Toon posts:

koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals blijkt uit vorige posting sta ik even stil bij koeling.
Waar gaat het in vredesnaam heen? Hoe hoger de kloksnelheid hoe hoger de Temp hoe meer of betere koeling nodig. Maar waar stopt het?

Methoden:
1 lucht (ooit)
2 fan
3 peltier +/- icm met iets anders
4 h20 +/- icm met iets anders
5 stikstof
Zijn er nog andere methoden die een beetje goed te doen zijn of heb ik alles al opgesomd?

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:29
volgens my heb je zo'n beetje alles genoemd,je kan ook een diepvries-mod doen >:)
pc in je diepvries bouwen....maar dat zal de rest van je pc wel niet zo leuk vinden
:)

Verwijderd

Ik kwam dit laatst tegen...
een tweaker zal wel raad weten met deze dingen :)

http://www.arizonavortex.com/vortextubes.htm
http://www.arizonavortex.com/cooltool.htm

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:30
Hmm ..

dus die vortextubes bestaan wel ..

ik heb altijd ged8 dat het een hoax was :D

Repareren doe je zo.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10-2025

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Neig die vortex-tools... Alleen moet je er gecomprimeerde lucht voor gebruiken; niet meteen iets goeds voor PC's ;)

Die vortex-tubes zijn idd. wel goedkoop en goed, maar die luchtcompressor vind ik al vele minder. Bovendien blijf je met het probleem van condensatie zitten aangezien de koude lucht kouder is dan die van de omgevingstemperatuur.

Nog een mogelijkheid om te koelen, en deze wordt ERG veel gebruikt voor bv. mainframes en andere zware servers, is een airco plaatsen en de hele kamer koelen. Zo omzeil je het probleem van condensatie aangezien de lucht in de PC niet koeler is dan de lucht van de omgeving. Als je de airco's temp goed laag zet en je zet een paar standaard fans in je kast, dan heb je al genoeg.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Je vergeet nog de koelblokken.

En je ziet ze in verschillende soorten materialen: normaal metaal, Aluminium, koper ( enz. )

-

Verwijderd

JE vergeet phase-change cooling.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 09:55

KillerB

______

Op maandag 03 september 2001 12:01 schreef apa het volgende:

Nog een mogelijkheid om te koelen, en deze wordt ERG veel gebruikt voor bv. mainframes en andere zware servers, is een airco plaatsen en de hele kamer koelen. Zo omzeil je het probleem van condensatie aangezien de lucht in de PC niet koeler is dan de lucht van de omgeving. Als je de airco's temp goed laag zet en je zet een paar standaard fans in je kast, dan heb je al genoeg.
Die servers doet het ook net zo goed op kamertemp hoor. Ze zetten een airco in de serverruimte om te zorgen dat het geen 40 graden wordt daar, aangezien dit meestal kleine ruimtes zijn en er meerdere computers/servers staan die allemaal stuk voor stuk een case tepm van bv 30 graden naar buiten blazen. Vaak is het een graad of 18 in die hokken. zet je voor de gein even de blazer uit dat stijgt de temp in no time naar 25 graden. Erg fijn voor de consultancy die daar moeten werken, 18 graden is te koud en 25 graden is wel erg warm en het zal de levensduur ook niet echt bevorderen van de computers.
Pagina: 1