Maak een externe backup/export.

[ Voor 33% gewijzigd door ex87 op 15-06-2023 10:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe ben je van plan om de iMac te wissen?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomsas
Juup schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:35:
Hoe ben je van plan om de iMac te wissen?
Terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Thomsas schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:33:

Zo'n 10-tal jaar geleden had ik een iPhone en een iMac. Ik wou al mijn foto's in de cloud plaatsen en wou gebruik maken van icloud-foto's. Dit is toen allemaal vlot gelukt.

Ondertussen zou ik deze iMac graag volledig wissen voor verkoop. Ik ben echter bang dat ik al mijn foto's (zo'n 20 000 ondertussen) zou kwijtraken.

Kunnen jullie met 100% zekerheid bevestigen dat de foto's niet uit mijn icloud zullen verdwijnen als ik de iMax wis? Hieronder nog eens het screenshot.
Als jij 100% zeker wilt zijn van je foto's moet je gewoon een backup maken en standaard heb je maar 5GB gratis iCloud opslag. Tenzij je dit dus heb geüpgraded staan niet alle fotos daadwerkelijk in de cloud!

In de Foto's app op de Mac heb je een mogelijkheid tot het exporteren van de foto's. Dit kan je bijvoorbeeld naar een externe schijf doen. Als je echt duizenden foto's hebt is het raadzaam om dit in batches te doen van bijvoorbeeld (een paar) 100 foto's per keer voor de snelheid.

Kopieer daar dan voor de zekerheid ook je "Photos Library.photoslibrary" naar toe (User > Afbeeldingen)

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 14-06-2023 18:57 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Hierbij nog de instructies vanuit apple: https://support.apple.com/nl-nl/guide/photos/pht6d60d10f/mac

Apple raadt standaard aan om ook buiten iCloud een backup te bewaren (eerste zin ^ )

[ Voor 30% gewijzigd door lllustrious op 14-06-2023 18:55 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 10:58
Je kan ook even naar icloud.com gaan vanaf een andere machine, inloggen en kijken of je al je foto's ziet.
Je settings kloppen iig met wat je wilt maar, zo kan je het dubbel checken.

Apple gooit niet je iCloud leeg als je, je iPhone, Mac of iPad op wat voor manier dan ook wist.

Wil je het zeker weten, en sowieso geen slecht idee: Maak een externe backup/export.

[ Voor 33% gewijzigd door ex87 op 15-06-2023 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomsas
Gelukt! Backup genomen, maar was uiteindelijk niet nodig. Bedankt voor de tips!
Pagina: 1