iPhone 13 gevonden in waterschap

Pagina: 1
Acties:
  • 10.450 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gmgep
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Hallo,

Mijn zoon heeft gisteren tijdens zwemmen een iPhone 13 van een modderachtige bodem geraapt. We denken dat de telefoon er niet heel lang in heeft gelegen. De camera lensen zijn wel vochtig aan de binnenzijde. De telefoon laad gewoon op en gaat aan.
Mn vrouw heeft een bericht op Facebook gezet of iemand zn iPhone verloren is. Mocht de eigenaar zich niet melden, kan ik de eigenaar dan zelf op 1 of andere manier zn telefoon opsporen.? In het scherm staat dat de simkaart vergrendeld is en doordat alles met codes beveiligd is, kunnen we er ook niet in komen.

Mocht de eigenaar zich niet melden, is de telefoon onbruikbaar. Zonde vind ik.
Is er dan een manier om deze nog op een nuttige manier te resetten? Volgens mn broer is dit niet zomaar mogelijk. We hebben ook geen ervaring met iPhones. Ik heb de telefoon nu in een bak rijst liggen.

Heeft iemand tips....oplossingen?
Alvast bedankt

Groetjes Gerben

Alle reacties

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Naar de gemeente brengen waar gevonden

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:14

ResuCigam

BOFH

Als hij in het water gevallen is zal hij niet snel als vermist worden opgegeven denk ik. Mogelijk kan je de SIM kaart eruit halen en het nummer wat er op staat doorgeven aan de telefoonmaatschappij met de vraag of zij de eigenaar een berichtje kunnen sturen?

We do what we must because we can.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 17:44
Zelf houden zonder melding is trouwens diefstal. FYI.

Dat gezegd hebbende: Iphones nemen contact op met thuisbasis als ze een open wifi vinden. Dus deel tijdelijk je wifi ff open met de telefoon in de buurt. En meldt het natuurlijk bij je eigen gemeente.

[ Voor 65% gewijzigd door wheez50 op 14-06-2023 00:44 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 02-10 16:09
Iphones zijn gelocked aan het account van de eigenaar. Als die zich niet meldt of de telefoon verwijdert uit z'n account, dan kun je er helemaal niks mee.

Wat je kunt doen is de telefoon aanzetten (hij doet het blijkbaar nog wel) en dan op het scherm waar je de code moet invoeren op 'emergency' klikken. Met een beetje geluk heeft de eigenaar daar telefoonummers van vrienden of familie in gezet voor noodgevallen en kun je daar iemand van bellen. Als de eigenaar de telefoon in 'lost mode' heeft gezet, dan kan hij daar een mededeling bij zetten met bijvoorbeeld een e-mailadres. Maar dan moet de telefoon wel eerst contact kunnen hebben met internet om erachter te komen dat hij 'lost' is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-10 17:30

Snow_King

Konijn is stoer!

ResuCigam schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 00:31:
Als hij in het water gevallen is zal hij niet snel als vermist worden opgegeven denk ik. Mogelijk kan je de SIM kaart eruit halen en het nummer wat er op staat doorgeven aan de telefoonmaatschappij met de vraag of zij de eigenaar een berichtje kunnen sturen?
Dat. Provider bellen, simkaart nummer doorgeven en zij kunnen de eigenaar achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Snow_King schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 04:09:
[...]

Dat. Provider bellen, simkaart nummer doorgeven en zij kunnen de eigenaar achterhalen.
Maar doen ze dat ook?
Ze mogen dan geen persoonlijke gegevens van de eigenaar aan jou doorgeven, maar moeten zelf contact gaan opnemen
. De vraag is of ze dat zullen doen.

Ik ben wel benieuwd.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Hou het toestel een poosje in de buurt van een ander (niet al te oude) Apple device als een iPhone, iPad of Mac. Als de eigenaar alles goed ingesteld heeft (of eigenlijk niet-uitgezet heeft) zal hij contact opnemen met "thuis" en wellicht heeft de eigenaar hem als lost opgegeven met een boodschap in beeld met de contactgegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 14-06-2023 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-10 17:30

Snow_King

Konijn is stoer!

