Google Nest + Hub vallen stil tijdens radio en casten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:14
Ik word hondsdol thuis.

Wat is er aan de hand?
De laatste weken ervaar ik telkens dat de Google Nest stilvalt als ik radio luister via Tune-in. Ik heb dit oprecht jarenlang niet gehad. Het komt ook voor als ik een radio station cast naar de Google Nest.

Wat heb ik al gedaan?
ik heb de Google Nest teruggebracht naar fabrieksinstellingen.
Ik heb de Google nest opnieuw geïnstalleerd nabij een satelliet vn ORBI router.
Ik zie dat de Google Nest verbonden is aan de goede satelliet op 5GHZ.

Ik heb een Orbi router met 2 satellieten.
Dit heeft nog nooit tot problemen geleid. Sinds enkele weken is het mis.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:33
Is dit niet een Tune-in probleem?
Of doet hij dit ook bij andere bronnen, zoals Spotify?

Bij mij gebeurt het "wel eens" (1 a 2x per maand), maar dit lijkt meer afhankelijk van de bron.
Tune-in geeft bij mij vaker problemen, dan bijvoorbeeld Spotify

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
Ik heb zojuist Juke geïnstalleerd.

Via de app heb ik de radio gecast naar de google Nest.

Ook nu liep hij vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40

Barrycade

Through the...

Je zal moeten uitsluiten idd of het aan de stabiliteit vd verbinding ligt of aan je Nest of iets anders. Dus heb je het met alle streams of alleen TuneIn?

Ah klinkt als stabiliteitsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
Ik heb zojuist mijn 5GHZ kanaal gewijzigd van 36 naar 48.
Ik heb erg weinig verstand van WIFI maar volgens mij (INSSIDER) zat op dat kanaal minder verkeer.

Via InSIDDER zie ik verder:
een horizontale lijn bij signaal sterkte -45/-44 dBm
Ik zie dat de badkamer Home mini en de google nest allebei ook een signaal uitscheiden op kanaal 40? Geen idee wat dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:41
Hier toevallig ook dit probleem. Daarnaast ook dat de Nest geregeld geen verbinding meer heeft met Wi-Fi. Maar dit kwam nadat ik een Homepod mini heb geïnstalleerd. Benieuwd of die last van elkaar hebben vanwege thread netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 22:03
mrVroom schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:20:
Ik heb zojuist mijn 5GHZ kanaal gewijzigd van 36 naar 48.
Ik heb erg weinig verstand van WIFI maar volgens mij (INSSIDER) zat op dat kanaal minder verkeer.

Via InSIDDER zie ik verder:
een horizontale lijn bij signaal sterkte -45/-44 dBm
Ik zie dat de badkamer Home mini en de google nest allebei ook een signaal uitscheiden op kanaal 40? Geen idee wat dit is.
Elk product dat op 5Ghz werkt maakt gebruik van alle mogelijke kanalen.
Het matched altijd met het wifi signaal waar je mee verbonden bent anders heeft het geen verbinding.
Ik raad het nooit aan om kanalen handmatig aan te passen.
Vroeger was dit wel handig omdat routers en accesspoints vroeger geen automatische funktie hadden voor het aanpassen van kanalen.
Maar nu hebben alle routers en accesspoints dit

Dus als jij je kanaal aanpast op een vast kanaal/frequentie dan heb je kans dat hij vast blijft zitten op een slecht kanaal waardoor je een slechte verbinding krijgt.

Naast dat is het probleem ook niet een wifi signaal die het verstoord.
Het kan een ander apparaat zijn die eventueel het wifi signaal verstoord.
Denk daarbij aan alles wat draadloos is en via radiofrequenties werkt.
Afstandsbedieningen, telefoons, tablets, laptops, kastjes van je energie provider aan de muur zoals Eneco, draadloze toetsenborden of muizen etc etc.
Zelfs een magnetron die in gebruik is stoort het wifi echt super erg.

