Normaal kom ik er zelf wel uit, maar deze offertes liggen dicht bij elkaar en ik ben een redelijke leek hierin, dus hopelijk kunnen jullie mij in de goede richting wijzen.

Totaal incl. btw 4.951,67
Offerte 2

Totaal incl. btw 5460,00
Offerte 3

Totaal incl. btw 4984.90
Offerte 1 niks opvallends, alleen geen fysieke schouw (gebeurt bij installatie), Bedrijf wordt verder wel erg goed beoordeeld.
Offerte 2 is dus het duurst, maar heeft de meeste panelen die ook nog meer opleveren. Is dat het waard?
Offerte 3 heeft in mijns inziens het mooiste legplan(oogt minder rommelig), maar heeft minder sterke panelen van een ander merk (misschien wel beter) en gebruikt een Solax omvormer ipv Solis.
Ik heb ook nog diverse offerte's met Solaredge omvormers & optimizers, maar die zijn al snel 1000 euro duurder wat het in mijn geval denk ik niet waard is.
Graag advies.
Schaduw
Soms lichte schaduw van een Boom, maar over het algemeen vol in de zon op het zuidenJaarverbruik
Ongeveer 4000, erg hoog en we proberen het te verbeterenHuidige elektriciteitsaansluiting
1 fase, mogelijkheid tot 3Budget en doel
Max 7k, maar daar kom ik met geen enkele offerte aanBijhouden van data
Via Home assistant bij voorkeur.Reeds verkregen offertes
Offerte 1:

Totaal incl. btw 4.951,67
Offerte 2

Totaal incl. btw 5460,00
Offerte 3

Totaal incl. btw 4984.90
Regio
NHOfferte 1 niks opvallends, alleen geen fysieke schouw (gebeurt bij installatie), Bedrijf wordt verder wel erg goed beoordeeld.
Offerte 2 is dus het duurst, maar heeft de meeste panelen die ook nog meer opleveren. Is dat het waard?
Offerte 3 heeft in mijns inziens het mooiste legplan(oogt minder rommelig), maar heeft minder sterke panelen van een ander merk (misschien wel beter) en gebruikt een Solax omvormer ipv Solis.
Ik heb ook nog diverse offerte's met Solaredge omvormers & optimizers, maar die zijn al snel 1000 euro duurder wat het in mijn geval denk ik niet waard is.
Graag advies.