ZeRoC00L schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 05:48:
[...]

Maar doen ze dat ook?
Ze mogen dan geen persoonlijke gegevens van de eigenaar aan jou doorgeven, maar moeten zelf contact gaan opnemen
. De vraag is of ze dat zullen doen.

Ik ben wel benieuwd.
Dat weet ik ook niet, wel het proberen waard.

Overigens wel de reden waarom ik mijn simpincode altijd verwijder. Dan kan de telefoon altijd direct verbinden met het netwerk en kan ik hem vinden.
Dennisdn schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:05:
Hou het toestel een poosje in de buurt van een ander (niet al te oude) Apple device als een iPhone, iPad of Mac. Als de eigenaar alles goed ingesteld heeft (of eigenlijk niet-uitgezet heeft) zal hij contact opnemen met "thuis" en wellicht heeft de eigenaar hem als lost opgegeven met een boodschap in beeld met de contactgegeven.
Ah ja, goede tip! Via Bluetooth en het Find My netwerk kan deze dan zijn locatie doorgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 10:58
Je kan klikken op:

Emergency > Medical ID (vanaf het lockscherm) als de eigenaar een contact heeft ingesteld dan kan je die bellen/bereiken en doorgeven dat je deze iPhone hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

en, als de eigenaar hem als verloren heeft opgegeven, dan kan er een melding verschijnen hoe je contact op kan nemen met de eigenaar.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gmgep schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 00:16:
Hallo,

Mijn zoon heeft gisteren tijdens zwemmen een iPhone 13 van een modderachtige bodem geraapt. We denken dat de telefoon er niet heel lang in heeft gelegen. De camera lensen zijn wel vochtig aan de binnenzijde. De telefoon laad gewoon op en gaat aan.
Mn vrouw heeft een bericht op Facebook gezet of iemand zn iPhone verloren is. Mocht de eigenaar zich niet melden, kan ik de eigenaar dan zelf op 1 of andere manier zn telefoon opsporen.? In het scherm staat dat de simkaart vergrendeld is en doordat alles met codes beveiligd is, kunnen we er ook niet in komen.

Is er dan een manier om deze nog op een nuttige manier te resetten? Volgens mn broer is dit niet zomaar mogelijk. We hebben ook geen ervaring met iPhones. Ik heb de telefoon nu in een bak rijst liggen.

Alvast bedankt

Groetjes Gerben
aan laten staan, de eigenaar zal je wel opbellen op het toestel (zou tenminste mijn 1e gedachte zijn) na paar dagen bij de gemeente afgeven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Standaard kun je Siri gebruiken als de telefoon gelocked is. Wat gebeurt er als je zegt "navigeer naar huis" of "bel mijn vrouw/man"?

[ Voor 38% gewijzigd door Mog op 14-06-2023 10:38 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
@gmgep Je kunt ook kijken of de eigenaar van de iPhone een 'medisch ID' heeft ingesteld. Deze gegevens kan iedereen raadplegen zonder de telefoon te ontgrendelen. Meestal vind je daar contactgegevens van een partner of ouder van de eigenaar van de telefoon.

Meer informatie over het aanmaken en weergeven van een medisch ID vind je hier:
https://support.apple.com...e/iphone/iph08022b192/ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:33:
[...]

aan laten staan, de eigenaar zal je wel opbellen op het toestel (zou tenminste mijn 1e gedachte zijn) na paar dagen bij de gemeente afgeven
De simkaart is vergrendeld dus de eigenaar kan niet ernaar bellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floryzzz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-05 21:10
Snow_King schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 04:09:
[...]

Ik keek vroeger altijd een youtuber die vaak telefoons vond in soortgelijke situaties. Wat die altijd deed is de sim kaart uit de telefoon halen en zelf in een andere telefoon doen en dan kon hij daarmee het nummer uitlezen.

Wat hem instaat stelde om de eigenaar van de telefoon op te bellen zodra ze een nieuwe simkaart hadden aangevraagd.

