Kvm switch? voor hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keessie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-06-2023
Hallo,

Ik zoek een mogelijkheid waarbij ik mijn hoofdtelefoon van Sony, die ik nu alleen voor de PS5 gebruik, ook kan gebruiken voor mijn Nvidia Shield Pro, zonder de dongel van de hoofdtelefoon te verplaatsen van de PS5 naar de Nvidia Shield Pro.

Volgens een verkoper heb ik een kvm switch nodig, maar gezien de hoge kosten (40€) dacht ik, ik ga eens hier vragen voor een mogelijke andere oplossing en als deze er niet is een goedkope versie van een ivm switch die ook werkt. Ik zie er zoveel dat ik niet weet welke nu de juiste is. (ja ik ben een leek)
...

Dit is de hoofdtelefoon van Sony
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

...

Ik heb de hoofdtelefoon al gebruikt op de Nvidia Shield Pro en dat werkt prima.
...

Dus nu de dongel ergens op waarbij ik alleen hoef te kiezen welk apparaat ik gebruik, bij voorkeur zonder schakelaar om te zetten.

Mijn eeuwige dank en eeuwige roem voor diegene die mij de ultieme oplossing weet te bezorgen.. :) :) (nu ja ik zou er dus heel blij mee zijn)

Met de groeten van mij ... :*)

Beste antwoord (via keessie34 op 16-06-2023 18:14)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

keessie34 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:49:
[...]
Wat ik ook zoek dan is het vierpoorts oid(niet echt een probleem maar snap ik de uitleg niet). Of zie ik dat er twee pc's op zijn aangesloten voor een printer of 1x usb en 2firewire..... en gaat het dan de goede kant op of.lan het sowieso beiden kanten op?
Hmm.. 🤯🤯
Je use case is sowieso niet standaard. Idee van genoemde Sony hoofdtelefoon is dat je de stick plugt in de bron die je wilt gebruiken. Meerder bronnen? Stick handmatig verplaatsen.

Puur voor mijn gevoel is het om het even of het nu gaat om een Bluetooth hoofdtelefoon met dongle of een muis, toetsenbord, printer. Je hebt twee bronnen die één device willen gebruiken. Richting van de communicatie zorgt USB (standard/protocol) voor.

Het issue zal eerder liggen of de PlayStation dan wel Nvidia Shield de switch herkent/accepteert. Ik kan me voorstellen dat die devices niet reageren als een (Windows) device. Maar puur gevoel. Dat is een kwestie van testen. Bol.com geeft mij al een device (met handmatige switch) van 15 euro. Daarmee kan je testen of het principe überhaupt werkt. Kan daarna eventueel gezocht worden voor een draadloze oplossing (wat binnen budget mogelijk een dingetje wordt mits het bestaat). Al denk ik dat handmatig de stick verplaatsen de meest makkelijke is. Is het onhandig omdat de Nvidia Shield de USB aan de achterzijde heeft dan is een USB verleng mogelijk de minder technische oplossing.

Edit:
Linkje vergeten naar het product
https://www.bol.com/nl/nl...en-zwart/9300000037104230

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 14-06-2023 13:37 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit heeft weinig met opslag of backup te maken, kleine verhuizing naar meer audio gerelateerde onderwerpen lijkt mij op zijn plaats.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46
Als je Shield en PS5 op dezelfde TV zitten, kan je dan niet de dongle in je TV stoppen.
Dan streamt je PS5 en Shield de audio naar je TV en deze stuurt het dan over de dongle naar je koptelefoon

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is dat voor hoofdtelefoon, een bedrade of een BT variant? Doe eens een typenummer?

Verder denk ik dat je een BT headphones hebt met een BT dongle.
Je toverwoord is hier dan multipoint, maar ik weet niet of je hoofdtelefoon dat ondersteunt.
Als dat ding wel multipoint ondersteunt is een simpel tweede BT stickje voldoende :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keessie34
GarBaGe schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:33:
Als je Shield en PS5 op dezelfde TV zitten, kan je dan niet de dongle in je TV stoppen.
Dan streamt je PS5 en Shield de audio naar je TV en deze stuurt het dan over de dongle naar je koptelefoon
Dat vind ik echt een goed idee... Had er nog niet aan gedacht.

