Welke auto's zijn leverbaar met een uitschuifbare zitting?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-03 11:27
Ik ben lang (2 meter) en ik rijd nu een auto (Volkswagen Golf) die aan vervanging toe is. Deze auto heeft heerlijke stoelen met een uitschuifbare zittingen (Ergoactive stoelen).

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto en ik wil weer per se een auto die stoelen met een uitschuifbare zitting heeft. Verder denk ik aan de volgende eigenschappen:
  • Occasion, budget tm 45k
  • Bouwjaar vanaf 2020
  • Normaal in Nederland verkrijgbare personenauto
Nu ben ik een overzicht aan het maken van auto's. Ik ben benieuwd of iemand suggesties heeft of correcties voor onderstaande lijst. Wil je dit hieronder posten? Dan pas ik de lijst aan.

Volkswagen
Golf, Passat, CC, Arteon, T-Roc, Tiguan, ID3, ID4, Touareg

Skoda
Kodiaq, Superb, Octavia (alleen in Duitsland)

BMW
Alle modellen, sportstoelen optie

Audi
Meeste modellen, muv A1 en Q2

Mercedes
Alle modellen?

Hyundai
Alleen de i30 N-Line versie, en de Genesis modellen

Volvo
Alle modellen?

Ford
Alle modellen? (AGR), de Kuga

Opel
Astra, Crossland, Grandland (AGR), Insignia, oude mokka

Peugeot
308, 3008, 408, 508, 5008 (AGR)

Cupra?

Update:

Renault Talisman, Scenic, Espace, Koleos

Polestar 1, 2 en 3

[ Voor 3% gewijzigd door menno_m op 14-06-2023 10:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Koop een stoel op maat

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-04 12:01

Tittysmack

"no comment"

Renault heeft dit ook op meerdere modellen, o.a. talisman, scenic, espace, koleos

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

je hebt 'agr' keurmerk; Aktion Gesunder Rücken al gevonden wat bij veel merken een heerlijke optie is.
Bij sportstoelen zie je het ook vaak en bij BMW de optionele Comfortstoelen (5 serie en hoger).

Maar idd tip van Hackus: stoel op maat lijkt me nog slimmer; beter wordt het niet en is ook weer niet zo duur.

[ Voor 6% gewijzigd door bombadil op 14-06-2023 10:18 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:30
(1) prijzig
(2) #&$( lelijk

Er zijn genoeg mogelijkheden voor een auto met af fabriek goede stoelen.

Heb je ernstige rugproblemen oid dan is het wellicht een ander verhaal, maar hier gaat het enkel om langere zittingen ivm de lengte.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
Dank voor de reacties.

Een stoel op maat is inderdaad qua zitten goed, maar vind het ook niet zo mooi.

Ik had een beetje gehoopt dat Aziatische merken een beetje mee zouden doen. Japanners zijn niet de langste mensen natuurlijk, maar hun auto's zijn niet alleen bedoeld voor Aziaten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VidaR-9 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:25:
[...]

(1) prijzig
(2) #&$( lelijk

Heb je ernstige rugproblemen oid dan is het wellicht een ander verhaal, maar hier gaat het enkel om langere zittingen ivm de lengte.
auto uitzoeken die je wilt een aangepaste stoel kopen, klaar. Ik heb al jaren aangepaste stoel in welke auto ook. Moet je gewoon incalculeren bij de aanschafprijs.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:30:
[...]

auto uitzoeken die je wilt een aangepaste stoel kopen, klaar. Ik heb al jaren aangepaste stoel in welke auto ook. Moet je gewoon incalculeren bij de aanschafprijs.
Wat kost zoiets ongeveer? en is het ook makkelijk om de originele stoel weer terug te plaatsen bij inruil? Of is dat een heel gedoe ivm stoel airbags en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

menno_m schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:32:
[...]

Wat kost zoiets ongeveer? en is het ook makkelijk om de originele stoel weer terug te plaatsen bij inruil? Of is dat een heel gedoe ivm stoel airbags en zo?
Moet je even naar informeren oa Scheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42
Ik lees geen handicap, maar alleen lengte. Zoveel mensen zijn rond de 2 meter en als je geen gekke situaties hebt, is een standaard autostoel prima van een wat grotere auto.