Aangezien hier sprake is van een sim lock weet ik niet of dit mogelijk is in die situatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Floryzzz op 14-06-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wolly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:52:
[...]

De simkaart is vergrendeld dus de eigenaar kan niet ernaar bellen.
TS kan niet bellen nee, maar de eigenaar kan wel bellen vanaf een ander toestel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:54:
[...]

TS kan niet bellen nee, maar de eigenaar kan wel bellen vanaf een ander toestel
Een simkaart die vergrendeld is kan niet worden gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wolly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:59:
[...]

Een simkaart die vergrendeld is kan niet worden gebeld.
Die moet ontgrendeld worden met pincode. vergrendeld vanuit provider is iets anders.
(dan zijn er al meer foute pogingen gedaan om met foutieve pincode te willen ontgrendelen, dat moet je nooit doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:08:
[...]

Die moet ontgrendeld worden met pincode. vergrendeld vanuit provider is iets anders.
(dan zijn er al meer foute pogingen gedaan om met foutieve pincode te willen ontgrendelen, dat moet je nooit doen)
Volgens mij ging het in dit topic over een simkaart waar een pincode op zit. Gezien de pincode onbekend is zal de telefoon niet aanmelden op het netwerk en dus ook niet gebeld kunnen worden.

Of zie jij dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wolly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Volgens mij ging het in dit topic over een simkaart waar een pincode op zit. Gezien de pincode onbekend is zal de telefoon niet aanmelden op het netwerk en dus ook niet gebeld kunnen worden.

Of zie jij dat anders?
zoals elke iPhone met code vergrendeld is, dan wel met Face-ID
Hallo,

Alvast bedankt

Groetjes Gerben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:19:
[...]

zoals elke iPhone met code vergrendeld is, dan wel met Face-ID
[...]
Face id vergrendeling en simkaart vergrendeling zijn twee aparte zaken, om gebeld te kunnen worden moet in ieder geval de simkaart vergrendeling eraf zijn.

En dat is hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wolly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Face id vergrendeling en simkaart vergrendeling zijn twee aparte zaken, om gebeld te kunnen worden moet in ieder geval de simkaart vergrendeling eraf zijn.

En dat is hier niet het geval.
Dat schreef ik al
Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:08:
[...]

Dus de sim pin

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 14-06-2023 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Dat schreef ik al

[...]
Dus de sim pin
Fijn dat we het eens zijn, kan je dan nu uitleggen hoe de eigenaar naar het toestel kan bellen als de sim niet unlocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wolly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:26:
[...]

Fijn dat we het eens zijn, kan je dan nu uitleggen hoe de eigenaar naar het toestel kan bellen als de sim niet unlocked is?
Als jij een simvergrendeling op je iPhone hebt, kun je altijd gebeld worden, alleen niet bellen als je het niet ontgrendeld. dit is een vergrendeling die jezelf kunt instellen, dat is wat anders dan lock vanuit provider of doordat je tevaak een foutieve code hebt geprobeerd. dit is een bescherming zodat niet iedereen met jouw telefoon kan bellen

Verschil is dus een eigen simpin tov totale lock of vergrendeling van de provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:32:
[...]

Als jij een simvergrendeling op je iPhone hebt, kun je altijd gebeld worden, alleen niet bellen als je het niet ontgrendeld. dit is een vergrendeling die jezelf kunt instellen, dat is wat anders dan lock vanuit provider of doordat je tevaak een foutieve code hebt geprobeerd. dit is een bescherming zodat niet iedereen met jouw telefoon kan bellen

Verschil is dus een eigen simpin tov totale lock of vergrendeling van de provider
Zonder ontgrendelde simkaart kun je niet bellen, sms’en en internetten via het mobiele netwerk.
Je simkaart ontgrendelen op een iPhone
Bij het opstarten van je iPhone kun je meteen je pincode invoeren om je simkaart te ontgrendelen. Heb je dit niet gedaan en wil je daarna alsnog de code invoeren? Dat kan!

