Ik heb even gekeken of ik dit kan reproduceren. Als ik in Whatsapp in de zoekbalk (bij Chats) bijvoorbeeld een '6' intyp, dan krijg ik meteen een lange lijst resultaten met onderaan alle telefoonnummers waar een 6 in zit (best veel dus), ook al heb ik daar nooit een conversatie mee gestart. Daar zitten ongetwijfeld nummers tussen die wellicht niet meer in mijn contactenlijst staan. Geen idee, ik heb ze niet allemaal gecontroleerd.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat je Whatsapp toegang hebt gegeven tot je contacten, het lijkt er op dat WA hier een soort 'schaduw'lijst van bijhoud waar ook nog oude nummers in voorkomen. Of je dat kan verwijderen? Geen idee, ik ben bang dat je dan terechtkomt in de uitdaging om Meta (het moederbedrijf van WA en Facebook) iets weg te laten gooien. Waarschijnlijk gaat dat niet mogelijk zijn zonder je volledige WA account weg te gooien en opnieuw te beginnen. Dus vraag je af hoeveel last je ervan hebt en hoeveel moeite je er in wilt steken. Ik denk ook dat je deze vraag beter bij de WA helpdesk (voor zover bereikbaar) neer kan leggen.