Ik heb die versterker dus (bruut dingetje
) en omdat ik 's morgens door me stereo wordt gewekt (stereo loopt via versterker) moet ie dus de hele nacht (+/- 6/7 uur) aan staan. Wanneer ik em dan als ik wakker ben uit zet komt er een hitte af waarmee ik mijn kamer kan verwarmen. Hij is trouwens in een audio/video meubel in gebouwd dus echt veel ventilatie ruimte heeft ie niet.
Nu is mijn vraag:
Moet ik dat ding extra koelen door bijv. een fan aan de achterkant van dat meubel te plaatsen en deze van achteren naar voren te laten blazen over de versterker heen, waardoor de warme lucht sneller wordt afgevoerd? Of is dit niet nodig?
FF ter informatie: als ik mijn hand op de bovenkant van de versterker leg, brand ik mijn vingers niet ofzo, maar hij is toch behoorlijk heet.
Tenx
Nu is mijn vraag:
Moet ik dat ding extra koelen door bijv. een fan aan de achterkant van dat meubel te plaatsen en deze van achteren naar voren te laten blazen over de versterker heen, waardoor de warme lucht sneller wordt afgevoerd? Of is dit niet nodig?
FF ter informatie: als ik mijn hand op de bovenkant van de versterker leg, brand ik mijn vingers niet ofzo, maar hij is toch behoorlijk heet.
Tenx
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.