Goedendag!
Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van een computer voor een vriend van mij met als hoofdtaken: generiek office werk, streamen op Twitch en eventueel iets zoals stardew valley. Hoofdeis is dat de computer erg stil is en nog een tijd vooruit kan. Zelf hadden we het idee om nu gebruik te maken van de intel integrated graphics en in de toekomst wellicht een grafische kaart erbij te kopen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Streamen richting twitch, licht gamen en in de toekomst misschien nog wat zwaarder gamen.
1440p scherm
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 900 euro het liefst, exclusief dingen zoals muis scherm etcetera.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te kijken naar de 13600k ivm streamen, hij gaat niet overklokken oid maar deze leek me wel future proof. En graag dus een kleine stille kast. Heb zelf DDR5 gekozen (compatible met het mobo) omdat ik het prijsverschil marginaal vond. Wifi is ook nodig, omdat de internetkabel pas over 3 maanden wordt gelegd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar Intel is wel handig ivm streamen en integrated graphics afaik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau dus en in de toekomst (over een jaar bv.) eventueel nog een GPU bijprikken (niet een 4090 ofzo, eerder een 4060).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf de laatste trends van CPU, GPU, MOBO etc. niet bijgehouden dus zou graag jullie input willen. Zie hieronder wat ik hard samengesteld. 600watt is wel genoeg om in de toekomst een GPU erbij te prikken toch?
Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van een computer voor een vriend van mij met als hoofdtaken: generiek office werk, streamen op Twitch en eventueel iets zoals stardew valley. Hoofdeis is dat de computer erg stil is en nog een tijd vooruit kan. Zelf hadden we het idee om nu gebruik te maken van de intel integrated graphics en in de toekomst wellicht een grafische kaart erbij te kopen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Streamen richting twitch, licht gamen en in de toekomst misschien nog wat zwaarder gamen.
1440p scherm
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 900 euro het liefst, exclusief dingen zoals muis scherm etcetera.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te kijken naar de 13600k ivm streamen, hij gaat niet overklokken oid maar deze leek me wel future proof. En graag dus een kleine stille kast. Heb zelf DDR5 gekozen (compatible met het mobo) omdat ik het prijsverschil marginaal vond. Wifi is ook nodig, omdat de internetkabel pas over 3 maanden wordt gelegd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar Intel is wel handig ivm streamen en integrated graphics afaik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau dus en in de toekomst (over een jaar bv.) eventueel nog een GPU bijprikken (niet een 4090 ofzo, eerder een 4060).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf de laatste trends van CPU, GPU, MOBO etc. niet bijgehouden dus zou graag jullie input willen. Zie hieronder wat ik hard samengesteld. 600watt is wel genoeg om in de toekomst een GPU erbij te prikken toch?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B760M Steel Legend WiFi | € 169,94 | € 169,94 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Mini Silent Black Solid | € 87,34 | € 87,34 |
| 1 | Processorkoeling | Zalman CNPS10X Performa Black | € 33,67 | € 33,67 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Voedingen | NZXT C650 Gold v2 | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 2TB | € 92,89 | € 92,89 |
| Totaal | € 887,64 | |||
[ Voor 9% gewijzigd door lodu op 13-06-2023 18:48 . Reden: toevoegen wifi eis + andere mobo + ssd ]