Uitgeprobeerd, maar helaas.... Werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keessie34
The Eagle schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:43:
Wat is dat voor hoofdtelefoon, een bedrade of een BT variant? Doe eens een typenummer?

Verder denk ik dat je een BT headphones hebt met een BT dongle.
Je toverwoord is hier dan multipoint, maar ik weet niet of je hoofdtelefoon dat ondersteunt.
Als dat ding wel multipoint ondersteunt is een simpel tweede BT stickje voldoende :)
Ik heb toch echt de.li k naar de hoofdtelefoon gegeven in mijn vraag. Misschien heb je deze over het hoofd gezien..?

Sony bluetooth.. met dongel.. een tweede dongel betekende een tweede hoofdtelefoon(tenminste dat denk ik zo voor de vuist weg), maar dat gaat mij toch een stap te ver..

Hoe dan ook, ook een goed idee, ook nog niet aan gedacht, maar stel...
Een tweede dongel (weet niet wat de kosten zijn en of ze apart te verkrijgen zijn) is deze dan te koppelen met de Sony hoofdtelefoon?
Ben ik wel nieuwsgierig naar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keessie34
_Dune_ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:30:
[mbr]Dit heeft weinig met opslag of backup te maken, kleine verhuizing naar meer audio gerelateerde onderwerpen lijkt mij op zijn plaats. [/mbr]
Excuus, je hebt helemaal gelijk. Ik had al eens eerder gepost (1x) maar had niet door dat ik daaronder de nieuwe post plaatste. Fijn dat je hem hebt verplaatst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

keessie34 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:16:
[...]

Ik heb toch echt de.li k naar de hoofdtelefoon gegeven in mijn vraag. Misschien heb je deze over het hoofd gezien..?

Sony bluetooth.. met dongel.. een tweede dongel betekende een tweede hoofdtelefoon(tenminste dat denk ik zo voor de vuist weg), maar dat gaat mij toch een stap te ver..

Hoe dan ook, ook een goed idee, ook nog niet aan gedacht, maar stel...
Een tweede dongel (weet niet wat de kosten zijn en of ze apart te verkrijgen zijn) is deze dan te koppelen met de Sony hoofdtelefoon?
Ben ik wel nieuwsgierig naar..
Je link gaf in eerste instantie een dood plaatje in de render van de pagina. Die zal wel gestruikeld zijn over de referral link die je had gebruikt ;)

Anyway, dat ding heeft geen multipoint bluetooth. Echter, je kunt ook een MP BT stickje kopen en daar je headphones bedraad aan hangen. Ben je toch wireless op twee apparaten tegelijkertijd :)
https://m.nl.aliexpress.com/item/4000519815987.html

Moet je wel zeker weten dat beide apparaten BT doen, maar dat is met een BT transmitter, al dan niet in de vorm van een usb stick, op te lossen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

keessie34 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:10:
Volgens een verkoper heb ik een kvm switch nodig, maar gezien de hoge kosten (40€)...
Welk product vna 40 euro werd er dan aangeraden? Een KVM klinkt mij wat vreemd in de oren aangezien jij USB wilt delen en geen Keyboard/Video/Mouse. Puur nieuwsgierigheid.

In basis heb je één USB device en dat moet op twee apparaten aan worden gesloten. Dat het een Bluetooth hoofdtelefoon is maakt in deze mijns inziens niet uit omdat Bluetooth via de externe dongle werkt. Ik zou eerder zoeken op termen als "USB Switch". Let op dat een Y-kabel niet zal werken, je hebt een actieve switch nodig. Dat met de eis dat er geen handmatige actie gedaan moet worden lijkt mij het beoogde budget (< 40 euro) lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keessie34
FeaR schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:44:
[...]

