MS Authenticator na Iphone restore werkt niet meer hotmail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderikdehaar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-04-2024
Beste lezers,

Het volgende probleem:
Ik heb mijn iphone moeten restoren (16.5) en alles is netjes terug gezet incl. the authenticator van Microsoft.
Echter tot mijn verbazing waren de accounts die ik gebruikte waaronder "hotmail" niet meer beschikbaar.
Vanuit gaande is dat Apple deze inhoud ook mee zal synchroniseren naar de cloud toe, echter bleek dit dus niet zo te zijn.

1. Als ik mijn account wil toevoegen in de AuthenticatorApp, dan kies ik mijn hotmail account.
2. Ik type mijn gebruikersnaam en wachtwoord in en dan wordt ik per direct doorverwezen naar de autenticator app voor een code. Echter dit werkt niet omdat het account niet meer op mijn mobiel staat (aanmeldings loop).
3. Gekozen voor SMS is/was ook altijd actief, maar ik krijg geen sms binnen ter registratie.
4. Ingelogd bij hotmail met wachtwoord (godzijdank werkt dit nog wel) en dan ga ik naar de optie "beveiligingsdashbord" en dan beveiliging.
5. klik ik op deze optie, dan moet ik mij weer eerst aanmelden als verificatie bij de authenticator, maar deze werkt niet omdat mijn account niet gekoppeld is.

Contact heb ik opgenomen met Microsoft, maar deze vertelde dat zij voor mij verder niets konden betekeken.Zij doen i.v.m. privacy etc. geen MFA van mijn account afhalen om opnieuw te registreren.

Wie o wie heeft dit probleem ook gehad en weet een oplossing.
Ik kan wel inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, maar security is dus nu wel LOW.
Wel kinderachtig dat ik mijn eigen settings niet meer kan aanpassen.

Dank jullie wel.

Roderik

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:25
De authenticator van Microsoft maakt zelf een backup, in ieder geval bij mij, dit is in de settings te vinden. Heb je die al wel terug gezet na het opnieuw installeren van de app?