Toon posts:

Van Samsung naar iOS en het Apple ecosysteem overstappen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2024 06:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:53
Heb je al eens in dit forum een zoekopdracht op 'android naar iphone' geprobeerd? Ik denk niet dat de discussie 'wat is beter' nuttig is. Laten we die niet opstarten. Of je het ene of het andere systeem prettig vind is geheel aan jou dus lees jezelf wat meer in en bedenk ook eens goed wat voor jou belangrijk is. Dat is nuttiger dan dat we hier lijstjes met wat er allemaal anders is gaan delen. Maar dat is maar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Archer_VC10 Ja, het liefst zou ik natuurlijk zelf een test run willen maken voordat ik duizenden euros investeer in een nieuwe omgeving. Maar ik weet niet of ze bij de Apple store wat spul willen uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:53
Uitlenen niet, maar bij een Apple store kan je wel zaken uitproberen. Ik zou daar eens beginnen en kijken wat je tegenkomt. Je vraag is nu zo algemeen dat dit waarschijnlijk niets nuttigs gaat opleveren dus het balletje ligt echt nog bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
Je hebt een S22 Ultra, voor zover ik weet heeft die geen 3 knoppen maar wordt het onderste deel van het beeldscherm gebruikt om de knoppen op te tonen. Zet dat eens uit en leer er dan mee werken. Dan ben je erna in elk geval al gewend dat je geen back knop hebt. Daar heb je geen iOS voor nodig.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ik ben ruim 4 en half jaar geleden overgestapt van Android naar iPhone. Voor mij waren er niet zoveel verschillen, misschien komt dat omdat ik al deels het systeem via filmpjes al “kende”. De terugknop was voor mij niet verwarrend, voor iemand die geen vooronderzoek heeft gedaan misschien wel.
Het belangrijkste verschil is denk ik wel dat je geen icoontjes op de statusbar ziet dus je moet omlaag swipen om al je meldingen te kunnen zien. De meldingen worden ook door Apple anders geregeld (je kan ze niet groeperen op prioriteit bijvoorbeeld)

Verder wil ik opmerken dat het ene systeem niet beter is dan de andere, ook al zeggen ze dat van wel. Als je veel aan rooten doet en custom roms op flasht is het logisch dat Android veel beter bij je past dan het Apple ecosysteem. Wil je liever een apparaat waar weinig veranderd (hardware maar ook software op jaarbasis) en dat het goed werkt tussen apparaten van hetzelfde bedrijf? Dan ben je bij het appeltje bij het goede adres. Kortom: je wensen en eisen (of groepsdruk als je jong bent) zorgt ervoor welk systeem het beste voor jou is.

Zoals anderen hier zeggen, kijk in de Apple Store (of bijvoorbeeld in de mediamarkt als de Apple Store niet bij jou om de hoek ligt) en probeer een iPhone uit om te zien of het wat voor je is.
Pagina: 1