Zo kun je de simkaart ontgrendelen op een al opgestarte iPhone:

Open de ‘Instellingen’ app.
Ga naar ‘Mobiel netwerk’.
Druk op ‘Simpincode’.
Je kunt nu je simkaart ontgrendelen door je pincode in te voeren.
https://www.t-mobile.nl/blog/simkaart-ontgrendelen/

Je hebt het dus over bovenstaande simvergrendeling toch?

Dat is wel vreemd want een iphone met die vergrendeling meldt zichzelf pas aan op het netwerk als je die pincode behorende bij de simkaart hebt ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Wolly https://support.apple.com/nl-nl/HT201529

In jouw gedachtegang zul je dus nooit gebeld kunnen worden

[ Voor 38% gewijzigd door Hackus op 14-06-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dat is dus hetzelfde als waar de T Mobile site het over heeft.

En waar staat precies dat je wel kan bellen bij een simkaart die nog niet unlocked is dmv de bijbehorende pincode? Lijkt mij namelijk onmogelijk omdat de sim zich pas na het unlocked aanmeldt op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wolly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:44:
[...]

Dat is dus hetzelfde als waar de T Mobile site het over heeft.

En waar staat precies dat je wel kan bellen bij een simkaart die nog niet unlocked is dmv de bijbehorende pincode? Lijkt mij namelijk onmogelijk omdat de sim zich pas na het unlocked aanmeldt op het netwerk.
zet je wifi en data eens uit en je kunt gewoon bellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
Je zou kunnen kijken of er een medisch ID is ingesteld, dit kan ook wanneer de telefoon gelocked is.

Bij noodgevallen kunnen andere je Medische ID raadplegen vanaf het toegangsscherm door je iPhone te activeren. Standaard kan het ID geraadpleegd worden wanneer je iPhone nog vergrendeld is, hierdoor kunnen hulpverleners altijd je Medische ID raadplegen. Dit doen zo door vijf keer snel op de zijknop te drukken of door op 'Noodgeval' te tikken bij het codepaneel dat te zien is op het toegangsscherm. Naast de gezondheidsinformatie kan de hulpverlener dan meteen een SOS-contactpersoon bellen.

EDIT: kan verwijderd worden, zie dat dit al aangegeven is.

[ Voor 5% gewijzigd door dannx1986 op 14-06-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-10 14:38
Tijdelijk je eigen sim er in zodat er in ieder geval een dataverbinding opgezet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05
Of sim eruit halen en contact opnemen met die provider?
Die kan dan een bericht doorsturen (of de telefoon zelf) want hun weten immers wie er aan die sim gekoppeld zit.

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:42
Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:46:
[...]

Hoe kan je nou gebeld worden als je de sim pin niet weet? Zonder sim pin zal de sim zich niet aanmelden op het netwerk. Je kan alleen uitgaand bellen naar 112.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Komadi
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-09 11:00
[...]

Als je simkaart vergrendeld is, wat gebeurd als de telefoon uit is geweest of de SIM kaart uit de telefoon is geweest, kan je telefoon niet bij de data die het nodig heeft om zich aan te melden bij het mobiele netwerk. Je kunt dan dus niet bellen, gebeld worden, sms ontvangen en verzenden en gebruik maken van mobiele data. Er is dan namelijk geen enkele verbinding met het mobiele netwerk mogelijk (112 bellen uitgezonderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-09 15:13
- aan de telefoon vragen als siri werkt: Wie ben ik (vermoedelijk internet voor nodig?)
- een datasimkaart gebruiken waar de pincode van is uitgezet en dan kijken of er iets komt aan meldingen, of om siri te vragen.
- melden bij ilost.co en/of verlorenofgevonden.nl (wisselt per gemeente)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:26
[...]

Maar niemand heeft het hier over wifi en data?

In dit geval zegt de TS dat hij de telefoon kan aanzetten maar dat de simkaart is vergrendeld. Blijkbaar stond de telefoon dus uit. Op dat moment kan zowel hij niet uit bellen en de eigenaar zijn/haar toestel niet bereiken.

Dus je oorspronkelijke opmerking dat de eigenaar wel zal bellen gaat hier niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Nopheros schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:08:
[...]

Maar niemand heeft het hier over wifi en data?