Welk product vna 40 euro werd er dan aangeraden? Een KVM klinkt mij wat vreemd in de oren aangezien jij USB wilt delen en geen Keyboard/Video/Mouse. Puur nieuwsgierigheid.
Erhmmm. Tja ik vond deze ook wat raar, en heb de link erna toe niet opgeslagen.. helaas kan ik hier je niet duidelijkheid in geven....
In basis heb je één USB device en dat moet op twee apparaten aan worden gesloten. Dat het een Bluetooth hoofdtelefoon is maakt in deze mijns inziens niet uit omdat Bluetooth via de externe dongle werkt. Ik zou eerder zoeken op termen als "USB Switch". Let op dat een Y-kabel niet zal werken, je hebt een actieve switch nodig. Dat met de eis dat er geen handmatige actie gedaan moet worden lijkt mij het beoogde budget (< 40 euro) lastig worden.
Dit is precies wat ik zoek. Maar...
Hier raakt mijn leken brein oververhit en komt deze in error.
Wat ik ook zoek dan is het vierpoorts oid(niet echt een probleem maar snap ik de uitleg niet). Of zie ik dat er twee pc's op zijn aangesloten voor een printer of 1x usb en 2firewire..... en gaat het dan de goede kant op of.lan het sowieso beiden kanten op?
Hmm.. 🤯🤯

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 14-06-2023 12:54 . Reden: Quote gemaakt ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

keessie34 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:49:
[...]
Hmm.. 🤯🤯
Je use case is sowieso niet standaard. Idee van genoemde Sony hoofdtelefoon is dat je de stick plugt in de bron die je wilt gebruiken. Meerder bronnen? Stick handmatig verplaatsen.

Puur voor mijn gevoel is het om het even of het nu gaat om een Bluetooth hoofdtelefoon met dongle of een muis, toetsenbord, printer. Je hebt twee bronnen die één device willen gebruiken. Richting van de communicatie zorgt USB (standard/protocol) voor.

Het issue zal eerder liggen of de PlayStation dan wel Nvidia Shield de switch herkent/accepteert. Ik kan me voorstellen dat die devices niet reageren als een (Windows) device. Maar puur gevoel. Dat is een kwestie van testen. Bol.com geeft mij al een device (met handmatige switch) van 15 euro. Daarmee kan je testen of het principe überhaupt werkt. Kan daarna eventueel gezocht worden voor een draadloze oplossing (wat binnen budget mogelijk een dingetje wordt mits het bestaat). Al denk ik dat handmatig de stick verplaatsen de meest makkelijke is. Is het onhandig omdat de Nvidia Shield de USB aan de achterzijde heeft dan is een USB verleng mogelijk de minder technische oplossing.

Edit:
Linkje vergeten naar het product
https://www.bol.com/nl/nl...en-zwart/9300000037104230

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 14-06-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keessie34
FeaR schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:00:
[...]

Precies, dit is dan idd het minst technische maar het meest makkelijk om met een usb verlengkabel je te werken. Dan toch maar ompluggen ...

Allemaal zo bedankt voor het meedenken, heel erg bedankt!

Zo, op zoek in huis(anders buiten huis) naar een kort usb velengkabeltje .. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:51
Het meest eenvoudige, zonder te hoeven ompluggen, is een usb switch.
Ik ben ook opzoek geweest, maar uiteindelijk een andere keuze gemaakt qua audio.

Deze kwam goed uit de reviews waarin anderen bevestigden dat het ook daadwerkelijk werkt.

USB 3.0 Sharing Switch
https://sabrent.com/products/usb-sw30
o.a. te verkrijgen bij Amazon

Je moet dan wel zélf switchen tussen de bronnen nog.
Maar daarin heb je niet echt een keuze, al helemaal niet met aangegeven budget.

[ Voor 3% gewijzigd door Dieks77 op 14-06-2023 14:42 ]

Pagina: 1