Mijn huis zit vol draadloze producten en 3 Google hubs en Google boxen en heb er zelf nooit last van.
Wat ik zelf zou doen is het apparaat terug zetten naar fabrieksinstellingen om er zeker van te zijn dat het niet stiekem de hub is die het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
Bedankt @FQYPW
Ik merk hierbij op dat mijn ORBI Satelliet helaas geen automatische functie heeft op de 5GHZ.
Ik kan uit 4 kanalen kiezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
Casten naar Spotify werkt overigens wel goed. Dat valt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
Tot op heden geen oplossing.

Ik heb geprobeerd:

modem reset
router reset
alle apparaten naar fabrieksinstellingen
Hub uit en google Nest aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Helaas: ook ik ervaar dit probleem, maar dan als ik een Apple Music stream start via de Nest.

Ergens is er iets in de laatste software update binnengeknald lijkt wel die dit veroorzaakt. Ik heb overigens ook Apple Home mini speakers in huis, maar verwacht niet dat dit er iets mee ta maken heeft, omdat die al een tijd probleemloos naast elkaar draaien.

NB. ik heb 5 Google Home speakers in huis van verschillende modellen die allemaal dit probleem geven. Opnieuw instellen via Google home en opnieuw koppelen werkt niet.

Voorheen waren er problemen met Nest Speakers die niet met een slim dualband 2,4 en 5 GHz netwerk overweg kunnen. Bij het uitzetten van de 5 GHz band op mijn router en dan verbinden (gedwongen met de 2,4 band) werken ze wel stabiel en verloren ze hun WiFi niet meer. Daarna kon de 5 GHz band weer aan en geen problemen meer gehad. Tot nu......

Maar deze keer helpt niets helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 21-06-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkenpeet
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22-06-2023
Hier zelfde probleem.

Wij hebben meerdere google apparaten. Maar specifiek bij 2 st. hubs ervaren wij de problemen.
1. Rechtstreeks op de hub met (bijvoorbeeld) Tune-In
2. Via de hub en wifi naar een soundbar met (bijv.) Spotify.

Soms duurt het ook erg lang voor hij 'terug' komt.
Dan moet ik echt het commando 'hé google - stop' geven. En dan weer opnieuw opstarten.

Erg irritant en vervelend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrVroom
Beste mensen, ik heb antwoord van Google. Het is een storing. Ze werken eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desyco
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 16:24
Blijkbaar werken ze er nog steeds aan ?
Bij mij gebeurd het geregeld meerdere keren per minuut. En soms lijkt het erop dat ze je willen leren stotteren.
Is er een ticketnummer (link) voor dat we zouden kunnen opvolgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
Ik heb een hele tijd geen problemen gehad maar heb nu soms een stotter.
Maar het uitvallen is gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkkl
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
Hier ook, al tijden hetzelfde probleem. Soms gaat het uren goed en dan ineens is het stil. Iemand in contact met Google? Het apparaat heeft de laatste update en heeft het altijd goed gedaan. Heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetJet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06-2024
Ook ik heb nu het probleem, nadat ik een Google Nest Hub geïnstalleerd heb. Voorheen weinig tot geen problemen gehad. Op de Hub kan je zien wat er gebeurd.... het lijkt net of hij aan het bufferen is, wat zou inhouden dat er (tijdelijk) geen internetverkeer mogelijk is.

Met de Home mini en nest (voordat Hub geïnstalleerd was) eigenlijk geen problemen gehad.

Wel heb ik ergens gelezen dat je de Hub niet op meerdere speakergroepen aan kan sluiten.

Behalve de opmerking over het probleem bij Google, is er misschien nog ander nieuws over dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 05:17
Ook ik heb sinds enkele maanden dat het geluid van TuneIn gewoon wegvalt.
Op het hoofdscherm van mijn Google Nest zie ik dat hij gewoon verbonden is. Op pauze drukken en vervolgens weer op play heeft geen zin.
Ik baal er wel van hoor want per dag is het geluid wel zo’n 10 keer weg. De enige oplossing is om te zeggen : …oké Google speel radio … en dan start ie TuneIn weer opnieuw op.

Zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avandel
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-02 13:43
HdeKteP schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:21:
Ook ik heb sinds enkele maanden dat het geluid van TuneIn gewoon wegvalt.
Op het hoofdscherm van mijn Google Nest zie ik dat hij gewoon verbonden is. Op pauze drukken en vervolgens weer op play heeft geen zin.
Ik baal er wel van hoor want per dag is het geluid wel zo’n 10 keer weg. De enige oplossing is om te zeggen : …oké Google speel radio … en dan start ie TuneIn weer opnieuw op.

Zijn er alternatieven?
Ik kamp al maanden met dit probleem, in het ergste geval zet ik hem uit, en de stem opdrachten zijn ook chaotisch. Toen ik dat ding net had en installeerde vond ik op internet dat je twee opdrachten tegelijk kon geven, nu dus al niet meer., en ik heb dat ding 7 maanden.
Ook waar ik me aan stoor is dat een routine die elke dag start met 'goeiemorge' ook een mop wordt verteld, dat is nu ook al niet meer. Het lijkt alsof de software over instructies struikelt.

We wachten af wat Google brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodevs
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik kamp inderdaad al maanden met hetzelfde probleem.
Ook al getest met verschillende radio applicaties maar bij elke applicatie heb ik het probleem.

Ik hoop echt dat google met een oplossing komt of ik smijt die stomme nest door het raam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunweening
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-06 01:29
Is dit probleem hetzelfde als ik heb met mijn Nest Audio speakers? Als ik die gebruik icm Tidal of Zoom meetings, word mijn internetverbinding verneukt. Tis echt om horendol van te worden. De Nest Hub en de Chromecast werken perfect. Maar als ikTidal aanzet of een meeting opstart, valt mn verbinding vaak helemaal weg. Heb ook al fabrieksinstellingen geprobeerd, ontelbaar vaak router en randapparatuur opnieuw opgestart. Niks helpt. Helemaal klaar met die 'slimme' speakers...Iemand nog een oplossing die ik niet ken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanMk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 13:05
Ook ik heb dezelfde problemen. In de ochtend rond 8:00 u valt alles altijd uit. Zo na rond 9:30u werkt alles weer en komt alleen het sorteren voor. Maar blijft wel doorspelen op Tunein. Dit alles geld ook Sportify. Heb 6x een google speaker door het hele huis. En wifi wordt verzorgd door Deco M9 plus (3×). Heb alles al geprobeerd maar het wordt niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunweening
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-06 01:29
Ik heb het nu gemeld bij Odido. Ze sturen een nieuw modem en wifiversterker op omdat volgens hun mijn huidige apparatuur (4 jaar oud) niet modern genoeg is...Ik wacht het af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanMk
Ik heb alles nieuw en dat heeft hier niets geholpen. 1Gb internet met nieuw modem en wifi versterkers.

• Leduc5059
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-12-2024
Hier luisteren we geregeld naar de radio via de Nest. Het stilvallen is meer dan irritant en geschied met willekeurig tussen pozen. we luisteren nu naar NPO5 met de top 1000. tig keer per dag moeten we de Nest opnieuw vragen NPO5 te spelen. Echt meer dan stom gedoe. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeurtsen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01 16:05
Ik heb regelmatig dat mijn Nest Audio speakers niet meer verbonden zijn als hetzelfde netwerk waarvanaf ik Spotify luister. Lijkt erop dat ik ook hetzelfde probleem heb dat de speakers hun wifi verbinding kwijtraken. Dit zou een bekend probleem zijn bij Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40

Barrycade

Through the...

