Ik probeer mijn oude Mac naar mijn nieuwe Air te migreren. Maar ik krijg steeds de melding dat de oude mac niet toegankelijk is voor de nieuwe. Firewalls staan uit, zitten op zelfde Wifi netwerk, maar toch blijf ik deze melding krijgen. Weet iemand raad?
Welke modellen zijn het en welke OS versies zitten op de beide modellen?
Nieuwe is macbook air 15 (op Ventura 13.3) en oude is macbook air (2017) met Monterey 12.6.6.
De eerste tip van Apple is 'werk de de software bij op beide computers indien mogelijk'. Ik zou in ieder geval je oude MacBook Air eens proberen bij te werken naar Ventura. Dat zou kunnen helpen.
Deze had je vast al er bij...: https://support.apple.com/nl-nl/HT204350
Deze had je vast al er bij...: https://support.apple.com/nl-nl/HT204350
Die had ik er al bij ja, Ventura kan officieel niet op de Air 2017, en die geeft dan ook aan dat er geen updates mogelijk zijn.
Heb je, behalve een firewall, iets van antivirus software of een port-blocker draaien?
norton antivirus staat geïnstalleerd, maar die staat uitgeschakeld en bovendien staat toegang voor migratieassistent op toegestaan.
edit: ik zit nu op mijn werk. Ik neem de laptops vanavond mee naar huis, misschien zit het in de wifi hier. Anders wordt het time machine.
edit: ik zit nu op mijn werk. Ik neem de laptops vanavond mee naar huis, misschien zit het in de wifi hier. Anders wordt het time machine.
[ Voor 34% gewijzigd door twodigits op 14-06-2023 13:15 ]
@twodigits Nieuwe Mac zou ik gewoon lekker schoon beginnen.
Neem aan dat er al veel in iCloud staat, programma's e.d. lekker opnieuw installeren aangezien het meeste nu waarschijnlijk ook native M1 is.
Overige documenten e.d. kan je daarna gewoon handmatig nog overzetten.
Neem aan dat er al veel in iCloud staat, programma's e.d. lekker opnieuw installeren aangezien het meeste nu waarschijnlijk ook native M1 is.
Overige documenten e.d. kan je daarna gewoon handmatig nog overzetten.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Het zou kunnen liggen aan de configuratie van de WiFi op je werk inderdaad. Thuis is dan een betere optie.twodigits schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:14:
norton antivirus staat geïnstalleerd, maar die staat uitgeschakeld en bovendien staat toegang voor migratieassistent op toegestaan.
Het is op zich niet slecht om een verse start te maken maar ik weet ook dat het soms erg fijn kan zijn om op je nieuwe MacBook gewoon verder te kunnen gaan waar je bent gebleven. Daar is de migratieassistent (of een time-machine backup) erg prettig voor.
Ook thuis dezelfde melding, dus het ligt niet aan de Wifi.
Maar goed, via apple id / iCloud heb ik alle wachtwoorden en inloggegevens die ik nodig heb al meteen op mijn nieuwe speeltje. Die paar programma's en email heb ik zo geïnstalleerd dus ik laat de migratie voor wat het is. Dank voor het meedenken!
Maar goed, via apple id / iCloud heb ik alle wachtwoorden en inloggegevens die ik nodig heb al meteen op mijn nieuwe speeltje. Die paar programma's en email heb ik zo geïnstalleerd dus ik laat de migratie voor wat het is. Dank voor het meedenken!
alternatieven:
1) De oude mac opstarten met T ingeduwd, thunderbolt kabel er tussen en migreren maar
2) backuppen naar een externe time machine disk. daarvan data met migratie assistent inlezen
3) met CCC een copie maken naar externe disk, daarvan ...
1) De oude mac opstarten met T ingeduwd, thunderbolt kabel er tussen en migreren maar
2) backuppen naar een externe time machine disk. daarvan data met migratie assistent inlezen
3) met CCC een copie maken naar externe disk, daarvan ...
Pagina: 1