Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
-= Very annoying forum person =-
Het is geen TV. En aan mijn houding lag het niet. De eerste keer weigerde de bezorger het überhaupt naar boven te tillen samen met mij. Wat ik niet gek vind want de bezorger van echt op leeftijd.master_viper schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:20:
Lijkt mij dat je gewoon kan ontbinden, zonder al teveel problemen. Gelijk naar een jurist lijkt mij niet de juiste manier, probeer er eens met hun uit te komen? Volgens mij heb je die stap nog niet gezet.
Mbt geklaag over levering op verdieping, is het nu echt zo'n moeite om even mee te helpen een (waarschijnlijk) grote en zware tv te tillen? Die bezorgers doen hele dag niks anders, beetje hulp waarderen ze wel. Een starre houding direct maakt het niet makkelijker voor de medemens.
Het punt is, die kans hebben ze al gehad. Ik heb een nette mail gestuurd waarin ik mijn beklag heb gedaan en zij hebben de problemen bevestigd en aangegeven alles op alles te zetten het nu wel goed te doen, alleen dat leidde weer tot problemen. Ik heb de woorden 'ik stel jullie in gebreken en wil dat jullie het in termijn x oplossen' niet gebruikt, maar dat was de geest.CH4OS schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:22:
Ontbinden kan alleen na ingebreke stellen. Je zult dus de shop een bericht moeten sturen om het nu toch echt op te gaan lossen binnen een redelijke termijn, zeg twee weken bijvoorbeeld en zo niet, dat je dan de overeenkomst van rechtswege wilt ontbinden.
[ Voor 6% gewijzigd door HollovVpo1nt op 14-06-2023 15:24 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 14-06-2023 19:18 ]
Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie
Dan de winkel vragen om ontbinden (maar mag dan dus geweigerd worden door de winkel), anders zul je de winkel toch echt eerst in gebreke moeten stellen (en dus de kans geven het alsnog op te lossen) alvorens je de overeenkomst ontbindt.HollovVpo1nt schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:24:
Het punt is, die kans hebben ze al gehad. Ik heb een nette mail gestuurd waarin ik mijn beklag heb gedaan en zij hebben de problemen bevestigd en aangegeven alles op alles te zetten het nu wel goed te doen, alleen dat leidde weer tot problemen. Ik heb de woorden 'ik stel jullie in gebreken en wil dat jullie het in termijn x oplossen' niet gebruikt, maar dat was de geest.
Bij ontbinding zou het betekenen dat alsnog het product terug moet voordat ik mijn geld terug krijg?
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2023 15:26 ]
Ik lees "Na ontbinding van de koopovereenkomst moet u het product teruggeven. Daarna kunt u uw geld terugkrijgen."CH4OS schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:25:
[...]
Dan de winkel vragen om ontbinden (maar mag dan dus geweigerd worden door de winkel), anders zul je de winkel toch echt eerst in gebreke moeten stellen (en dus de kans geven het alsnog op te lossen) alvorens je de overeenkomst ontbindt.
Op teruggeven van het product aan de winkel of dat zij het geld uit de overeenkomst terugbetalen?HollovVpo1nt schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:26:
Ik lees "Na ontbinding van de koopovereenkomst moet u het product teruggeven. Daarna kunt u uw geld terugkrijgen."
Daar zit dus het probleem, ik wacht nou al maanden op het teruggeven.
[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2023 15:40 ]
Je schrijft zelf dat het een TV is... 'Bij de eerste levering heeft de leverancier aangegeven niet op de hoogte te zijn van deze leverafspraak en heeft daarom de TV op de begane grond geleverd,'HollovVpo1nt schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:22:
[...]
Het is geen TV. En aan mijn houding lag het niet. De eerste keer weigerde de bezorger het überhaupt naar boven te tillen samen met mij. Wat ik niet gek vind want de bezorger van echt op leeftijd.
De tweede keer heb ik wel geholpen. Alle andere keren weigerde de koerier zelf.
Nee.HollovVpo1nt schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:24:
Bij ontbinding zou het betekenen dat alsnog het product terug moet voordat ik mijn geld terug krijg?
Ik zou hier niet op inzetten. Schadevergoedingen dien je in Nederland erg goed te onderbouwen, en een beetje tijd investeren in een aankoop die je zelf hebt gedaan is niet onredelijk. Dus dan wordt het een heel gedoe om aan te tonen dat dit echt een buitensporige tijdsinvestering is geweest en wat de schade dan wel precies is.maar dit proces heeft inmiddels ook zo veel gekost in 'wachttijd' dat ik meer wil dan alleen de retour fatsoenlijk afhandelen.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Bij mijn weten moet in gebreken stellen wel expliciet gedaan worden. "de geest" kan verkeerd geinterpreteerd worden.HollovVpo1nt schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:24:
[...]
Het punt is, die kans hebben ze al gehad. Ik heb een nette mail gestuurd waarin ik mijn beklag heb gedaan en zij hebben de problemen bevestigd en aangegeven alles op alles te zetten het nu wel goed te doen, alleen dat leidde weer tot problemen. Ik heb de woorden 'ik stel jullie in gebreken en wil dat jullie het in termijn x oplossen' niet gebruikt, maar dat was de geest.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq