Hoe krijg ik deze deur uit zijn schanieren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppyhoesje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 11:32
Mijn vraag

Hallo allemaal, ik heb een uitdaging.
Morgen wordt er een nieuwe vloer geplaatst maar ik moet de deuren eruit halen. Alle deuren zijn weg behalve een lastige stompe deur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GlXt3XKmzGyTKBMcFBHgi328a8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAbowqeTViXB2rwFfV02jpIO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPTC5lCLSBJySmZvu_dslOH6rXA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g3ml7g79u575AR9n5SZ0bwxp.jpg?f=user_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het leek alsof dit een schanier was met een imbus dat ik los kon draaien maar ik zie nergens een imbus.
Ik heb met een schroevendraaier en een hamer geprobeerd beweging erin te krijgen maar zonder succes.

Heeft iemand een idee?

Bedankt voor het meedenken

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:52
Als niks werkt, kan je altijd nog het scharnier zelf losschroeven met een kruiskop.

[ Voor 25% gewijzigd door GermanPivo op 14-06-2023 08:32 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Zoals @GermanPivo kruiskopschroevendraaier en linksom is los ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
Ik gok dat in dat gaatje een inbus boutje zit die het scharnier op zijn plek houdt... als je deze eruit draait til je de deur er zo uit. En anders inderdaad kruiskop schroevendraaier en het scharnier los schroeven van deur/kozijn. Evt. tikje met de hamer erop om de verf los te krijgen voor meer grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Is dat niet een gaatje voor smeerolie?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floppyhoesje
Dakillerbean schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:38:
Ik gok dat in dat gaatje een inbus boutje zit die het scharnier op zijn plek houdt... als je deze eruit draait til je de deur er zo uit. En anders inderdaad kruiskop schroevendraaier en het scharnier los schroeven van deur/kozijn. Evt. tikje met de hamer erop om de verf los te krijgen voor meer grip.
In dat gaatje lijkt geen imbus te zitten, dat was mijn eerste vermoeden dat ik het om die manier los kon krijgen.

Dan ga ik de deur gewoon helemaal los schroeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:38

orf

Waar heb je geprobeerd beweging in te krijgen? Ik zou denken dat je de deur eruit zou moeten kunnen tillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Platte schroevendraaier onder pin zetten die bovenop zit en een paar goede tikken geven met een hamer.
GermanPivo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:31:
Als niks werkt, kan je altijd nog het scharnier zelf losschroeven met een kruiskop.
En anders dit.

[ Voor 51% gewijzigd door Gekkenhuis op 14-06-2023 08:48 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-09 16:23
Is dit niet gewoon een paumelle scharnier?
Lijkt er wel verdacht veel op.

Dan kan je de deur gewoon optillen uit het scharnier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Dit is geen paumelle die je er zo vanaf tilt, maar een scharnier. En zo te zien een inbraakbestendig model (buitendeur?) Waar je ook niet zomaar de pen uit slaat.

Blijft idd over de complete scharnier eraf schroeven.

Pak wel ff een accutol met pozidriv bitje, mijn vermoeden is dat het met een handschroevendraaier niet gaat lukken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:28
Ik had in mijn vorige huis scharnieren die hier verdacht veel op lijken. De bolle bovenzit aan een pin die het scharier in elkaar houdt. De onderkant is alleen een dopje met een pinnetje van 0,5cm. Met een platte schroevendraaier kan je zowel het dopje als de pen er uit tikken.
Wel eerst even wat verf wegschrapen, anders heeft je schroevendraaier geen grip

edit: hier zie je een voorbeeld. In het derde videootje zie je dat de onderkant er het zelfde uitziet als de bovenkant, net als bij jou. Halverwege dat filmpje (na het intrekken van de WD40) is die onderkant ineens weg. Daar zat dus een sierdopje :)

[ Voor 31% gewijzigd door dixet op 14-06-2023 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floppyhoesje
dixet schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:59:
Ik had in mijn vorige huis scharnieren die hier verdacht veel op lijken. De bolle bovenzit aan een pin die het scharier in elkaar houdt. De onderkant is alleen een dopje met een pinnetje van 0,5cm. Met een platte schroevendraaier kan je zowel het dopje als de pen er uit tikken.
Wel eerst even wat verf wegschrapen, anders heeft je schroevendraaier geen grip

edit: hier zie je een voorbeeld. In het derde videootje zie je dat de onderkant er het zelfde uitziet als de bovenkant, net als bij jou. Halverwege dat filmpje (na het intrekken van de WD40) is die onderkant ineens weg. Daar zat dus een sierdopje :)
Geprobeerd maar zonder succes. Heb de deur inclusief scharnieren maar helemaal verwijderd.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Pagina: 1