In dit geval zegt de TS dat hij de telefoon kan aanzetten maar dat de simkaart is vergrendeld. Blijkbaar stond de telefoon dus uit. Op dat moment kan zowel hij niet uit bellen en de eigenaar zijn/haar toestel niet bereiken.

Dus je oorspronkelijke opmerking dat de eigenaar wel zal bellen gaat hier niet op.
Een iPhone heeft geen wifi of data nodig om gevonden te worden door te eigenaar. Hij kan andere Apple-devices in de buurt parasietiseren en gebruik maken van die dataverbinding. De eigenaar kan een boodschap op het scherm laten verschijnen met bijvoorbeeld een telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Gewoon in de buurt houden van een iPhone.
Als die in de "lost" modus staat krijgt de eigenaar wel een melding dat de telefoon weer aan staat.

Hij of zij kan dan een berichtje sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jimster schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:13:
[...]

Hoe kan je nou gebeld worden als je de sim pin niet weet? Zonder sim pin zal de sim zich niet aanmelden op het netwerk. Je kan alleen uitgaand bellen naar 112.
Gebeld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Komadi schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:18:
[...]

Als je simkaart vergrendeld is, wat gebeurd als de telefoon uit is geweest of de SIM kaart uit de telefoon is geweest, kan je telefoon niet bij de data die het nodig heeft om zich aan te melden bij het mobiele netwerk. Je kunt dan dus niet bellen, gebeld worden, sms ontvangen en verzenden en gebruik maken van mobiele data. Er is dan namelijk geen enkele verbinding met het mobiele netwerk mogelijk (112 bellen uitgezonderd).
Je kunt gebeld worden, try it yourself

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 08:54

FreakNL

Well do ya punk?

Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:01:
[...]

Onzin. Heb net mijn iPhone een reboot gegeven. Mijn vriendin kan me nu NIET bellen.

Je haalt de simlock en de telefoonlock door elkaar.

[ Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 14-06-2023 23:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Komadi
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-09 11:00
Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:01:
[...]

Hier ook even geprobeerd. Voordat ik de SIM pincode heb ingevoerd, worden mensen die mij bellen direct naar de voicemail gestuurd. Ook geeft mijn telefoon in de status bar aan dat er geen connectie is met het mobiele netwerk.

Het klopt dus gewoon niet wat je zegt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Lijkt me ook gewoon logisch nadenken; Zonder SIM-pin invoeren is er geen connectie met het netwerk. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmgep
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb wel 2 keer een siri melding in het vergrendelscherm gezien, maar daar kan ik niets mee. Medisch profiel is ook niet ingesteld en ook geen extra tel. nummers. Wel slim idee inderdaad om dat soort dingen in te stellen. Het vocht achter de lenzen zit er nog. Wel typisch...toestel zou waterdicht moeten zijn..heeft ongeveer een meter diep onder water gelegen.
We wachten rustig af toet de eigenaar zich gaat melden als hij/zij er nog naar op zoek is. Het Kinderdijkse molen gebied komen ook veel mensen /toeristen buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ligt hij in de buurt van een andere iPhone??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Ik zie al de twee zaken genoemd die ik zou doen, provider bellen met simkaart nummer en na x aantal dagen naar de gemeente brengen. Is dit gedaan / gaat dit gebeuren? Want zoals ik lees gaat het wachten op een magisch bericht zonder netwerk bereik niet komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:08
Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:32:
[...]

Onjuist. Een vergendelde sim kan niet bellen EN niet gebeld worden. Hij meldt zich tot ontgrendeling in zijn geheel niet aan op het netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 06:38

Aiii

何これ

IP68
iPhone 13 – Apple's iPhone 13 is rated IP68 too meaning you can submerge in water up to 6 meters for a period of 30 minutes.
Ik denk dat het wel wat langer dan 30 minuten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Ik zou hem ook nog even aanmelden op https://www.verlorenofgevonden.nl/

Veel gemeenten verwijzen daarheen om verloren en gevonden dingen op aan te melden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ResuCigam schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 00:31:
Exact dit, al 2x een gevonden telefoon op die manier geretourneerd aan de rechtmatige eigenaar, 1x 15 jaar geleden (T-Mobile) en 1 of 2 jaar geleden nog een keer.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
Geloof dat Appel ook een service heeft/had om een toestel te koppelen met Appel ID.

