Pc gebruikt maar 10% van netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanguystandaert
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-06-2023
Ik wou een spel update op steam, toen ik zag dat ik maar 1MB/s had. ik keek op taakbeheer en zag dat er maar 10% van mijn netwerk in gebruik is, wat normaal 50% is. op speedtest kwam ik 37.2 mbps uit. wat meer zou moeten zijn dan 1MB/s . Mijn vraag is hoe fix ik dit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:55

HUW

Het percentage wat taakbeheer aangeeft als netwerkgebruik is in verhouding met de linksnelheid van de verbinding, als je bedraad aangesloten zit en met 100mbit download zou je (meestal) op 10 procent moeten zitten.

Dit heeft dus niks te maken met de snelheid die er in de meterkast binnen komt, en meer met de verbinding tussen je pc en je router (en wat daar eventueel tussen zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanguystandaert
Dus dit zou van dag tot dag kunnen verschillen?
Zou het helpen als ik mijn router opnieuw opstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt hier twee dingen over internet gemeten:

1) spel updaten op Steam wat blijkbaar met 1MBps = 8Mbps gebeurt.
2) Speedtest wat 37.2Mbps oplevert.

Jouw internetverbinding - van je provider, over je router, tot aan je PC - kan dus minimaal 37.2Mbps presteren. Feit dat het updaten van je spel trager is, ligt dus niet op het stuk dat je ook met Speedtest afdekt. Het gaat ergens anders mis. Dat is dus ofwel verderop op internet richting Steam servers, of het is op je PC tussen netwerkverbinding en harde schijf/SSD.

Gezien de hele lage snelheid en het feit dat je niet klaagt over een totaal niet bruikbare PC denk ik niet dat het tussen netwerkverbinding en schjif ligt, dus het is gewoon bij Steam traag.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:48
Voer je die speedtest uit op dezelfde apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanguystandaert
Ja mijn wifi is heel snel, alleen als ik op steam iets wil downloaden dan gaat het heel traag. Ik kijk vanavond nog eens of het al beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanguystandaert
ja speedtest op mijn pc gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 22:57
Hoe stabiel is de 37.2 mbps? Of schommelt de snelheid heel erg in de speedtest? Heb je de mogelijkheid om een plaatje te delen van de spreedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanguystandaert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALuE5zf83v0_vOs6CrtHgKyofAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rbjAxfwkBWtSDxdyrxFLmzVo.png?f=fotoalbum_large
Ik merk dat de downloading speed enkel zo laag is op steam, ik deed daarnet een update op league of legends en toen kwam ik wel aan de normale aantal mb/s, rond de 4.5-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:03
Wat voor internet heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanguystandaert
ethernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanguystandaert
mijn ethernet kabel zit in een wifi versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:41
tanguystandaert schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:28:
[Afbeelding]
Ik merk dat de downloading speed enkel zo laag is op steam, ik deed daarnet een update op league of legends en toen kwam ik wel aan de normale aantal mb/s, rond de 4.5-5
Je moet duidelijk zijn, want je haalt MB, Mb, mb allemaal door elkaar.
M = mega
m = milli
B = byte
b = bit

En ik gok niet dat je hier 4,5-5 millibit bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
@jopie bedoelt welke internetprovider met welke opgegeven snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanguystandaert
nee gaat inderdaad over 4,5-5 MB/s.
ik zit bij telenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
tanguystandaert schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:01:
nee gaat inderdaad over 4,5-5 MB/s.
ik zit bij telenet
Geef nou eens volledig antwoord op vragen die gesteld worden want dit wordt zo een gebed zonder eind. Telenet met welke opgegeven snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 22:57
tanguystandaert schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:28:
[Afbeelding]
Als ik zo kijk naar je speedtest zie ik niet heel veel bijzonders in de resultaten. En als ik je reactie lees is de snelheid alleen in het geding bij Steam.

Persoonlijk weet ik niet hoe een download bij Steam wordt opgehaald, maar denk dat je er weinig invloed op hebt.

Heb je bij toeval iets veranderd in het netwerk of modem/router? Zo weet ik dat packet filters of firewalls best een effect kunnen hebben hierop.

Verder lees ik dat je ethernet op de wifi repeater gebruikt. Dus eigenlijk gewoon wifi ;-)

Ik kwam deze site tegen. https://www.makeuseof.com/windows-steam-slow-download-fix/ Misschien klopt er iets niet in de instellingen waardoor je niet verder dan 1 MB/s komt met steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
In steam zelf kun je downloadsnelheid beperken. Is dat niet gewoon aangezet?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-07 12:48
Ten eerste op wat is er te zien bij de disk activiteit in Steam, dus hoeveel hij per seconde write? (Zie screenshot, maak hier ook een screenshot van tijdens het downloaden en post het.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pt6Yy3RHHUvMwSV-b6oYCaGM4ys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ByFvnBfy54XYz0nICzfQiuN.png?f=fotoalbum_large

Wat is je abbonement bij Telenet, is dit 50/50Mbps, 100/100Mbps of wat precies?

Je zit aangesloten op Ethernet via een WiFi versterker, hoe ver is deze verwijdert van de modem/router waar het internet van de provider binnenkomt? Is er daarnaast al geprobeerd om rechtstreeks met deze modem een kabel verbinding te maken en te zien of dit een verschil maakt?

Tevens kun je in Steam ook je downloadsnelheid beperken, zie Steam > Settings > Downloads > Limit bandwith to

Graag concrete antwoorden aanleveren, aangezien ik heel veel korte antwoorden terug zie in deze post.

[ Voor 5% gewijzigd door KilleBladhark op 15-06-2023 10:29 ]

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Pagina: 1