rgeurtsen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:59:
Ik heb regelmatig dat mijn Nest Audio speakers niet meer verbonden zijn als hetzelfde netwerk waarvanaf ik Spotify luister. Lijkt erop dat ik ook hetzelfde probleem heb dat de speakers hun wifi verbinding kwijtraken. Dit zou een bekend probleem zijn bij Google?
Dit klinkt meer als een probleem in je wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeurtsen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01 16:05
Alleen de Nest Hub en de Nest audio hebben problemen. Mijn laptop is ook verbonden met de 5Hhz kanaal en blijft gewoon verbonden. Ik denk dat de kanaal optimalisatie van de Modem/router teveel is voor de betreffende Nest producten en het niet kunnen volgen. De Nest audio speakers staan als standaard muziekspeler in stereo paar ingesteld. Vaak hoor ik de rechter speaker vertellen dat de verbinding met de andere speaker is weggevallen. Soms komt het weer terug maar ik heb ook situaties dat de verbinding wegblijft

[ Voor 33% gewijzigd door rgeurtsen op 02-01-2025 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske1978
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:08
Ook hier dit probleem al een paar jaar met een Google Nest,valt meerdere keren per dag stil bij gebruik van TuneIn alsof hij aan het bufferen is. Bij Spotify geen probleem. Ik heb het idee dat hij vaker uitvalt als mijn vriendin thuis is/thuis komt/weggaat. Alsof een netwerk wissel van haar telefoon dit veroorzaakt. Maar bij haar vorige telefoon was het ook al zo, dus zou dat ook niet moeten zijn. De Nest is al verbonden geweest met de Ziggo router, en met een access point , maakt ook geen verschil. Ook al vaker gereset, ook niet geholpen. Als iemand nog suggesties heeft hoor ik t graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgeld
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-03 12:51
Hoi
Ok hier het probleem. De goole hub nest 2 stopt elke 2 a 3 minuten als hij het zo lang haalt met casten Tunin.
Dan weer " hee google start radio1" . Apparaat is nog maar 1 maand oud en er is verder niets aan de instellingen veranderd. Wifi is in hele huis goed met Tplink Deco systeem.
Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxert
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 25-02 12:08
Hier ook hetzelfde probleem. Google nest lijkt te bufferen. Soms wel 20x per uur, om lijp van te worden. Hebben al een nieuw modem gehad van KPN, de nest opnieuw geïnstalleerd maar niks lijkt te werken...

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Constapel
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 20:56
Google home mini heeft nog steeds het zelfde probleem ( twee mini's allebij) . Na ongeveer 2 minuten loopt de radio uitzending vast. Na een "Oke Google stop" wordt de uitzending soms weer hervat. Probeem bij Google gemeld. Nog geen uitslag...

[ Voor 5% gewijzigd door Constapel op 31-03-2025 20:24 . Reden: type fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlt148
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17-05 18:46
Ik heb lange tijd hetzelfde probleem gehad. Nu lijk ik de oplossing gevonden te hebben. Ik ondervond al langer problemen sinds ik het Smart Wifi modem van Ziggo heb. Niet alleen met radio via Google home maar ook met andere apparaten die via een clouddienst werken. Ik heb nu UPnP uitgeschakeld en het lijkt erop dat alles nu weer goed werkt. Eindelijk de radio meer dan 1 minuut, hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackyP7
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-09 13:10
Hier ook steeds hetzelfede probleen van steeds Tune In radio uitval!
Soms blijft verbinding totaal intakt.
Enkele keren heb je niet in de gaten dat radio is uitgevallen, begint uren later ineens de radio te spelen!
Heef iemand van Google iets vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimvanginneken
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19-07 17:22
Ik heb er ook last van. Ik heb alles wat jullie zeggen al gepfobeerd maar niets helpt. Om het kwartier stop hij er mee. Het ix een wanproduct van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanMk
Hallo mensen, ik ken het probleem dit heb ik ook regelmatig gehad. Maar op moment heb ik maar 1x uitval van ongeveer 1 á 2 minuten. Heb niets op internet kunnen vinden maar ik denk dat TuneIn op dat moment aan het bufferen is om variaties in verbinding te kunnen opvangen. Dit gebeurt bij mij vaak na nieuws van 8:00 uur. Daarna blijft verbinding stabiel.
Wat ik ook heb gemerkt is dat een stabile internetverbinding noodzakelijk is, wat bij WIFI soms moeilijk kan zijn. Dus advies zorg voor stabiel internet!!
Pagina: 1