Aan TS een berichtje aan de gemeente volstaat van ik heb op plek x een telefoon gevonden.
Na een jaar niet geen reactie is het pas uw eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
gmgep schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:46:
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb wel 2 keer een siri melding in het vergrendelscherm gezien, maar daar kan ik niets mee. Medisch profiel is ook niet ingesteld en ook geen extra tel. nummers. Wel slim idee inderdaad om dat soort dingen in te stellen. Het vocht achter de lenzen zit er nog. Wel typisch...toestel zou waterdicht moeten zijn..heeft ongeveer een meter diep onder water gelegen.
We wachten rustig af toet de eigenaar zich gaat melden als hij/zij er nog naar op zoek is. Het Kinderdijkse molen gebied komen ook veel mensen /toeristen buitenaf.
Lever dat ding eens gewoon in bij het politieburo. Wellicht is er wel een misdrijf begaan als je dat ding uit het water oppikt. Zou zomaar kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

RCBL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:17:
[...]

Lever dat ding eens gewoon in bij het politieburo. Wellicht is er wel een misdrijf begaan als je dat ding uit het water oppikt. Zou zomaar kunnen.
precies. je weet niets over de eigenaar en nu staat zijn phone te peilen op jouw thuisadres. misschien staan er wel belastende foto's op die eigenaar kosten wat kost wil vernietigen?

z.s.m. afgeven op politiebureau i.m.h.o.

d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 20:37

Punkrocker

Mostly harmless

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:48

OmeJoyo

This is me

Klopt, dit is al zo sinds 2005, de politie doet hier niets meer mee. Fijn dat je dit al opmerkt, ben eerlijk gezegd verbaasd dat er nu 18 jaar later nog verwezen wordt door sommige naar de politie.

In de meeste gemeentes is trouwens de voorkeur dat je het online aanmeldt op https://www.verlorenofgevonden.nl/

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Nu online
RCBL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:17:
[...]

Misschien wel de eigenaar iets verderop met cementkuipschoen aan B) . Zonder gein ben het eens met bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

OmeJoyo schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:52:
[...]
ben eerlijk gezegd verbaasd dat er nu 18 jaar later nog verwezen wordt door sommige naar de politie.
[...]
politie suggestie heeft met het type item te maken dat potentieel bij een crime scene hoort en bewust kwijt gemaakt kan zijn.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

Klopt, dit is al zo sinds 2005, de politie doet hier niets meer mee. Fijn dat je dit al opmerkt, ben eerlijk gezegd verbaasd dat er nu 18 jaar later nog verwezen wordt door sommige naar de politie.

In de meeste gemeentes is trouwens de voorkeur dat je het online aanmeldt op https://www.verlorenofgevonden.nl/
Jawel hoor
Dochter laatst een tasje kwijt geraakt met haar pin pas
Ik werd een half uur later gebeld door de politie want iemand had het tasje afgegeven en via de pinpas hebben ze mijn contact gegevens opgehaald (ik ben gemachtigd als ouder op haar rekening) en mij kunnen bellen/informeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Aiii schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:47:
[...]

[...]

Ik denk dat het wel wat langer dan 30 minuten was.
9 maanden onder water is al goed haalbaar :)
https://www.oogtv.nl/2023...n-de-wereld-nog-niet-uit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
[...]

Als u vermoedt dat het gevonden voorwerp op enigerlei wijze in relatie staat tot een misdrijf dan dient u het voorwerp te allen tijden bij de politie af te geven en hiervan aangifte te doen. Gevonden wapens moet u te allen tijden naar de politie brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

XelaRetak schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:09:
[...]

