Windows 11 op een Acer Cromebook 317

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusthuis
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:05
...

Hallo,
Een kennis van mij heeft een Acer Cromebook 317 cadeau gekregen,maar heeft hiervoor altijd met Windows gewerkt,en heeft het nu héél moeilijk om met deze Cromebook te werken.
Nu is met vraag kan men op deze Acer Cromebook bv:een Windows 10, 11 zetten ?
Zo ja hoe begin je eraan ?
Met dank.
Luc

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusthuis
Blijkt niet simpel te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
begin eens met uit te zoeken of precies zijn model gesupported is door mr chromebook zo niet kun je verder stoppen met zoeken. zo wel lees dan verder..

het is niet mega moeilijk ... maar het hangt wel van een bepaald aantal dingen af.

als er een firmware is, werkt het verder vrijwel als een eitje. want de hardware is meestal prima compatible
(denk aan drivers enzo)

dat deze persoon feitelijk de verkeerde laptop heeft gekocht voor het doel en er een hoop nerdpraat bij doet maakt het niet persé heel ingewikkeld.

wat je moet doen is simpelweg kijken,

A > staat mijn laptop op de lijst van mr chromebook (zo nee stop dan met lezen)
PS: dat had ik al eerder gezegd maar kennelijk heb je daar overheen gelezen: STOP MET LEZEN OK?

B > heeft mijn laptop voldoende geheugen 4gb of meer ram. (zo nee, werkt de laptop dan met losse geheugenmodules die je kunt vervangen of is er bijvoorbeeld nog een geheugenslot open)
PS: onderaan deze post staat nog een tip om daar eenvoudig achter te komen

C > heeft mijn laptop voldoende opslag 64gb of meer is ECHT een absoluut minimum, persoonlijk zou ik eigenlijk liever pas beginnen met 120gb of meer (higher-end chromebooks hebben dat tegenwoordig wel wat vaker)
PS: heel soms werken chromebooks niet met vast-gesoldeerde ssd's maar kun je gewoon een m.2 module vervangen. dat kan wel pas NADAT je de bios / firmware hebt aangepast. let er ook op dat dat vaak geen 80mm lange ssd's (standaard maat) zijn maar kortere, even goed zoeken in de pricewatch dus.
en denk aan die tip onder aan om erachter te komen of de ssd vervangbaar is.

bovendien is het openschroeven van een laptop geen pretje... dus als B of C niet aan de minimum eisen voldoet kun je misschien beter kiezen er niet aan te beginnen,

• TIP: wil of durf je toch te proberen, dan raad ik sterk aan om even op iets van youtube te zoeken: how to replace ram / ssd < merk model laptop> als je geen exacte match vind, mag je er wel van uitgaan dat het niet gaat lukken.

[ Voor 8% gewijzigd door i-chat op 14-06-2023 23:54 . Reden: leesbaarheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:29
rusthuis schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:43:
Een kennis van mij heeft een Acer Cromebook 317 cadeau gekregen,maar heeft hiervoor altijd met Windows gewerkt,en heeft het nu héél moeilijk om met deze Cromebook te werken.
Cadeau als nieuw gekocht of als over/gebruikt?
In geval van nieuwkoop zou ik deze dan omruilen voor een "normale" Windows laptop in plaats van allemaal capriolen uit te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusthuis
Het gaat om een Acer Cromebook CB317-1H,weet iemand of deze om te zetten is naar W10,11 ?
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 17:58

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

rusthuis schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 14:13:
Het gaat om een Acer Cromebook CB317-1H,weet iemand of deze om te zetten is naar W10,11 ?
Dank
https://mrchromebox.tech/#firmware

Je kunt ook zelf even kijken in deze lijst. Aangegeven stappen volgen en installeren maar. Overigens heb ik zelf linux draaien op een andere oudere chromebook. Werkt als een zonnetje kan ik je vertellen.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dank
Als ik deze vraag lees dan zou ik zeggen dat je de rest van de antwoorden niet gelezen hebt en op zoek bent naar een simpele oplossing. Die is er niet, hooguit een (voor jou vermoedelijk) moeilijke. Je zult er iig moeite voor moeten doen en moeten checken of het überhaupt kan. De links zijn daarvoor gegeven.

Ik snap dat iemand iets gewend is. De makkelijkste weg is in dit geval denk ik gewoon een boek over leren hoe om te gaan met een Chromebook. Die bestaan ongetwijfeld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:27
Welke windows-versie draait die kennis op zijn mobieltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Dank
Het is hier geen helpdesk. Je hebt nu een aantal handvatten gekregen om het probleem mogelijk op te lossen, jij bent nu aan zet om daar iets mee te doen.
Je mag weer terugkomen hier als je ergens tegenaan loopt en weer hulp nodig hebt, maar je zult nu eerst wat moeten gaan doen i.p.v. blijven vragen om een hapklaar antwoord :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@iedereen - we kunnen hier lang of kort op door blijven gaan, het antwoord is gegeven (of in ieder geval is er aan TS verteld hoe hij/zij aan het antwoord kan komen) ik lees verder geen nieuwe (vervlog)vragen, dus ik denk dat we daarmee klaar zijn. zodra TS zelf actie ondernomen heeft en en daarbij nieuwe vragen heeft kunnen we het daarover hebben tot die tijd heeft reageren voor ons weinig zin en krijgen we alleen maar een nare sfeer...

PS: ik ben geen mod, maar als het verdergaat kunnen we die er natuurlijk altijd bijhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat heb je al geprobeerd, waar heb je op gezocht (heb je überhaubt al gezocht? of zelfs iets geprobeerd...
[/]
Nogmaals, waar loop je tegenaan en wat heb je al geprobeerd?

In alle eerlijkheid ben je in het verleden al meerdere malen gewezen op het gebrek aan eigen inzet, en ook in dit topic stel je alleen maar vragen zonder ook maar iets van inzet te tonen.

Daarom sluit ik dit topic. Je mag gerust een nieuw topic openen over dit onderwerp, maar let dan wel even op de spelregels van dit forum, en dan met name het maken van een goede topicstart.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.