Ik zou gewoon een wat ruimere auto pakken (rij zelf een passat variant en ben ook richting de 2 meter) en daar is ruimte zat om normaal te zitten.. Alleen met kinderstoeltjes achterin kan het wat krapper worden, maar zodra ze daaruit zijn is er ruimte genoeg om normaal te kunnen rijden bij mij.

Die stoelen hebben ook een uitschuifbare zittng, net als je Golf.

[ Voor 6% gewijzigd door ID-College op 14-06-2023 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
VidaR-9 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:25:
[...]

(1) prijzig
(2) #&$( lelijk

Hij zoekt een auto t/m 45k euro en dan ga jij vast bepalen dat het prijzig is? Daarnaast kun je gewoon keurig beide stoelen laten vervangen en kan dat er echt gaaf uit zien.

Vroeger werkte ik bij een bedrijf dat Scheel stoelen liet maken. Die zijn netjes en goed. Kosten weet ik niet, maar check de website eens.

De stoelen worden gemonteerd op de originele fabriekrails en zijn dus later weer terug te vervangen voor de originele. Ook met de airbags en andere functies kan rekening gehouden worden.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:33
Oke mijn aanbevelingen op basis van eigen ervaring:
  • Polestar 2: Heb ik zelf, ze hebben zitvlakverlengers op de stoelen in het Plus pakket. Maar de stoelen zelf zijn niet heel goed. Comfort is redelijk maar zitting is nogal dun en veel klachten over het voelen van de "balk" in de stoelen.
  • Renault Talisman: Heeft mijn vriend, heeft erg goede stoelen, langere zitting is een optie en vooral de voetenruimte is superieur omdat het een vrij "lange" auto is (D-segment). Zeker comfortabel genoeg voor een lang persoon en ook nog vrij voordelig.
  • Volvo V60: Heeft ook opties voor erg goede stoelen maar binnenruimte is een beetje beperkt en kan dus te klein voelen als lang persoon.
  • Audi A4/A5/A6: Met de S-line stoelen hebben ze ook zitvlakverlengers met echt een fijn comfort. Afhankelijk van hoeveel voetenruimte je nodig hebt kies je voor A4/A6. A6 heeft echt wel veel ruimte voorin ook dus kun je ook comfortabel in cruisen.[/li[

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:30
Bertus schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:29:
[...]
Hij zoekt een auto t/m 45k euro en dan ga jij vast bepalen dat het prijzig is? Daarnaast kun je gewoon keurig beide stoelen laten vervangen en kan dat er echt gaaf uit zien.

Vroeger werkte ik bij een bedrijf dat Scheel stoelen liet maken. Die zijn netjes en goed. Kosten weet ik niet, maar check de website eens.

De stoelen worden gemonteerd op de originele fabriekrails en zijn dus later weer terug te vervangen voor de originele. Ook met de airbags en andere functies kan rekening gehouden worden.
Je bent zo een paar K verder. Zeker als je allerlei memory functies ed overgezet wil hebben - als dat überhaupt al storingsvrij gaat werken. En het wordt al helemaal kostbaar als je beide voorstoelen laat vervangen. Om het mooi eruit te laten zien moet je je hele interieur opnieuw laten bekleden - anders heb je voor ander materiaal op je stoel dan op je achterbank en deurpanelen.

Dus ja, dan praat je over bedragen die ik zeker prijzig vind. Dan kan je beter een klasse hoger shoppen qua auto.

En een standaard aangepaste stoel vind ik sowieso gewoon oerlelijk :+

En @menno_m vindt de stoelen van de huidige Golf heerlijk. Het gaat om zijn lengte en in lengte verstelbare zittingen. Dat is voor mijzelf ook een eis (want ik ben stuk langer dan vriendin). Er zijn meer dan genoeg alternatieven die minimaal net zo goed zitten als de stoelen in de Golf.

Totale overkill om hiervoor een op maat gemaakte stoel te gaan bestellen imho B)

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
Wel jammer dat er zo weinig Aziatische merken deze stoelen voeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:58
Ik heb de bestuurdersstoel van m'n Tesla laten aanpassen bij Ellermeyer in Amsterdam. Zitting is langer gemaakt en de zijkanten vlakker. Zie je helemaal niks van en geeft een perfecte zit. Goede service en redelijke prijzen, veel lager dan een speciale stoel (die ik ook heb, maar die van Tesla niet mag worden geïnstalleerd, ivm veiligheidssystemen in de stoel).

3D Print Service || Activated Carbon

Pagina: 1