Samba TNG of 2.2

Pagina: 1
Acties:

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 23:26

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ik ben van plan om een samba fileserver te maken, met win2k clients.
Samba server moet als Domain Controller functioneren voor de win2k clients.
Dus graag met zwerfende profielen e.d.
Welke samba werkt hier het beste mee? TNG of 2.2.1?

Verwijderd

De PDC support in TNG is verder ontwikkeld!
2.2.X mist nog group support en meer zaken.
Tng daarentegen mist weer printer support.
Echter hetgeen jij kan, kun je met beide versies bereiken. Hoewel ik voor TNG zou gaan is 2.2.X wel stabieler. (TNG is nog steeds alpha en zal dat voorlopig ook wel blijven aangezien deze in een andere code-branch overgaat)

Echter is er op dit moment nog een probleem met SP2 onder Win2k en WinXP i.c.m. TNG.
Dit kwam pas een paar dagen geleden aan het licht op de mailinglijst van Tng (het probleem had zich bij mij ook al voorgedaan). De oplossing daarvoor is in het geval van SP2 het deinstalleren van SP2, domain joinen en SP2 hersintalleren. 2.2.X heeft al enige tijd dat probleem met SP2 en XP opgelost. In ieder geval de CVS versie althans.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik ben van plan om een samba fileserver te maken, met win2k clients.
Samba server moet als Domain Controller functioneren voor de win2k clients.
Dus graag met zwerfende profielen e.d.
Welke samba werkt hier het beste mee? TNG of 2.2.1?
Met samba is bovenstaand verhaal een eitje. Half uurtje from scratch hier.

• frosty1878
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 11:33
Op maandag 03 september 2001 00:04 schreef nelske het volgende:

2.2.X heeft al enige tijd dat probleem met SP2 en XP opgelost. In ieder geval de CVS versie althans.
met w2k sp2 had ik ook geen problemen mn samba domein te bereiken, xp mekkert hiero nu dat mn machine niet trusted is. (ik heb de machinenaam van mn w2k installatie uiteraard overgenomen).

ik gebruik samba 2.2.1a..

-- keep it clean

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 17:34 schreef frosty1878 het volgende:

[..]

met w2k sp2 had ik ook geen problemen mn samba domein te bereiken, xp mekkert hiero nu dat mn machine niet trusted is. (ik heb de machinenaam van mn w2k installatie uiteraard overgenomen).

ik gebruik samba 2.2.1a..
Overstappen op de CVS versie (uitleg over hoe je CVS gebruikt is te vinden op de website), dan moet het wel lukken. Zorg er voor de zekerheid even voor, dat je eerste het domein omzet in een werkgroep op die XP machine met een andere naam dan het domein!!
Vervolgens opnieuw joinen moet gewoon kunnen met de CVS versie.