Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL75
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 06:25
Dag mede-tweakers,

Ik zit heel twijfelachtig te kijken naar de foto's van de BaByliss Super-X Metal E996E Tondeuse en de BaByliss Super-X MT996E Multitrimmer.
Het lijkt heel erg alsof ze allebei dezelfde "motor/handvat/machine" gebruiken en dat ze alleen andere set van opzetstukken bevatten.

Ik bestelde een exemplaar van de BaByliss Super-X MT996E omdat ik op een van de foto's ervan ook de foto zag van de tondeuse met zo'n schuifbare ding aan de zijkant, zodat je het on-the-fly het haar langer of korter kan laten knippen.

Toen het uiteindelijk binnen kwam zat de tondeuse er niet bij.

Ik belde met Babyliss hun kantoor zelf en toen vertelden ze dat het 2 totaal verschillende apparaten zijn met 2 verschillende afmetingen. Dus de opzetstukken zullen niet eens op elkaar passen.

Heeft een van jullie dit al eerder uitgezocht?
Klopt dit? Of is het gewoon een verkoop praatje?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:14
Ik ken de producten niet maar als ik kijk naar de tondeuse (https://www.babyliss.com/...dloze-tondeuse-E996E.html) lijkt het een tondeuse met alleen verwisselbare plastic haarlengte-opzetstukjes.

Maar bij de Multigroomer (https://www.babyliss.com/...-multigroomer-MT996E.html) kan je zo te zien het hele zilveren kop-gedeelte vervangen zodat je ook een scheerapparaat en neushaartrimmer maakt.
Op hun eigen productfoto's zie je wel een tondeuse-basis en een bult opzetstukjes maar die opzetstukjes zijn duidelijk anders dan bij de 996E.

Vergelijk vooral de eerste foto linksboven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViperXL75
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 06:25
Uitendelijk heb ik maar ook de tondeuse besteld.
Mijn huidige tondeuse was al aan vervanging toe.

Dus nu ben ik in het bezit van allebei de apparaten.

Ook al lijken ze sprekend op elkaar, zijn ze 2 verschillende apparaten.
De tondeuse E996E apparaat is groter. Het bovenste reflecterende gedeelte van het apparaat komt niet los en zit gewoon vast. Dus @Jason X je had helemaal gelijk. Thanks voor de hele scherpe observatie.
De grootte van het oppervlak wat de tondeuse pakt is dus ook breder en kan wat vlotter een groter oppervlak knippen.
Bij het aanzetten voel je ook de trillingen iets harder in je hand.

De multigroomer MT996E is dus wat kleiner, het bovenste reflecterend gedeelte ervan komt los en kan vervangen worden door verschillende opzetstukken.
Doordat het apparaat iets kleiner is kan je deze iets beter vasthouden tussen je vingers om te manoeuvreren terwijl je jou baard/snor/haarlijn etc... heel precies trimmen.

Voor de volledigheid heb ik een foto genomen van beide apparaten naast elkaar, voor anderen die zich mateloos hebben lopen zoeken naar uitleg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11tnoDqCeq7NGMhqg00ot9is4eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJ6G2DxqZQm8BnEG7MqKxNsW.jpg?f=fotoalbum_large

Wel jammer dat er foto's van Babyliss erbij staan met beide aparaten erop, want het geeft de impressie dat dit hetzelfde apparaat is.
Vind ik wel misleidend.

Maar bedankt tweakers voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
Nvm. Verkeerd gereageerd.

[ Voor 72% gewijzigd door LA-384 op 16-06-2023 06:32 ]