Onjuist. Een vergendelde sim kan niet bellen EN niet gebeld worden. Hij meldt zich tot ontgrendeling in zijn geheel niet aan op het netwerk.
Dus wanneer je simpin gebruikt, kun je nooit gebeld worden totdat je het zelf ontgrendeld 8)7 . zou wel lekker rustig zijn maar zo werkt het niet. Dan zou dus niemand nooit gebeld kunnen worden heeft de simpin totaal geen werking.

* zoals ik al zei een simblokkade van provider gaat het niet om !!

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 19-06-2023 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Hackus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:04:
[...]

Dus wanneer je simpin gebruikt, kun je nooit gebeld worden totdat je het zelf ontgrendeld 8)7 . zou wel lekker rustig zijn maar zo werkt het niet. Dan zou dus niemand nooit gebeld kunnen worden heeft de simpin totaal geen werking.

* zoals ik al zei een simblokkade van provider gaat het niet om !!
Misschien moet je eens rustig het topic doorlezen en ontdekken dat er een verschil is tussen SIM PIN en SCHERMVERGENDELING ...

By the way: 'niemand nooit' 8)7

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Spiff schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:32:
[...]

Misschien moet je eens rustig het topic doorlezen en ontdekken dat er een verschil is tussen SIM PIN en SCHERMVERGENDELING ...

schermvergrendeling is dat hij niet in het toestel kan, oa door bij Apple Face-id.
Lees eerst een de eerdere berichten voor je zomaar wat aanhaalt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hallo,

Alvast bedankt

Groetjes Gerben
Spiff schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:32:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hackus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:00:
[...]

schermvergrendeling is dat hij niet in het toestel kan, oa door bij Apple Face-id.
Lees eerst een de eerdere berichten voor je zomaar wat aanhaalt !!
Of jij leest het eens en legt ons uit wat je bedoeld ?
In het scherm staat dat de simkaart vergrendeld

Want als jij een gsm aanzet vraagt hij om de pin van je sim, zolang je die niet invult is je simkaart vergrendeld, (iphone geeft dat linksbven in de hoek aan) en is er gewoon geen contact met je provider, en dus kun je niet gebeld worden.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 19-06-2023 18:23 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Not this shit again @Hackus

Wat je zegt klopt gewoon NIET.

FreakNL in "iPhone 13 gevonden in waterschap"

Komadi in "iPhone 13 gevonden in waterschap"

Het is lastig om je ongelijk toe te geven blijkbaar….

[ Voor 98% gewijzigd door FreakNL op 19-06-2023 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

heuveltje schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:22:
[...]

Of jij leest het eens en legt ons uit wat je bedoeld ?
In het scherm staat dat de simkaart vergrendeld

Want als jij een gsm aanzet vraagt hij om de pin van je sim, zolang je die niet invult is je simkaart vergrendeld, (iphone geeft dat linksbven in de hoek aan) en is er gewoon geen contact met je provider, en dus kun je niet gebeld worden.
Dat is alleen als die optie aan staat. TS geeft aan dat hij geen verstand heeft van Apple en hij ziet dat hij niet in het toestel kan: alles is beschermt met codes. TS kan niet in het toestel en ook niet bellen. maar laat het hierbij. Is totaal nutteloos om er verder op in te gaan, TS is hier al vanaf donderdag niet meer !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FreakNL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:27:
Not this shit again @Hackus

Wat je zegt klopt gewoon NIET.

FreakNL in "iPhone 13 gevonden in waterschap"

Het is lastig om je ongelijk toe te geven blijkbaar….
Zal een video voor je uploaden ?

8)7

Bellen via WiFi uit. wifi uit en mobiele data en je kunt gewoon bellen (KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou het er inderdaad maar bij laten want je slaat complete wartaal uit…

Een iPhone kan NA een reboot NIET gebeld worden, je moet altijd de SIM pin invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, aangezien deze discussie inmiddels nergens meer over gaat behalve een welles-nietes of je met een SIM pin gebeld kunt worden, gaat dit topic op slot. De TS heeft inmiddels de nodige tips en aanwijzingen gekregen wat te doen met een gevonden (i)Phone. Mocht er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan hij/zij contact opnemen om het topic weer te openen.

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 19-06-2023 18:30 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.