Draagbaar scherm: stroom van PC? Anders welke adapter?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb nu een PC met een ultrawide scherm en daarnaast nog een groot 25" scherm, maar dat is me toch te veel. Dus ik wil het 25" scherm vervangen door een zo'n klein mogelijk extern scherm. Dan kom ik blijkbaar uit in de categorie van draagbare schermen.

Maar veel draagbare schermen gaan er van uit dat ze aangesloten worden op een laptop, en dat ze dan via USB type C ook stroom krijgen om te werken. Bij veel van deze schermen zit er niet eens een adapter bij voor het geval je een andere use case hebt (zoals ik).

Het product wat ik voor ogen heb (lekker betaalbaar): ASUS MB166C Zwart

Ik heb een AMD Radeon RX 6900 XT videokaart en die heeft wel een USB type C aansluiting, maar ik betwijfel of die stroom kan leveren. Ook kan ik niets vinden over of mijn moederboard (Gigabyte B550 AORUS ELITE V2) stroom zou kunnen leveren via USB type C (ik vermoed het niet dus).

Ten slotte kan ik op de site van ASUS niets vinden over adapters of wat dan ook voor dat scherm.

Dus mijn vraag: is het mogelijk om van mijn PC (videokaart/moederbord) stroom te leveren naar zo'n extern scherm? Zo niet, hoe kan ik er dan achter komen welke adapters compatible zijn met zo'n scherm?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 16:23
Veel desktop PCs kunnen niet of nauwelijks stroom leveren over hun USB-C poorten.
Doorgaans moet er dan een aanvullende stroomconnector (vanuit de voeding) dicht bij die USB-C poort worden geplaatst.
Ik hoop dat je meer iets van een power-injector kan vinden, waar je een externe USB-C adapter op kunt aansluiten om de stroom te voorzien.
Wellicht is van een docking station / hub?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 16:56

Baakster

Dislectie enzo... succes!

De ASUS MB166C vraagt maar 5,24watt (volgens de ASUS specs). Ik denk dat je wel wegkomt met de stroom toevoer vanuit je RX6900XT.
Ik laad zelf mijn iphone op via mijn RX6800XT, en naar mijn weten heeft een iPhone 13 minimaal 12watt nodig.
https://www.asus.com/nl/d...enscreen-mb166c/techspec/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Thanks!

@Baakster Heb jij ergens vandaan gehaald dat je videokaart stroom levert, of heb je het gewoon geprobeerd, kijken of het werkte?

Nu met wat nieuwe zoektermen zie ik dat die USB poorten ook (vooral) gemaakt zijn voor VR headsets, die blijkbaar ook ~20w nodig hebben, dus dat zou dan inderdaad makkelijk moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 16:56

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Rainbow schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:59:
Thanks!

@Baakster Heb jij ergens vandaan gehaald dat je videokaart stroom levert, of heb je het gewoon geprobeerd, kijken of het werkte?

Nu met wat nieuwe zoektermen zie ik dat die USB poorten ook (vooral) gemaakt zijn voor VR headsets, die blijkbaar ook ~20w nodig hebben, dus dat zou dan inderdaad makkelijk moeten kunnen.
Gewoon geprobeerd :). Precies wat je zegt, AMD heeft nergens staan wat het nou precies doet, dus zelf testen dan maar. En het werkte om mn telefoon op te laden. Heb overigens nog niks anders aan die USB-C gehangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Baakster op 14-06-2023 13:21 ]