Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 11:20
Over een aantal weken ga ik met de auto op vakantie naar Frankrijk. Het is een elektrische auto, en ik ga ABRP gebruiken als navigatie tool, die de accu charge en verbruik realtime uitleest en de beste laadstops kan plannen.

Mijn telefoon (Oneplus 7 Pro) zal dus continue verbonden zijn aan de auto middels USB kabel. Nou viel het me laatst op dat de telefoon gloeiend heet was geworden tijdens een rit. Ik denk dat de combinatie van navigatiesoftware en Android auto die draait, zo nu en dan wat zonlicht op de telefoon, en laden door de verbonden USB kabel ervoor zorgde dat hij gloeiend heet werd. De telefoon begon heel traag te worden en beschermde zichzelf enigszins door bepaalde functies uit te zetten, waaronder Android auto. Weg navigatie dus.

Voor mijn vakantie naar Frankrijk ben ik dus bang dat dit met enige regelmaat gaat gebeuren. Ik wil mijn telefoon zo koel mogelijk houden. Ik had het volgende bedacht:
  • Telefoon afschermen zodat er geen direct zonlicht op valt.
  • Zo weinig mogelijk apps op de achtergrond hebben draaien.
Maar ik gok dat dit niet genoeg is.

Ik vroeg me het volgende af: Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat de telefoon niet meer laadt als hij verbonden is met de USB kabel? Ik heb gelezen dat dit met een rooted telefoon kan, maar ik wil de mijne niet rooten. Is dit evt op een andere manier mogelijk? Zijn er misschien USB kabels die alleen data doorgeven maar de batterij niet opladen? Of andere tools om ervoor te zorgen dat er geen of heel weinig lading aankomt bij de telefoon, maar de telefoon wel zijn data aan de auto kan blijven doorgeven?

Ik hoor graag of er tips zijn! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:20
Telefoon voor een ventilatierooster ophangen?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Is het niet mogelijk om het toestel voor een rooster te plaatsen met een houder? Als je je airco aan heb moet dat geen probleem zijn lijkt me.

Edit: Sinclair was me net voor :)

[ Voor 11% gewijzigd door Knamix op 14-06-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-10 16:04

Sharky

Skamn Dippy!

Heb je een handschoenenvakje met een ventilatieopening? Misschien kan hij daarin als de kabel lang genoeg is? Niet de meeste elegante oplossing, dat snap ik. Verder is Android auto wel een redelijke belasting op de accu van een telefoon dus linksom of rechtsom ga je hier (enzigszins) last van hebben.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:17
Je kan de telefoon nergens permanent in de schaduw leggen? In de auto is het neem ik aan 18-24 graden (afhankelijk van standje airco), niet veel anders dan in de winter? Dan zou dit toch prima moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 11:20
Voor een ventilatierooster hangen zou op zich wel kunnen. Hij hangt dan mogelijk wel vol in de zon. Dus geen idee of het koelen en het opwarmen dan in balans zijn. Zou een koude airco luchtstroom niet zorgen voor grote temperatuurgradienten in de telefoon?

Misschien denk ik te moeilijk en moet ik maar op zoek naar een goede telefoonhouder. Maar ik dacht dat er mogelijk ook meer technische oplossingen bestaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

Aa wireless nemen?
Telefoon in dashboard kastje liggen.

AA kan er idd voorzorgen dat telefoon warm word.

Zelf heb ik een AA wireless dongle en ben dus heel flexibel waar ik mijn telefoon neer leg.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik gebruik Android Auto en hang mijn Pixel vaak voor een ventilatierooster. Zeker met de airco aan blijft de telefoon goed koel.

Zoiets is al voldoende: https://www.hoesjesdirect...-auto-met-klem-zwart.html

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:18
Bij mij lijkt het dat het scherm van de telefoon actief blijft staan en daardoor zo heet word. Ik ben ook al aan het zoeken waarom Android Car mijn telefoonscherm activeert terwijl hij zelf een schermpje heeft.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomko
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-04 17:43
Android auto gebruiken betekend dat je telefoon warm wordt en snel leeg raakt en opgeladen moet worden en daardoor nog warmer wordt..... Ik heb wat geexperimenteerd hiermee. Een oplossing is om een klem voor je ventilatierooster te zetten en de telefoon te voeden zodat deze net een klein beetje wordt opgeladen en niet te warm wordt.

Het nadeel is dat je met een telefoonhouder in het zicht blijft zitten. Ik heb in internetshops een bekerhouder gevonden die wireless je toestel oplaadt met max 15 watt (dus niet iedere keer connector verbinden) en die bovendien een ventilatortje aan boord heeft. Ben zeer benieuwd naar deze optie. Heeft er iemand ervaring mee? ik heb het ding net besteld.....

https://nl.aliexpress.com...SpjH&gatewayAdapt=glo2nld

[ Voor 11% gewijzigd door tomko op 30-06-2023 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louisenpetra
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-09-2023
Over het warm worden van je telefoon tijdens navigeren heb ik ook last van maar het is toch de bedoeling dat ik deze in mijn jaszak moet kunnen houden dus vind ik het toch te gek om dat ding aan het dashboard moet hangen voor een koelrooster!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louisenpetra
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-09-2023
Gewoon waardeloos wat ze ontwikkeld hebben.
Pagina: 1