Somfy origin io, 2 rolluiken op zelfde stroombron

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barendv
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09 11:47
Ik heb 2 rolluiken, beneden verdieping kamers naast elkaar. Om minder te boren heeft de installateur de stroom van het eerste rolluik buiten doorgetrokken naar het tweede rolluik.

Onlangs werkte 1 rolluik niet en heb ik de motor gereset volgens de stappen met 2-10-2 seconden stroom eraf en de reset knop van de afstandsbediening (somfy origin io). Hierna werkt het rolluik weer prima.

Echter nu werkt er maar 1 afstandsbediening want de ander is niet meer gekoppeld.

Normaal gesproken kan je met de 2-10-2 seconden stroom eraf en daarna op de achterkant van de afstandsbediening het knopje indrukken de ab koppelen. Maar omdat beide rolluiken op dezelfde stroomaansluiting zitten kan ik dit niet per rolluik doen want beide reageren op de reset dmv de stroom en als ik de ab reset/koppel knop druk wordt er 1 van de rolluiken gepakt.

Er moet toch een eenvoudige oplossing voor zijn want ik ben vast niet de enige waar de rolluiken op dezelfde stroombron aangesloten zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
Waar zit t kooppunt van de draadjes van het 2e rolluik dan...

Hier zit dat gewoon in het dichtsbijzijne wcd punt

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier t zelfde gehad pas, gewoon t 2e rolluik even losgekoppeld van de stroom en ze 1 voor 1 gekoppeld

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barendv
Het eerste rolluik zit met een stekker op een wcd binnen. Ergens in het eerste rolluik hebben ze een splitsing in de electra gemaakt en deze komt aan het eind van het eerste luik netjes via een gaatje eruit. Daarna ongeveer 20 cm langs de muur en gaat daar bij het tweede luik naar binnen.

Om het tweede luik van de electra los te koppelen moet ik dus de hele kap van het eerste luik er afhalen om het splitsings punt te zoeken. Dat is best omslachtig.

Ik hoop dat er ook nog een andere manier is, morgen zal ik zowieso de installateur van de rolluiken bellen. Want ze zijn vorige week geplaatst dus moeten zij het ook wel oplossen. Maar liever doe ik het zelf zodat alles weer snel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matheeuwsen
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Er is een andere (prijzige) manier. Via Somfy Set & Go. Artikel nr. 9017035.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barendv
Dat is ook een interessante optie. Volgende week komt de service monteur de boel aanpassen. Dat eerst maar eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 13:33
matheeuwsen schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:04:
Er is een andere (prijzige) manier. Via Somfy Set & Go. Artikel nr. 9017035.
Hoi!

Ik heb hetzelfde probleem als OP, maar ik kan helaas bijna onmogelijk bij de schakeling te komen. Is het met deze tool mogelijk om meerdere rolluiken in te stellen, door ze allemaal tegelijk te resetten?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:23
kiang schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:59:
[...]

Hoi!

Ik heb hetzelfde probleem als OP, maar ik kan helaas bijna onmogelijk bij de schakeling te komen. Is het met deze tool mogelijk om meerdere rolluiken in te stellen, door ze allemaal tegelijk te resetten?

Bedankt!
YouTube: met Set & Go afstellen io motoren

Je kan er van alles mee, heb er zelf ook maar 1 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barendv
Bij mij is het overigens opgelost door de verkoper. Het bleek dat van 1 luik de motor niet goed werkte. Deze bleef op random momenten stil staan. Bij installatie dachten ze nog dat het thermische beveiliging was, omdat het toen er warm was en de zon stond er precies op. uiteindelijk dus een kapotte motor en deze is vervangen. Zelf ben ik dus niet meer bezig gegaan met de Set & Go.
Pagina: 1